eerst en vooral wil ik jullie bedanken voor deze site beschikbaar te stellen en al het werk dat er wordt ingestoken!
Heb het rijbewijs B zeven jaar en wil komende woensdag voor de theorie A gaan. Het heropfrissen van de theorie B was zeker nodig
Tijdens het oplossen van het proefexamen A vond ik vraag 162 verwarrend. De vraag was of de motorfiets (met een bord te koop) correct gepakeerd stond. Stond idd juist geparkeerd maar normaal is het toch verboden om iets te koop aan te bieden op de openbare weg
Inazuma schreef:25.2. Het is verboden op de openbare weg voertuigen voor verkoop of verhuring ten toon te stellen.
Vreemd dat er aan de kust niet opgetreden wordt tegen de drie- en vierwielige rijwielen die daar voor verhuring ten toon gesteld worden op de openbare weg (de dijk).
Nog zo een bepaling:
44.3. Het is verboden personen te vervoeren op de uitwendige delen van de carrosserie van een voertuig.
Welnu, ik heb nog nooit geweten dat een bestuurder van een vuilnisophaalwagen een boete krijgt omdat hij vuilnisophalers vervoert die achteraan de vuilnisophaalwagen op een trede staan.
44.3. Het is verboden personen te vervoeren op de uitwendige delen van de carrosserie van een voertuig.
Welnu, ik heb nog nooit geweten dat een bestuurder van een vuilnisophaalwagen een boete krijgt omdat hij vuilnisophalers vervoert die achteraan de vuilnisophaalwagen op een trede staan.
die hebben een uitzondering ...
59.18. De bepaling van artikel 44.3. geldt niet voor de bestuurders van de voertuigen van de brandweer, de wegreinigingsdienst en van het korps burgerlijke veiligheid.
Inazuma schreef:
59.18. De bepaling van artikel 44.3. geldt niet voor de bestuurders van de voertuigen van de brandweer, de wegreinigingsdienst en van het korps burgerlijke veiligheid.
Maar een vuilnisophaalwagen reinigt toch de weg niet?
Inazuma schreef:
Maar een vuilnisophaalwagen reinigt toch de weg niet?
Wegenwerkers die de lijnen en andere kunstwerken op de weg schilderen toch ook niet.
De kegels worden op die manier meestal geplaatst en terug weggehaald. kheb er indertijd zelf nog aangehangen aan een voertuig om die reden