proefexamen rijbewijs A vrg 162

Graag uw mening over deze website.
Plaats reactie
Bald_Eagle

proefexamen rijbewijs A vrg 162

Bericht door Bald_Eagle »

Hallo,

eerst en vooral wil ik jullie bedanken voor deze site beschikbaar te stellen en al het werk dat er wordt ingestoken!

Heb het rijbewijs B zeven jaar en wil komende woensdag voor de theorie A gaan. Het heropfrissen van de theorie B was zeker nodig :oops:

Tijdens het oplossen van het proefexamen A vond ik vraag 162 verwarrend. De vraag was of de motorfiets (met een bord te koop) correct gepakeerd stond. Stond idd juist geparkeerd maar normaal is het toch verboden om iets te koop aan te bieden op de openbare weg :?:

Of zoek ik het weer te ver :lol:

groeten,
Johan
Inazuma

Re: proefexamen rijbewijs A vrg 162

Bericht door Inazuma »

Bald_Eagle schreef:Stond idd juist geparkeerd maar normaal is het toch verboden om iets te koop aan te bieden op de openbare weg :?:
Het is inderdaad verboden een voertuig te koop aan te bieden op de openbare weg.

25.2. Het is verboden op de openbare weg voertuigen voor verkoop of verhuring ten toon te stellen.

Maar dat is een andere overtreding dan fout parkeren.
Jozef
Medewerker

Bericht door Jozef »

Inazuma schreef:25.2. Het is verboden op de openbare weg voertuigen voor verkoop of verhuring ten toon te stellen.
Vreemd dat er aan de kust niet opgetreden wordt tegen de drie- en vierwielige rijwielen die daar voor verhuring ten toon gesteld worden op de openbare weg (de dijk).

Nog zo een bepaling:

44.3. Het is verboden personen te vervoeren op de uitwendige delen van de carrosserie van een voertuig.

Welnu, ik heb nog nooit geweten dat een bestuurder van een vuilnisophaalwagen een boete krijgt omdat hij vuilnisophalers vervoert die achteraan de vuilnisophaalwagen op een trede staan.
Inazuma

Bericht door Inazuma »

Jozef schreef: Nog zo een bepaling:

44.3. Het is verboden personen te vervoeren op de uitwendige delen van de carrosserie van een voertuig.

Welnu, ik heb nog nooit geweten dat een bestuurder van een vuilnisophaalwagen een boete krijgt omdat hij vuilnisophalers vervoert die achteraan de vuilnisophaalwagen op een trede staan.
die hebben een uitzondering ...

59.18. De bepaling van artikel 44.3. geldt niet voor de bestuurders van de voertuigen van de brandweer, de wegreinigingsdienst en van het korps burgerlijke veiligheid.
Jozef
Medewerker

Bericht door Jozef »

Inazuma schreef:
59.18. De bepaling van artikel 44.3. geldt niet voor de bestuurders van de voertuigen van de brandweer, de wegreinigingsdienst en van het korps burgerlijke veiligheid.
:roll: :shock:

Maar een vuilnisophaalwagen reinigt toch de weg niet?
bibi585

Bericht door bibi585 »

Jozef schreef:
Inazuma schreef:
:roll: :shock:

Maar een vuilnisophaalwagen reinigt toch de weg niet?
Wegenwerkers die de lijnen en andere kunstwerken op de weg schilderen toch ook niet.
De kegels worden op die manier meestal geplaatst en terug weggehaald.
kheb er indertijd zelf nog aangehangen aan een voertuig om die reden
Benny Stinkens
Administrator

Bericht door Benny Stinkens »

Inazuma schreef:
Bald_Eagle schreef:Stond idd juist geparkeerd maar normaal is het toch verboden om iets te koop aan te bieden op de openbare weg :?:
Het is inderdaad verboden een voertuig te koop aan te bieden op de openbare weg.

25.2. Het is verboden op de openbare weg voertuigen voor verkoop of verhuring ten toon te stellen.

Maar dat is een andere overtreding dan fout parkeren.
Spijtig genoeg staat dit wel in de meeste handboeken (ik gebruik meestal wees wegwijs) bij het hoofstuk parkeren en stilstaan :cry:

Ik ben hier ook geneigd om te zeggen dat dit niet mag.
Bezit paardenkrachten onder je motorkap, stop een tijger in je tank, maar wees geen ezel achter het stuur.
Inazuma

Bericht door Inazuma »

Benny Stinkens schreef:Spijtig genoeg staat dit wel in de meeste handboeken (ik gebruik meestal wees wegwijs) bij het hoofstuk parkeren en stilstaan :cry:
Die volgen de indeling uit de wegcode, daar staat het immers ook bij de parkeerverboden.
Bald_Eagle

Bericht door Bald_Eagle »

kleine update: ben vandaag het examen gaan afleggen en geslaagd met 47/50 :D

Opmerkelijk hoe de vragen gelijk waren met deze van de proefexamens :wink:

Nu met de praktijklessen beginnen, en deze zomer rondtoere in de Ardennen 8)
Inazuma

Bericht door Inazuma »

Bald_Eagle schreef:kleine update: ben vandaag het examen gaan afleggen en geslaagd met 47/50 :D

Nu met de praktijklessen beginnen, en deze zomer rondtoere in de Ardennen 8)
Proficiat, en veel plezier bij het toeren.
Plaats reactie