Ik lees erg veel verschillende informatie overal. Misschien staan de juiste antwoorden hier al tussen, maar mogelijks heeft leeftijd van ons en het aantal jaren dat we ons B-bewijs hebben ook nog invloed. Wij behaaldenons B-bewijs voor een auto in 1997 respectievelijk 2003. Mijn bewijs (het oudste) kent nog categorie A1, A2 en A3. Met het behalen van het B-bewijs heb ik blijkbaar ook het A3-bewijs. Mijn vriendin, wiens rijbewijs B van 2003 dateert, mag enkel met categorie B-voertuigen rijden (auto dus) maar niet met een A-categorie. Er is geen sprake van A1,A2 of A3, maar gewoon 2 categorieën A. (<25kW of meer), dewelke allebei doorkruist zijn.
MOet ze nu een rijbewijs halen voor een dwaze mobilette, of enkel voor +50cc?
En ik? moe tik voor een mobilette en rijbewijs halen, of enkel voor +50cc?
Moeilijke mens hé.
toch alvast bedankt voor een poging tot antwoord.
30+'ers met B-rijbewijs die willen gaan brommeren
-
Jetson
Re: 30+'ers met B-rijbewijs die willen gaan brommeren
Normaal gezien staat op de achterkant van het rijbewijs (dus niet het kantje waar alle andere categoriën staan doorgekruist) een vak met A3; heb je wel goed gekeken?
Voor zover ik weet mag iedereen met een vast rijbewijs B met een categorie A3 rijden hoor.
Voor zover ik weet mag iedereen met een vast rijbewijs B met een categorie A3 rijden hoor.
-
Inazuma
Voor een bromfiets klasse B (45 km/u) / categorie A3 moeten jullie geen rijbewijs halen, dat is inbegrepen in het rijbewijs B.OLISAS schreef: MOet ze nu een rijbewijs halen voor een dwaze mobilette, of enkel voor +50cc?
En ik? .
(kijk achteraan op je rijbewijs.)
Aangezien jullie je rijbewijs B al meer dan 2 jaar hebben, mogen jullie IN BELGIE ook met een lichte motorfiets rijden : maximaal 11 kW vermogen en max. 125 cc cilinderinhoud.
Daarvan staat echter niets op het rijbewijs.
-
Benny Stinkens
- Administrator
Mensen die voor 1989 hun rijbewijs B behaald hebben mogen met alle motorfietsen rijden.
Spijtig voor jullie is dit dus niet zo.
Spijtig voor jullie is dit dus niet zo.
Bezit paardenkrachten onder je motorkap, stop een tijger in je tank, maar wees geen ezel achter het stuur.