- Zat de examinator naast of achter jou? Achterin, mijn begeleider zat naast mij
- Het keren in de straat: in hoevere mocht je zelf de plaats kiezen? De examinator stuurde mij in een straat en zei dat ik hier mocht keren. Bij aanvang van het examen gaf ze duidelijk uitleg dat als ik moest keren dat ik zelf de plaats mocht bepalen.
- Het parkeren achter een auto: wat moest je juist doen? De examinator stuurde mij in een straat en zei opeens achter die zwarte auto mag je je parkeren. Na die auto stonden er geen andere auto's meer dus ik had plaats genoeg. Parkeren was niet zo goed gelukt, ik heb 2x opnieuw moeten beginnen maar is dan toch nog gelukt. - Voorafgaande controles: wat heeft hij gevraagd? Ik moest een kaartje trekken. Ik moest de ruitenwisservloeistof aantonen. Daarna lichten gecontroleerd (standlichten, dimlichten, mistlichten, pinkers, rem, claxoneren en ook ontwaseming aantonen.)
- Ben je met de rijschool (welke?) of een begeleider geweest ?
Ik heb leren rijden met een begeleider (mama en vriend), heb 2u les gevolgd bij een instructeur. (om nog wat extra tips onder de knie te krijgen)
Ik ben geslaagd, was mijn 1ste keer dat ik examen kwam doen.
Ik had een rijbewijs genomen van 36 maanden en heb bijna 4 maanden geleden mijn theorie behaald.
Ik heb heeeel veel gereden. Dus veel geoefend
Ik had een vrouwelijke examinator, ze had een vies opzicht maar was uiteindelijk wel heel vriendelijk en gaf goed uitleg voor de start van het examen.
Toen ze de uitslag kwam vertellen zei ze dat het goed was gegaan en gaf mij nog enkele tips mee.
Ik moest nog beter in mijn spiegels kijken als ik een fiets voorbij steek (linkerspiegel) en ze gaf ook de tip voor het parkeren dat ik niet te dicht bij de andere auto mag staan om in te draaien.
Ik heb van heel veel mensen gehoord dat het zeer moeilijk is om de 1ste maal te slagen en dat het allemaal geldklopperij is maar uiteindelijk als je kan bewijzen dat je verkeersveilig kan rijden, dat je vlot mee rijd in het verkeer dan komt dat allemaal wel in orde!
Ik heb moeten rijden aan de Opex waar ik nog nooit gereden had, veel zone 30 borden tegen gekomen en ik heb geen autosnelweg moeten rijden
Nog een grote dankuwel aan dit forum! Ik heb hier heel veel rondgeneusd en wat extra tips meegenomen op mijn praktijkexamen.
Ook voor het theorie-examen, zowel voor de brommer als voor de auto, heb ik via deze site gestudeerd en was er voor de auto direct door!
Keep up the good work!