**** PRAKTIJKEXAMEN !!!! ****

Alles i.v.m. praktijkopleiding en examen.
Plaats reactie
Gast

Re: **** PRAKTIJKEXAMEN !!!! ****

Bericht door Gast »

- In welk examencentrum ben je geweest? OOSTENDE

- Zat de examinator naast of achter jou? Achterin, mijn begeleider zat naast mij

- Het keren in de straat: in hoevere mocht je zelf de plaats kiezen? De examinator stuurde mij in een straat en zei dat ik hier mocht keren. Bij aanvang van het examen gaf ze duidelijk uitleg dat als ik moest keren dat ik zelf de plaats mocht bepalen.

- Het parkeren achter een auto: wat moest je juist doen? De examinator stuurde mij in een straat en zei opeens achter die zwarte auto mag je je parkeren. Na die auto stonden er geen andere auto's meer dus ik had plaats genoeg. Parkeren was niet zo goed gelukt, ik heb 2x opnieuw moeten beginnen maar is dan toch nog gelukt. - Voorafgaande controles: wat heeft hij gevraagd? Ik moest een kaartje trekken. Ik moest de ruitenwisservloeistof aantonen. Daarna lichten gecontroleerd (standlichten, dimlichten, mistlichten, pinkers, rem, claxoneren en ook ontwaseming aantonen.)

- Ben je met de rijschool (welke?) of een begeleider geweest ?
Ik heb leren rijden met een begeleider (mama en vriend), heb 2u les gevolgd bij een instructeur. (om nog wat extra tips onder de knie te krijgen)

Ik ben geslaagd, was mijn 1ste keer dat ik examen kwam doen.
Ik had een rijbewijs genomen van 36 maanden en heb bijna 4 maanden geleden mijn theorie behaald.
Ik heb heeeel veel gereden. Dus veel geoefend :).

Ik had een vrouwelijke examinator, ze had een vies opzicht maar was uiteindelijk wel heel vriendelijk en gaf goed uitleg voor de start van het examen.
Toen ze de uitslag kwam vertellen zei ze dat het goed was gegaan en gaf mij nog enkele tips mee.
Ik moest nog beter in mijn spiegels kijken als ik een fiets voorbij steek (linkerspiegel) en ze gaf ook de tip voor het parkeren dat ik niet te dicht bij de andere auto mag staan om in te draaien.
Ik heb van heel veel mensen gehoord dat het zeer moeilijk is om de 1ste maal te slagen en dat het allemaal geldklopperij is maar uiteindelijk als je kan bewijzen dat je verkeersveilig kan rijden, dat je vlot mee rijd in het verkeer dan komt dat allemaal wel in orde!

Ik heb moeten rijden aan de Opex waar ik nog nooit gereden had, veel zone 30 borden tegen gekomen en ik heb geen autosnelweg moeten rijden :? .

Nog een grote dankuwel aan dit forum! Ik heb hier heel veel rondgeneusd en wat extra tips meegenomen op mijn praktijkexamen.
Ook voor het theorie-examen, zowel voor de brommer als voor de auto, heb ik via deze site gestudeerd en was er voor de auto direct door!

Keep up the good work!
Kangoo

Bericht door Kangoo »

- In welk examencentrum ben je geweest?
Geel
- Zat de examinator naast of achter jou?
Op de achterbank, achter mij.
- Het keren in de straat: in hoevere mocht je zelf de plaats kiezen?
Moest de plaats zelf kiezen.
- Het parkeren achter een auto: wat moest je juist doen?
Examinator zei achter welke auto ik moest parkeren, plaats genoeg. Dan uitstappen alsof ik naar de winkel zou gaan.
- Voorafgaande controles: wat heeft hij gevraagd?
Waar ruitenwisservloeistof toevoegen? Alle lichten, claxon, juiste zithouding, ontvriezen achterruit.
In het begin 6uurtjes met de rijschool (TAR) omdat ik héél veel schrik had om te rijden. Nadien met begeleider.
- Als je met een begeleider geweest bent, wie was het ? (geen namen maar vb: papa, mama, oom, tante, vriend(in)
Mijn vriend.

Ik ben niet geslaagd.
* Kruisen en inhalen: onvoldoende
Zijdelingse afstand
(Bij het inhalen van een fietser was ik te snel terug naar rechts gegaan.)
* Richtingsverandering: voorbehoud
Uitwijken als vereist
(In een eenrichtingsstraat volledig links gaan staan als ik links af moet.)
* Snelheid en verkeersinzicht: onvoldoende
Kruispunt -borden B 1-17
(Bij straten voorrang van rechts, moet ik veel meer vertragen)

En dan "Opmerkingen PE: ECO+ 1.1/1.3/1.5/1.7/1.8/11.1"

Kan iemand mij zeggen wat deze laatste dingen juist kunnen zijn?

Volgende afspraak ligt al vast. Nog een beetje oefenen en extra op deze puntjes letten! Hopelijk lukt het dan!
Benny Stinkens
Administrator

Bericht door Benny Stinkens »

Kangoo schreef:En dan "Opmerkingen PE: ECO+ 1.1/1.3/1.5/1.7/1.8/11.1"

Kan iemand mij zeggen wat deze laatste dingen juist kunnen zijn?
PE staat voor praktijkexamen
Eco + is een aanduiding dat je milieuvriendelijk gereden hebt (positieve kritiek dus)
Dit heeft voorlopig geen invloed op het al dan niet slagen.

Veel succes de volgende keer. :wink:
Bezit paardenkrachten onder je motorkap, stop een tijger in je tank, maar wees geen ezel achter het stuur.
EM86

Bericht door EM86 »

Hi iedereen,

Ik heb morgen mijn praktijkexamen om 7u30 in Deurne. Hopelijk zal het verkeer goed meevallen en maak ik geen domme fouten. Wish me luck! :)

Grt
Gastje

Bericht door Gastje »

ST-DENIJZ GENT

Ze zat achteraan en het was een zeer vriendelijke dame :) ( zo voel je je meer op je gemak)
Op een bepaald moment zei mijn examinator dat ik mocht keren om het even waar in de straat ( straat was zeker breed genoeg)
Ik moets achter een auto parkeren in één beweging (s-vorm).
-Voorafgaande controles: wat heeft hij gevraagd?
Ruitewissersvloeistof, mijn lichten werden gevraagd (dimlichten,grootlichten, standlichten, mislichten en remlichten)
-Ben je met de rijschool (welke?) of een begeleider geweest ?
Met een begeleider
- Als je met een begeleider geweest bent, wie was het ? (geen namen maar vb: papa, mama, oom, tante, vriend(in) enz....)
een kennis

Ten slotte: Geslaagd !!! ( Ik dacht nochtans dat ik gebuist was)
Gast

Bericht door Gast »

EM86 schreef:Hi iedereen,

Ik heb morgen mijn praktijkexamen om 7u30 in Deurne. Hopelijk zal het verkeer goed meevallen en maak ik geen domme fouten. Wish me luck! :)

Grt
Hopelijk is het je gelukt, ik moet morgen ook om 7u30 gaan, in Alken. Ik hoop dat ik deze keer door ben, ik kan het echt goed maar ben zo zenuwachtig.
EM86

Bericht door EM86 »

Neen ben jammer genoeg niet geslaagd. Heb teveel fouten gemaakt. Volgende keer beter zeker :).

Bij jou?

Grt
Ward

Bericht door Ward »

- In welk examencentrum ben je geweest?
Haasrode
Op de achterbank rechts
Mocht de plaats in de straat zelf kiezen.
Examinator zei achter welke auto ik moest parkeren, plaats genoeg. Dan uitstappen alsof ik naar de winkel zou gaan.
- Voorafgaande controles: wat heeft hij gevraagd?
Waar remvloeistof toevoegen? Alle lichten, claxon, juiste zithouding, ontvriezen achterruit.
Begeleider.
- Als je met een begeleider geweest bent, wie was het ? (geen namen maar vb: papa, mama, oom, tante, vriend(in)
Mijn broer.

Geslaagd :)

Examinator was een aangename man, alles heel duidelijk uitgelegd. Op 20 minuutjes waren we al terug... Het was best wel een fijn examen ;)
Gast

Bericht door Gast »

Vraag: als je met de neus van je auto de knipperlicht passerd maar de examinator ziet dat ondertussen de vaste oranje wordt en je ziet het niet, hij zegt u stop en buised u? Is dat normaal?
GRO
Administrator

Bericht door GRO »

Vraag:
Wat is "de knipperlicht"
Wat is "de vaste"?
Gast

Bericht door Gast »

Oranje knipperlicht en vaste oranje licht
Gast

Bericht door Gast »

Dus eerst oranje knipperlicht dan oranje licht en rood.
Gast

Bericht door Gast »

Je rijdt door de oranje knipperlicht. Je bent voorbij en je ziet het niet dat ondertussen oranje is geworden maar de examinator ziet het van achter en roept u STOP.
Gast

Bericht door Gast »

Geen begeleider. Buitenlandse rijbewijs (17 jaar).
Ze bevestigd mijn verhaal aan mijn man, maar zegt dat ze gelijk heeft.
Een andere opmerking is dat ik in een straat heb wel voorrang verleent aan de eerste auto maar niet aan de auto achter(???).
Ik herinner me dat niet, maar heb niets gezegd en gewoon een nieuwe afspraak gemaakt.
Ik rijd elke dag met mijn auto en heb nooit in mijn leven een boete gehad.
Ik weet dat je niet mag rijden door de oranje licht en doe het nooit. Ik vond het gewoon niet eerlijk en wilde mijn verhaal kwijt.
Alvast bedankt
bert.covens

Bericht door bert.covens »

Een vast oranje licht voorbijrijden op het ogenblik dat je eigenlijk nog veilig kan stoppen, is een derdegraadsovertreding. Dat betekent: einde examen.

Kijk zeker ook eens >>> hier.
Goed autorijden, betekent vooral ook aan anderen denken
Plaats reactie