**** PRAKTIJKEXAMEN !!!! ****

Alles i.v.m. praktijkopleiding en examen.
Plaats reactie
Benny Stinkens
Administrator

Re: **** PRAKTIJKEXAMEN !!!! ****

Bericht door Benny Stinkens »

Gast schreef:Ook als je het examen aflegt met de rijschool? Volgens hen kon het enkel met een voertuig van de rijschool...
Neen dit is inderdaad niet mogelijk. :idea:
Het enige wat ik jammer vind is dat je het examen niet met je eigen voertuig mag doen. Je moet tenslotte toch terug wennen aan het voertuig van de rijschool.
Uit jou opmerking kon ik niet uitmaken dat je MET je eigen voertuig ook MET de rijschool bedoelde. :idea:
In mijn antwoord bedoelde ik namelijk MET eigen voertuig ZONDER rijschool.
Bezit paardenkrachten onder je motorkap, stop een tijger in je tank, maar wees geen ezel achter het stuur.
Gast

Bericht door Gast »

In welk examencentrum ben je geweest?
Eeklo

- Zat de examinator naast of achter jou?
Achteraan rechts

- Het keren in de straat: in hoevere mocht je zelf de plaats kiezen?
Volledig vrij te kiezen

- Het parkeren achter een auto: wat moest je juist doen?
Achteruit parkeren, handrem opzetten + volledig volgens de regels het voertuig verlaten + wagen op slot doen

- Voorafgaande controles: wat heeft hij gevraagd?
Bandenslijtage, ontwaseming, links pinken, rechts pinken, claxon, ruitenwissers, alle lichten

- Ben je met de rijschool (welke?) of een begeleider geweest ?
Was met eigen begeleider

- Als je met een begeleider geweest bent, wie was het ? (geen namen maar vb: papa, mama, oom, tante, vriend(in) enz....)
papa

Vertel er ook even bij of je rijschool hebt gevolgd of enkel met begeleider hebt leren rijden.
6 uur rijschool gevolgd na 2x niet slagen voor praktijkexamen

Eindresultaat: Geslaagd
Gast

Bericht door Gast »

- In welk examencentrum ben je geweest?
Brakel.
Rechts achteraan.
Aangezien er wagens langs beide kanten stonden, moest ik wel tot op het einde rijden om mij te kunnen draaien.
Pinker opzetten naar rechts, naast de wagen staan, S-beweging maken, een beetje vooruit rijden, handrem, contact afleggen, correct uitstappen, wagen sluiten en correct instappen. (Voldoende kijken in de spiegels)
Ruitenwisservloeistof, beide pinkers en claxon.
Rijschool Vlaamse Ardennen.
- Als je met een begeleider geweest bent, wie was het ? (geen namen maar vb: papa, mama, oom, tante, vriend(in) enz....)
/
10 uur rijschool gevolgd (6u om te leren rijden, vervolgens nog eens 4u de week voor mijn examen).

Resultaat: Geslaagd bij 1e poging.
jr21

Bericht door jr21 »

OOSTENDE
Schuin achter mij
Mocht de plaats zelf kiezen, was een rustige straat
Parkeren achter een zwarte bestelwagen, uistappen en correct afsluiten
Kaartje trekken en remvloeistof aanduiden; daarna in de auto lichten (stand, dim en grootlichten); daarna pinkers en achterlicht; daarna mistlicht; op het einde ook nog achterruitverwarming.
met een begeleider
Mama

Geslaagd bij eerste poging :)

Had wel wat commentaar: moet meer in de linkerspiegel kijken bij inhalen, had 1 keer mijn koppeling ingedrukt in een bocht.. maar zei wel dat mijn techniek goed was, buiten die ene keer dan. In het begin reed ik wat te traag (in een straat met continu voorrangen verkies ik liever om geen 50 te rijden want je moet dan constant schakelen..

ROUTE:
Vertrek aan examencentrum naar links. Dan linksaf in de Zandvoordeschorredijkstraat, dan naar rechts en direct links de brug over. Dan rechts Edward-Vlietrickstraat, daar keren en uitkomen. Dan naar rechts dan aan het rondpunt 2e afslag nemen (klemskerkestr.) dan naar rechts stuiverstraat in en aan rondpunt 2e afslag (stuiverstr.) en parkeren in de ligusterlaan. Dan doorrijden (links meedraaien) en dan kruispunt oversteken en naar links (servingestraat) en naar rechts (stuiverstraat) en dan aan de elisabethlaan rechts tot aan de lichten en daar links afslaan (vogelzangdreef) daarna rechts de parklaan op -> blijven volgen tot rondpunt, daar derde afslag. Daarna soldatenberg op en op t einde rechts koninginnelaan, dan meedraaien nr rechts en de groendreef op. Dan afslaan naar rechts (bosweg) en kruispunt oversteken naar links richting Kennedy rondpunt. Daar afslag autostrade en afrit zandvoorde nemen en zo terug naar examencentrum.

Hopelijk heeft iemand er iets aan :)
FemkeVM

Bericht door FemkeVM »

Geel

Achteraan, achter de passagier

Ze zei gewoon in een straat : je mag nu keren . (De straat was echter te smal om in 3x te keren, dus moest ik nog een keertje achteruit, blijkbaar niet erg, want er kwam geen commentaar op.)

In een straat wees ze een auto aan waar ik mij achter moest parkeren.

- Voorafgaande controles: wat heeft hij/zij gevraagd?
Dimlichten, grootlicht, mistlicht voor en achter, richtingaanwijzers, ontwaseming voor- en achterruit, claxon en stoplichten. Dan vroeg ze ook nog hoe je de zetel zou moeten instellen (heb hem niet moeten verstellen, mocht gewoon blijven staan zoals ik hem had ingesteld), daarnaast ook hoe je de spiegels moet instellen (alsook de verhouding geven, dat is dus: 1/3 lucht en 2/3 grond, maar ook de spiegel werd niet ontregeld)
De bandenslijtage; de wielen moesten niet speciaal gedraaid worden, ik mocht het gewoon uitleggen en ik moest zeggen hoeveel mm het minimum moest zijn.

Met de eigen auto examen gedaan, mijn vriend was begeleidend persoon. Daarvoor had ik echter wel 20u bij de rijschool gevolgd, waarna ik nog een jaartje geoefend heb.

Eindresultaat : 'Proficiat, u bent geslaagd! U heeft goed gereden.' :D

Hoera, eindelijk dat stressmoment voorbij. :)
Dank ook aan al de mensen van dit forum die in hun vrije tijd mijn vragen hebben beantwoord. En veel succes voor de mensen die nog examen moeten gaan doen!
Gast

Bericht door Gast »

Verslag Praktijkexamen Haasrode

Haasrode
Schuin achter mij
Mocht de plaats zelf kiezen, was een rustige straat
Parkeren achter een grijze personenwagen, uistappen en correct afsluiten
Kaartje trekken en remvloeistof aanduiden; daarna in de auto lichten (stand, dim en grootlichten); daarna pinkers en achterlicht; daarna mistlicht; verwarming, stoel juist plaatsen.
met een begeleider
Mama

Resultaat: Faliekant gebuisd...
Terecht maar ik vond dat de examinator wel heel erg de puntjes op de i zette. Misschien kwam het door de warmte (was bloedheet vandaag), en ik heb geen airco...

Let op, dit kunnen wel eens de slechtste opmerkingen in dit topic zijn...
Opmerkingen:
2. Plaats op de openbare weg: slecht
2.3 Doorlopende Streep
2.10 Te veel rechts
5. Richtingsverandering: slecht
5.1 zich vergewissen bord F50 Bis
5.2 snelheid
6. voorrang: slecht
6.6 Borden B 1-5 (M9-10)
8. Snelheid en verkeersinzicht: slecht
8.1 Niet aangepaste snelheid
8.7 hinderen
11. Manoevres: slecht
11.3.4 Parkeren achter een vtg/ Hinderen
Tussenkomst examinator
ECO +

Ik zal eerst de terecht opmerkingen bespreken: Bij het inparkeren liet ik een auto in de tegengestelde richting door. Ik zette mijn pinker op om naast de auto te gaan staan waar ik achter moest parkeren, maar ik had niet gezien dat achter mij ondertussen een auto was komen te staan die aan mijn gat plakte. Ik stopte, en die andere auto stond dus geblokkeerd. Vandaar het hinderen, stom van mij. Ik stond overigens wel perfect geparkeerd .
Bij het afslaan blijkbaar net over een volle lijn gereden. Had ik gewoon niet gezien. Ik neem aan dat de opmerking terecht is.
En nu de ergste: bij het oversteken van een kruispunt had ik goed opgelet of er niemand aankwam, maar natuurlijk, ik stond in de helft van het kruispunt toen een oudje met een looprekje aan het zebrapad aan de overkant van het kruispunt verscheen. Ik moest dus stoppen, dat oudje twijfelde nog even, en was vreselijk traag, waardoor ik dus het ganse kruispunt ophield. Zeer stom en ook nog eens vreselijk toevallig.
En ik heb ook net op tijd mijn rem ingedrukt voor een auto die van rechts kwam. Zo erg dat de examinator zelf 'stop' riep, maar ik ben er zelf van overtuigd dat ik de auto op tijd gezien had/zou hebben.

Waar ik niet mee akkoord ben:
Snelheid: Op de E40 mocht je een bepaald stuk maar 90 per uur rijden door werken. Na deze werken staat er een bord dat het einde van de werken laat zien. Ik bleef hierna 90 rijden (ik rij niet graag te snel met mijn 16 jaar oude polo). De examinator vond dat ik had moeten versnellen om te laten zien dat ik gezien had dat de werken gedaan waren...
Verder reed ik een hellende afrit af, hierdoor versnelde ik tot 95. Omdat je op de afrit maar 90 mag, drukte ik mijn rem zachtjes in om terug naar 90 te gaan, ook al reden er auto's achter mij. 'Dat doe je gewoon niet!' was de commentaar van de examinator. Nou ja, ik mag de maximumsnelheid niet naleven dan?
Plaats op de openbare weg: 'te veel rechts'. In de celestijnenlaan/straat stonden auto's aan één kant geparkeerd, maar dat is een vrij brede weg dus reed ik toch door ook al kwamen er tegenliggers. We konden zonder problemen naast elkaar (mijn auto is heel smal) maar de examinator vond dat ik te dicht tegen de geparkeerde auto's reed. Oke, het was er kort bij maar ik ken mijn auto héél goed en ik wist dat ik ernaast kon rijden.

Laatste commentaar van de instructeur, die overigens vrij vriendelijk was: 'Je hebt gewoon een vreselijk slecht inzicht' en 'je kijkt veel te weinig'.
Ik ga rijles volgen om me beter voor te bereiden.
Ik ben ervan overtuigd dat mijn prestatie niet zo slecht was als de opmerkingen doen vermoeden.

Volgende keer meer succes...
Inazuma

Bericht door Inazuma »

Gast schreef:Ik ben ervan overtuigd dat mijn prestatie niet zo slecht was als de opmerkingen doen vermoeden.
Blijkbaar besef je zelf nog niet goed hoeveel stevige fouten je eigenlijk gemaakt hebt ...

Volgende keer zal enkel beter zijn als je ook effectief beter rijdt, en dat zal enkel beter zijn als je begeleider je wijst op fouten - daarvoor moet die natuurlijk eerst zelf de fouten zien.
Met de rijschool gaan oefenen lijkt me dan ook geen slechte keuze.

Vlak naast geparkeerde voertuigen rijden en niet of te laat reageren op voorrang van rechts zijn doorgaans geen eenmalige of pas aangekweekte slechte gewoonten, ze bestaan al tijdens het oefenen maar werden niet gecorrigeerd.

Een paar weken geleden is er aan een kruispunt met voorrang van rechts nog een leerling-bestuurster met vrije begeleider ei-zo-na tegen mij aangereden.
Ook de begeleidster was duidelijk niet aan het opletten.
Dat er geen ongeval van gekomen is, ligt niet aan 1 van die 2 dames ...

Afbeelding
bert.covens

Bericht door bert.covens »

Eerlijk gezegd heb ik toch ook de indruk dat je nog ferm wat oefening nodig hebt.

Weet dat 1 beoordeling "slecht" al genoeg is om je te buizen. Ik tel er bij jou zo'n stuk of vier ....

Zonder het in de gaten te hebben, aan de verkeerde kant van een doorlopende streep uitkomen.

Na die werken tegen 90 blijven taffelen, kàn -afhankelijk van de omstandigheden- een overtreding zijn. Als je daardoor de normale gang van andere bestuurders onnodig hindert, ben je wel degelijk strafbaar. Vervolgens ga je op een hellende afrit (dus waar je normaliter vaart mindert) kennelijk onbedoeld nog wat versnellen. Zo toon je eigenlijk aan dat je je voertuig nog niet helemaal onder hebt.

Dan heb je die situatie met dat oud vrouwtje. Ook hier: ben je het kruispunt wel opgereden met een aangepaste snelheid? Dan had je dat vrouwtje mss toch eerder kunnen zien? Ofwel was dat vrouwtje nog ver genoeg weg, waardoor je zonder bezwaar had kunnen doorrijden.

Verkeersbord F50bis:

Afbeelding

Blijkbaar bij het afslaan niet goed (genoeg) gekeken naar bvb een fietser die rechtdoor wil. Dit is een soort algemene code, dus het kan ook gaan om een plaats waar dit verkeersbord zélf niet staat.

Afbeelding verkeersbord B1

Afbeelding verkeersbord B5

Afbeelding onderbord M9

Afbeelding onderbord M10

Té rakelings langs geparkeerde voertuigen rijden. Ei zo na een voorrang missen. Zodanig dat de examinator al STOP roept. Examinatoren doen elke dag meerdere examens, dus dat zijn mensen die heus wel wat beginnersfouten gewend zijn. Zo iemand toch nog STOP laten roepen, is eigenlijk al bijna een prestatie op zich. En doet mij toch vermoeden dat er daar een reël gevaar dreigde.

En kennelijk heeft de examinator het examen stopgezet bij het parkeren?
Goed autorijden, betekent vooral ook aan anderen denken
Gast

Bericht door Gast »

Inazuma schreef:
Gast schreef:Ik ben ervan overtuigd dat mijn prestatie niet zo slecht was als de opmerkingen doen vermoeden.
Blijkbaar besef je zelf nog niet goed hoeveel stevige fouten je eigenlijk gemaakt hebt ...

Volgende keer zal enkel beter zijn als je ook effectief beter rijdt, en dat zal enkel beter zijn als je begeleider je wijst op fouten - daarvoor moet die natuurlijk eerst zelf de fouten zien.

Vlak naast geparkeerde voertuigen rijden en niet of te laat reageren op voorrang van rechts zijn doorgaans geen eenmalige of pas aangekweekte slechte gewoonten, ze bestaan al tijdens het oefenen maar werden niet gecorrigeerd.
Tof dat er al meteen iemand antwoordt! Ik weet zelf natuurlijk dat ik stevige fouten heb gemaakt, maar om daar nu 5x slecht voor te krijgen... Er zijn hier mensen die 2x een voorrang van rechts negeren en nog geslaagd zijn. En het is ook zeker niet dat ik ergens bijna een ongeval heb gehad.

Qua voorrang van rechts ben ik normaal een goede leerling, maar in Leuven is het gewoon heel erg moeilijk. Ik rem altijd heel goed af maar deze keer keek ik om één of andere reden even naar links voor ik naar rechts keek. Verstrooid of stress denk ik. In ieder geval, dat soort fout maak ik anders echt nooit.

Het dicht rijden bij geparkeerde wagens heb ik altijd al gedaan, en mijn begeleider heeft hier nooit een fout bij opgemerkt (zij heeft haar rijbewijs nog gewoon mogen afhalen bij de gemeente, dus ja misschien is dat wel te verwachten). Maar ik vraag me af waarom de examinatoren hier zo moeilijk over doen? Is het omdat er plots iemand tussen de auto's uit kan komen? Of moet je altijd genoeg ruimte laten zodat iemand zijn deur kan openklappen?

Ik voel me gewoon ongelooflijk rot omdat het ergens anders zo goed lukt, maar op het examen niet...

Mod Bert: Ik heb je berichtje aangepast. De codes van de quotes stonden niet correct. Inhoudelijk heb ik aan je berichtje niks veranderd.
Gast

Bericht door Gast »

bert.covens schreef:Eerlijk gezegd heb ik toch ook de indruk dat je nog ferm wat oefening nodig hebt.

Weet dat 1 beoordeling "slecht" al genoeg is om je te buizen. Ik tel er bij jou zo'n stuk of vier ....

Zonder het in de gaten te hebben, aan de verkeerde kant van een doorlopende streep uitkomen.

Na die werken tegen 90 blijven taffelen, kàn -afhankelijk van de omstandigheden- een overtreding zijn. Als je daardoor de normale gang van andere bestuurders onnodig hindert, ben je wel degelijk strafbaar. Vervolgens ga je op een hellende afrit (dus waar je normaliter vaart mindert) kennelijk onbedoeld nog wat versnellen. Zo toon je eigenlijk aan dat je je voertuig nog niet helemaal onder hebt.

Dan heb je die situatie met dat oud vrouwtje. Ook hier: ben je het kruispunt wel opgereden met een aangepaste snelheid? Dan had je dat vrouwtje mss toch eerder kunnen zien? Ofwel was dat vrouwtje nog ver genoeg weg, waardoor je zonder bezwaar had kunnen doorrijden.

Verkeersbord F50bis:

Afbeelding

Blijkbaar bij het afslaan niet goed (genoeg) gekeken naar bvb een fietser die rechtdoor wil. Dit is een soort algemene code, dus het kan ook gaan om een plaats waar dit verkeersbord zélf niet staat.

Té rakelings langs geparkeerde voertuigen rijden. Ei zo na een voorrang missen. Zodanig dat de examinator al STOP roept. Examinatoren doen elke dag meerdere examens, dus dat zijn mensen die heus wel wat beginnersfouten gewend zijn. Zo iemand toch nog STOP laten roepen, is eigenlijk al bijna een prestatie op zich. En doet mij toch vermoeden dat er daar een reël gevaar dreigde.

En kennelijk heeft de examinator het examen stopgezet bij het parkeren?
Oftewel ben ik een extreem slecht geval, oftewel heb ik gewoon erg veel pech gehad.
De volle lijn overschrijden was bij het afslaan waar ik waarschijnlijk met één band de volle lijn heb geraakt. Na de werken reed ik alleen op de rechterrijstrook met achter mij een vrachtwagen die 80 per uur reed. Op de hellende afrit remde ik op de motor, maar blijkbaar was de afrit zo stijl dat dat niet voldoende was. Dat wilde ik corrigeren met de rem maar toen reed ik dus al 95.
Bij het oude vrouwtje stond ik helemaal stil toen ik het kruispunt opreed. Vermoedelijk stond dat vrouwtje op dat moment achter de boom naast het zebrapad, want ik had haar niet gezien. Het verkeersbord heeft de examinator wel op mijn papier geschreven maar er niets bij verteld.
En op het moment dat de begeleider stop riep, was ik al aan het remmen. Genoeg om mij te doen verschieten en de rem nog wat harder te laten indrukken, waardoor het erg paniekerig overkwam.

De examinator heeft trouwens gezegd dat mij rijtechniek perfect was (schakelen, sturen, wagenbeheersing) maar dat ik gewoon geen inzicht heb in het verkeer. Ik denk dat ik nood heb aan een soort observeersysteem of methode dat/die ik overal kan toepassen en zoiets heb ik gewoon nooit geleerd. Leren ze je zoiets bij een rijschool?
de rijprof

Bericht door de rijprof »

Leren ze je zoiets bij een rijschool?
ja, daar noemt met dat kijktechniek.
De meeste fouten die je maakte, komen door een onvoldoende kijktechniek.
Gast

Bericht door Gast »

Inazuma schreef:

Een paar weken geleden is er aan een kruispunt met voorrang van rechts nog een leerling-bestuurster met vrije begeleider ei-zo-na tegen mij aangereden.
Ook de begeleidster was duidelijk niet aan het opletten.
Dat er geen ongeval van gekomen is, ligt niet aan 1 van die 2 dames ...

Afbeelding
de helft van het verkeer lapt die voorangsregels toch aan zijn laars
Liesbeth.hermans

Bericht door Liesbeth.hermans »

Asse/Mollem

schuin achter (achter de passagierszetel)

ze toonde in welke straat het moest, maar had op voorhand gezegd dat ik volledig zelf mocht kiezen waar precies ik keerde (waar ik het zelf veilig vond)

parkeren achter een auto, hé :roll: naast auto gaan staan en met een 's'-beweging erachter gaan staan. op voorhand had ze uitgelegd dat ik de borduur mocht raken maar er niet op mocht rijden (ik heb effectief de borduur geraakt, ze heeft er helemaal niets van gezegd). De regel van de borduur geldt trouwens ook voor het keren in de straat: je mag de borduur raken maar er niet op rijden!

het is een kaartje trekken, op de mijne stond 'motorolie', dus motorkap openen (zo snel mogelijk), normaal moet je de motorkap ook op de poot laten steunen (ze zei tegen mij dat het niet hoefde, maar is wel gemakkelijker), ik heb getoond waar je de olie bijvult en waar die pook zit om het peil te checken. daarna vroeg ze ook wat lichten: standlichten, dimlichten, pinker links en rechts, remlichten achter, toeter

met begeleider, geen rijschool

ik heb leren rijden met mijn beide ouders, op het rijexamen was mijn papa mee.

uitslag:

parkeren was maar zo-zo, meestal gaat het beter bij mij, ik had de borduur geraakt, dus heb dan vol teruggedraaid om de auto weer recht te krijgen. gelukkig is het een klein autootje, een fiat panda, dus dat draait ontzettend kort. bij het uitstappen heb ik trouwens vergeten nakijken of geen verkeer kwam, wat ontzettend stom is want ik had het 100 keer correct gedaan bij het oefenen. Maar ze heeft er helemaal niets van gezegd!

Daarna keren in de straat, ze heeft gezegd: 'in deze straat ga je keren', ik heb zelf de plaats gekozen, is zeer goed verlopen allemaal. ik had ergens gelezen dat je je wielen niet mocht draaien wanneer je stilstond, ik heb het wel gedaan (zoals gezegd draait mijn auto kort, dus als ik mijn wielen draai voor het volgende manoeuvre, terwijl de auto rijdt, dan sta ik al heel snel helemaal verkeerd). Ik heb ook steeds de pinkers opgezet in de richting naar waar ik draaide. Over het keren heeft ze ook geen opmerkingen gemaakt.

bij het vertrekken op een helling ben ik stilgevallen. Daar was ik wat lastig over, want ik kan dat perfect, en natuurlijk bij het examen mislukt het. Maar ze heeft er niets over gezegd, de examinatoren zullen wel weten dat de leerlingen wat nerveuzer zijn bij het examen!

Daarna rondgereden in Asse centrum, geen problemen meer gehad.

Uitslag: geslaagd! bij het terugkeren aan het examencentrum zei ze: 'Dat was een heel vlotte rit, ik heb absoluut geen opmerkingen.'

Tips voor de 'L's:
- ga vaak oefenen in de buurt rond het examencentrum: weet precies waar de straten zijn, hoe je erin moet rijden, de snelheidsbeperkingen, de snelheidsheuvels etc. ik kende alle straatjes, wist waar de straten met voorrang van rechts lagen, etc. Dan ben je meteen al meer op je gemak!
- kijk zeer ostentatief of er geen fietsers langsmoeten en of er geen auto's uit de straten van rechts komen (goed remmen, hoofd draaien, ...) . Toon dat je die regels kent!
Girl19

Bericht door Girl19 »

Goeiedag iedereen!

ik heb maandag mijn eerste praktijkexamen in Deurne,
heb exact die dag 3 maanden en 1 week mijn theoretisch rijbewijs, ben vanaf die dag elke dag zeker 2 uur gaan rijden, en toen mijn begeleider (vader) zei dat ik er klaar voor was, heb ik me meteen gemeld voor een afspraak!

nu is het dus zover, en de zenuwen beginnen al wat te komen :)!

toch heb ik dankzij deze site veel bijgeleerd, en het stelt me ook wat gerust.

Ik zal zeker en vast melden hoe het gegaan is, alvast toch bedankt iedereen voor de nuttige informatie!

groetjes
Gast

Bericht door Gast »

EXAMENCENTRUM: SINT-DENIJS-WESTREM

Schuinachter mij

Ik moest na het parkeren in dezelfde baan keren, ik mocht de plaats zelf bepalen in die straat.

Parkeren achter die grijze auto (zelfde baan als het keren, ergens in Afsnee)

Alle lichten (Mist, Dim, Stand, Stop), richtingaanwijzers, uitleggen alles wat je moet doen alvorens te starten (zetel, gordel, spiegels) en kaartje -> koelvloeistof aanduiden

Begeleider

Papa

Vertel er ook even bij of je rijschool hebt gevolgd of enkel met begeleider hebt leren rijden.[/quote]
Geen rijschool gevolgd, enkel met begeleider.

Uitslag: GESLAAGD (1e keer)
Plaats reactie