Anonymous schreef:Vandaag men examen gedaan.... en van de eerste keer geslaagd.
In welk examencentrum ben je geweest? GEEL
De examinator zat achter mijn mama (rechstachter dus).
Het keren in de straat: in hoevere mocht je zelf de plaats kiezen?
Ik mocht zelf de plaats kiezen in de straat.
Parkeren: De examinator zei: parkeer je achter die blauwe auto.
Achter deze auto stonden geen auto's geparkeerd, ik had dus plaats genoeg.
Voorafgaande controles: wat heeft hij gevraagd?
Ik moest de remvloeistof aanduiden en de pinkers, lichten en stoplicht laten branden.
Vervolgens de stoel en de linkerspiegel goed zetten.
Examinator: Deze man was heel vriendelijk en stelde me echt gerust.
Hierdoor had ik geen zenuwen waardoor ik enorm geconcentreerd heb gereden!
Opmerkingen:
Op de Antwerpseweg ben ik te snel rechts gaan rijden. Op het rechterbaanvak reed een auto, maar die vertraagde en pinkte naar rechts. Volgens mij draaide hij rechts een oprit op, dus ben ik dan ook voor hem onmiddellijk rechts gaan rijden. Maar dit was fout volgens examinator, want ik kon hem gehinderd hebben.
Hiervoor had ik een perfect parcour gereden. Maar door deze 'fout' heeft de examinator me nog even laten omrijden. Hij zei: volgend kruispunt naar links. Ik dacht dat het aan de lichten was, maar toen zag ik nog net optijd dat er links een baantje was, en zei: hier? Dus door die fout werd ik al wat zenuwachtig.
Ik ging links rijden en draaide vervolgens naar links. Maar dacht dat ik moest terug keren, dus ik ging uiterstlinks staan.
Waardoor de examinator zei: nee, nee, niet terug draaien, Rechtdoor!
Hierdoor moest ik dus ongeveer 2 meter 'spookrijden' zodat ik in de juiste straat kon rijden.
(Ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel?)
Nog even ter verduidelijking:
De examinator zei: volgend kruispunt naar links...
Ik heb het nu al aan verschillende mensen verteld. Ze zeggen allemaal dat het geen kruispunt was en dat de examinator
' de eerste afslag links' had moeten zeggen...
Maar examinator zei dat ik perfect had gereden buiten deze 2 fouten.
Ik heb gedurende 6 maanden met mijn mama gereden.
En ben nu eindelijk verlost van de stress
Ik heb bijna tegen iedereen gezegd dat ik praktijkexamen ging doen. Hoewel jullie dat afraden.
Maar hierdoor wist ik dat er heel wat mensen de nodige kaarsen branden en duimden
Dankzij deze geweldige site heb ik me enorm goed kunnen voorbereiden op theorie en praktijkexamen! Dank je wel hiervoor!!!
Groetjes,
Sofie