Ik ben Lorrie, 46 jaar, wonende sinds 2001 in Belgie, oorspronkelijk van Maastricht, en heb al 25 jaar mijn autorijbewijs B.
Onlangs hoorde ik van iemand van de gemeente als je langer dan 2 jaar je B rijbewijs hebt en ouder bent dan 21, mag je een 125cc 11kw moto rijden enkel en alleen op Belgsich grondgebied.
Als je dit als Nederlandse hoort, ben je in eerste instantie geschokt, want dan denk je: dit kan toch niet waar zijn, nooit op een motor gereden en dan mag je zomaar rijden, een shopper bv van het merk daelim kan toch wel zo'n 115 km halen, zoiets kan alleen maar bij de Belgen denken wij dan lachend.
Nu heeft mijn man al 30 jaar zijn motorrijbewijs voor zware motor(destijds in Maastricht examen voor gedaan) en begon ik toch wel te denken om ook zelf te gaan rijden, maar heb niet zo'n trek en momenteel ook niet het budget om een A rijbewijs te halen, maar wel om zelf lekker te tuffen op de binnenwegen.
Kan iemand mij vertellen hoeveel ik dan lessen kan/moet volgen, want ik ga uiteraard niet zomaar de weg op, kan niet eens schakelen, alvorens ik overga tot de aanschaf van zo'n prachtige mooie daelim shopper en wat de prijs is per les?
Ik weet inmiddels via de touring waar ik lid van ben, dat de lessen in Alken te volgen zijn.
Alvast hartelijk dank voor jullie reacties.
Groetjes,
Lorrie