**** PRAKTIJKEXAMEN !!!! ****

Alles i.v.m. praktijkopleiding en examen.
Plaats reactie
Debs

Bericht door Debs »

Ik heb morgen mijn praktijkexamen in Haasrode. De tweede keer, de eerste keer mocht ik niet vertrekken.

Ik ben nog meer nerveus dan vorige keer, zeker aangezien ik om 8.50 reeds vertrek.

Tips zijn dus altijd welkom, vooral tegen de nervositeit. :D
GRO
Administrator

Bericht door GRO »

Omdat veel jongeren last van de zenuwen hebben, hebben we in het praktijkboek daaraan twee pagina's besteed.

P.40 en 41 IK HEB VEEL LAST VAN DE ZENUWEN

http://www.gratisrijbewijsonline.be/handboekpraktijk

Als je klant bent bij Fortis, kun je het daar ook gratis als een gedrukt handboek gaan afhalen.
Karl

Bericht door Karl »

Debs schreef:Ik heb morgen mijn praktijkexamen in Haasrode. De tweede keer, de eerste keer mocht ik niet vertrekken.

Ik ben nog meer nerveus dan vorige keer, zeker aangezien ik om 8.50 reeds vertrek.

Tips zijn dus altijd welkom, vooral tegen de nervositeit. :D
zorg ervoor dat je de voorafgaande controles allemaal kent, zodat je deze keer mag vertrekken.
Daarnaast is haasrode inderdaad niet zo simpel, maar zeker doenbaar.
-Op de geldenaaksebaan zijn drie scholen. let er goed op voor zone 30, het wisselt daar constant en ze rijden vaak langs daar naar leuven. Ik ben er zelf 2 keer moeten passeren op mijn examen.
-De ring rondt leuven is 50.
- let goed op voor voetgangers en fietsers in leuven, zeker als het zo een mooi weer is als vandaag. Dus zeker stoppen aan de zebrapaden.
-als je langs de ring rijdt en ze zeggen richting namen, dat is het uiterst linkse rijvak. (als je van het station wegrijdt.)
- als je van het ladeuzeplein naar beneden richting bondgenotenlaan rijdt. let dan op, er is daar een straat rechts die keihard op een oprit lijkt, maar je moet er wel degelijk voorrang verlenen.
- Er zijn in leuven veel kruispunten waar je slechts 1 mogelijkheid hebt. Zwijgt de examinator, let dan op de borden.

Veel succes.
Debs

Bericht door Debs »

Hartelijk bedankt. Ik hoop echt dat het me zal lukken en dat ik de zenuwen onder controle weet te houden. Ik laat jullie het resultaat zeker weten.
Debs

Bericht door Debs »

EXAMENCENTRUM: HAASRODE

Mede dankzij jullie is het mij gelukt van de eerste keer.

-examencentrum
Haasrode

-Examinator
Redelijk grote man met donnker haar en een baardje. Hij was heel vriendelijk.

- Zetel verstellen en linker spiegel
-Alle lichten en ik moest ook de bandenspanning
-Dan rond het centrum en vertrekken op een bergop

-Route
Geldenakenbaan, tiensepoort, blijdeinkomsstraat.
Ik ben niet echt in Leuven centrum geweest, wel zeer smalle straatjes gedaan en ook de ring.

-keren
Hij zei de straat en ik mocht kiezen waar, geen problemen ondervonden

-Parkeren
Hij zei achter welke auto. Ik zag dat ik er de eerste keer niet raakt, ben gewoon uit gereden en opnieuw. Ik stond perfect zei hij.

-Resultaat
Geslaagd

-Commentaar
Bediening voertuig: voorbehoud (Rem-en vertragingstechniek) (dit kwam vooral door de zenuwen.
Plaats op de openbare weg:Onvoldoende (Rechts houden/te veel rechts)(Ik raakt namelijk bijna een geparkeerde auto)
Snelheid en verkeersinzicht: Te verbeteren (borden B1-17) Hij vond dat ik te fel vertraagde bij voorrang van rechts als ik duidelijk zicht had.

Ik ben apetrots en kon het bijna niet geloven toen hij zij, je bent geslaagd.
Laatst gewijzigd door Debs op 26 jun 2008, 19:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Ketje

tof

Bericht door Ketje »

Proficiat met jullie site
Inazuma

Bericht door Inazuma »

Debs schreef: Bediening voertuig: voorbehoud (Rem-en vertragingstechniek) (dit kwam vooral door de zenuwen.
Plaats op de openbare weg:Onvoldoende (Rechts houden/te veel rechts)(Ik raakt namelijk bijna een geparkeerde auto)
Dat is iets om echt wel op te letten hoor.

Je moet verplicht rechts rijden, maar binnen de redelijkheid en niet op de laatste 10 cm van de rand van de rijbaan / rijstrook .
Spiegels zijn tegenwoordig erg duur ...

Bekijk het eerder in functie van de tegenliggers.
Als er geen tegenliggers zijn, neem dan gerust wat meer afstand van geparkeerde auto's, fietsers op een fietspad, .... zonder daardoor uit je rijstrook te komen.

Snelheid en verkeersinzicht: Te verbeteren (borden B1-17) Hij vond dat ik te fel vertraagde bij voorrang van rechts als ik duidelijk zicht had.
De examinator zal ook wel weten dat dit nog wel "betert" ;) met meer rijervaring.

Ik ben apetrots en kon het bijna niet geloven toen hij zij, je bent geslaagd.
Proficiat :!:
Debs

Bericht door Debs »

Inazuma schreef:
Dat is iets om echt wel op te letten hoor.

Je moet verplicht rechts rijden, maar binnen de redelijkheid en niet op de laatste 10 cm van de rand van de rijbaan / rijstrook .
Spiegels zijn tegenwoordig erg duur ...

Proficiat :!:
Wees gerust, daar wordt reeds aan gewerkt en bedankt.
Jozef
Medewerker

Bericht door Jozef »

@ Debs:

Denk eraan: tegenliggers kunnen dikwijls nog wel een beetje uitwijken, geparkeerde auto's alleen maar als je er hard genoeg tegenaan rijdt.

Mocht je echter in een noodsituatie moeten kiezen tussen een aanrijding met een tegenligger of een geparkeerde auto, kies dan wel deze laatste: dat gaat minder hard aankomen.
Debs

Bericht door Debs »

Dat is ook waar en ik zal al jullie raad in acht nemen
Gast

Bericht door Gast »

EXAMENCENTRUM: KONTICH

De examinator was een vriendelijke man en zat naast mij in de auto. Hij had zijn papieren wel bij maar noteerde niets tijdens het examen zelf.

Ik had fiche 3 getrokken: Remvloeistof, alle lichten (pinkers, groot, dim, stand) en ontwaseming.

We reden een straat in en ik mocht zelf kiezen wanneer en waar ik in die straat keerde.

Voor het parkeren moest ik tijdens de rit achter een auto parkeren met een S-bocht.

Ik was (door de stress) vertrokken met handrem nog gedeeltelijk op, de examniator heeft me hier dan op gewezen, niet de ideale manier om te starten natuurlijk :P
Ik heb ook nog een foutje gemaakt op een kruispunt waar ik aanvankelijk dacht dat je achter de tegenligger om moest wegdraaien, maar uitzonderlijk was het hier ervoor.
Verder reed ik iets té voorzichtig, stopte te veel aan T-splitsingen waar geen auto's te bekennen waren.

Maar ik ben dus geslaagd!
reddeke.

Bericht door reddeke. »

EXAMENCENTRUM: BRUGGE

Resultaat: Niet geslaagd

- Bediening voertuig: voorbehoud (Rem- en vertragingstechniek, hij vond dat ik te vroeg koppelde)

- Richtingsverandering: voorbehoud (een bord te laat opgemerkt)

- Defensief rijden: voorbehoud (snelheid en verkeersinzicht, te laat vertragen)

- Manoeuvres: Slecht (handrem vergeten op te trekken bij het parkeren, puur door de zenuwen).

Nu, ik zal ervoor zorgen dat ik de volgende keer wél geslaagd ben ;).

De examinator was zeer vriendelijk en correct (uitgelegd waarom handrem van levensbelang is en zo :)), een wat kalende man met een bril.
Carolineke

Examencentrum Brussel (Anderlecht)

Bericht door Carolineke »

EXAMENCENTRUM:

Ben net terug van mijn praktijkexamen en ik ben... geslaagd! :D

Ik was super zenuwachtig, maar mijn examinator was zo in vakantiegevoel dat ik snel rustiger werd. Ik moest een kaartje trekken waar een nr opstond en dan moest ik wachten aan de auto (eigen auto). Mijn begeleider (mijn moeder) moest achterin gaan zitten.

Ik moest al mijn lichten eens laten gaan (stand- dimlichten en mijn 'pinkers') en vervolgens op de claxon drukken. Daarna moest ik weer uitstappen en tonen waar je de bandenspanning meet en dan weer instappen om te vertrekken.

Ik moest vervolgens in een vrij rustige buurt rijden waar veel scholen waren (oppassen met zone 30, maar verder enorm rustig). Ik moest mij ook meteen parkeren en een straat of twee verder meteen keren. In totaal heeft het examen nog geen half uur geduurd... en ik was dus geslaagd!

Voor degenen die in Brussel hun examen afleggen zou ik nog willen zeggen dat het belange niet zo erg is als het klinkt... Ik woon in de rand van Brussel en had in het begin enorm veel stress om de stad in te rijden, maar na een week (elke dag) naar Brussel te rijden werd ik het daar gewoon en ik ben geslaagd wat ik nooit had durven hopen!

bedankt ook aan de moderators van de site om mijn vragen beantwoord te hebben!

groetjes
Caroline
kajouber

praktijkexamen in aalst

Bericht door kajouber »

EXAMENCENTRUM: EREMBODEGEM

Hallo iedereen

Ik ben gisteren glansrijk gebuisd op mijn praktisch examen maar ja wie rijdt er dan ook een straat in tegenrichting in ? Ik dus. Had van de zenuwen de borden niet gezien.
Mocht direct terug naar het centrum rijden.
Kent er iemand de 6 routes van het examencentrum in erembodegem ??
Groetjes
GRO
Administrator

Bericht door GRO »

Kent er iemand de 6 routes van het examencentrum in erembodegem ??
Op hoeveel plaatsen op het forum ga je die vraag stellen?

ROUTES bestaan er trouwens niet. Wel knooppunten waar je moet passeren.
De verbinding tussen 2 knoppunten kunnen verschillende wegen zijn.
Plaats reactie