**** PRAKTIJKEXAMEN !!!! ****

Alles i.v.m. praktijkopleiding en examen.
Plaats reactie
vicus

Bericht door vicus »

EXAMENCENTRUM:

Ik ben vandaag mijn rijexamen gaan doen. Resultaat:GESLAAGD (voor de tweede keer, juist daarom ben ik heel blij want het familiebudget is gered). :lol:

Om jullie vragen te beantwoorden:

Zat de examinator naast of achter jou?
Van achter (mijn begeleider naast mij)

Het keren in de straat: in hoeverre mocht je zelf de plaats kiezen?
Het was een heel korte straat, maar ik mocht de plaats zelf kiezen (ik moest opletten dat tijdens het manoeuvre achter mij geen paal staat want daarvoor was ik voor de eerste keer gebuisd =niet defensief rijgedrag)

Het parkeren achter een auto: wat moest je juist doen?
In een rustige straat zegt de examinator (een vrouw die niet te vriendelijk maar ook niet arrogant was: zij kwam professioneel over) dat ik achter een auto moest parkeren en dan uitstappen en weer instappen (het ging vlot, hoewel met het parkeren had ik soms ook slechte ervaringen).

Voorafgaande controles: wat heeft hij gevraagd?
Ik moest de slijtage van de banden tonen en uitlegje geven, ook pinkers, claxon en lichten)

Een minpunt: ik heb op de snelweg de oprit gemist omdat ik niet tijdig voorsorteerde (ik was zeker dat ik gebuisd was maar zij had geen andere opmerkingen behalve dat ik "niet allen moest kijken maar ik moet ook zien. Zij heeft gelijk)

Beste Gratis Rijbewijs team,
Bedankt voor jullie geweldige website en de duidelijke antwoorden die ik op de forum heb gekregen!!!!!! :D
Joepie

Re: Examencentrum Erembodegem

Bericht door Joepie »

Het was wel een baan waar ik nog nooit gereden had, dus ik kan het niet zo goed uitleggen, maar zal proberen :wink:

Examencentrum uit, naar links, tot je uitkomt op een autoweg? (weet het niet) richting dendermonde, aan de haring richting ninove, dan had ik den kik een stuk in nieuwerkeren waar ik uit kwam, dan uiteindelijk op nog een rondpunt voor je aalst binnenkomt, een rondpunt waar een tankstation staat, dat rondpunt richting denderleeuw en dan zo terug naar examencentrum.

Dit is het zo ongeveer dat ik nog weet. Ik moet wel zeggen: heb geen een keer in het stad van aalst moeten rijden, heb veel borden tegengekomen met "verplichte richting", veel voorrang van rechts en redelijk veel borden met "verboden toegang" enzo.
Anonymous schreef:
Joepie schreef:- In welk examencentrum ben je geweest
Erembodegem
- Zat de examinator naast of achter jou?
Achteraan rechts
- Het keren in de straat: in hoevere mocht je zelf de plaats kiezen?
Ik moest een straat inrijden en ze zei: je mag je achter de eerste auto parkeren en in deze straat gaan we ons dan ook keren

- Voorafgaande controles: wat heeft hij gevraagd?
Alle lichten, claxon, achteruitontwaseming, verwarming vooraan, pinkers, rem, ruitenwissers, bandenprofiel (ik heb gezegd dat de hoofdgroeven 1,6 mm diep moeten zijn en dan nog een paar slijtageindicatoren aangeduid)

Ik had een heel vriendelijke vrouw van ik schat bijna in de 40, klein van gestalte en ze noemt Karen (achternaam weet ik niet)

Ik heb een paar keer een stomiteit begaan zoals, toen ze vroeg om mijn linkerpinker op te zetten, zette ik de rechter aan en tijdens het rijden was ik blijven hangen aan de knoppen voor de ruitenwissers met gevolg dat mijn achterste ruitenwissers aanstonden zonder dat ik het wist :D ze vroeg gewoon: zou het mogelijk zijn van uw ruitenwissers af te zetten

Ik heb in erembodegem en nieuwerkerken rondgereden, geen een keer in het stad van aalst. De route die ik gedaan heb was toevallig 1 die ik nog nooit gereden had! ze was wel vrij gemakkelijk.
Ik had examen vrijdagmorgen om 7.40 en heb ongeveer iets langer dan een half uur rondgereden.

Eens terug bij het examencentrum was ik er nog voorbij gereden ook :roll: stomweg

ik mocht mij dan terug parkeren op de parking, en toen we uitstapen zei ze met een glimlach: 'Proficiat, u bent geslaagd!' :D Ik een gat in de lucht gesprongen en als ne zot naar het gemeentehuis

Een paar tips:
-zeg tegen zo weinig mogelijk mensen da je examen hebt
-neem kalmeringspillekes uit de apotheek (calmifort) (ik had ze wel nodig)
-tijdens de rit: chikken, chikken[/b]
kun je wat meer uitleg geven over je route zelf ben je dan langs de auto snelweg gereden ook en 2de lichte links af
KennYmans

Bericht door KennYmans »

EXAMENCENTRUM: SINT-DENIJS WESTREM

ik kom net van mijn praktijk examen in Sint denijs westerem

toen we begonnen, moest ik de ontwaseming tonen, omdat ik veel stress had, had ik mijn sproeiers van ruitenwissers aangezet, met gevolg dat het op die vrouw en mijn vader was :oops:

daarna de weg op, ik moet zeggen, ik heb heel slecht gereden, komt vooral door teveel zenuwachtig te zijn, weinig zone 30 en voorrang van rechts tegengekomen, na een half uurtje komen we terug aan het exmencentrum en zegt ze : proficiat, u bent geslaagd! :D

opmerkingen :
- teveel rechts rijden : voorbehoud
- uitwijken als vereist : voorbehoud
- oranjegeel licht of pijl : voorbehoud
dus veel geluk.

Ik moet zeggen, de vrouw was wel streng, maar rechtvaardig.
Was ik gebuisd geweest zou ik het terecht gevonden hebben.
ik heb leren rijden met mijn vader en ben er in 1x door, dus het heeft niets te maken met of je leren rijden hebt met rijlessen of vrije begeleiding voor de mensen die dat denken ;)

Succes nog voor de mensen die het nog moeten afleggen en maak je zeker niet zenuwachtig ;) is voor niets nodig en het kan je veel helpen ;)

Grtz kenny
beerke

Bericht door beerke »

Joepie schreef:Het was wel een baan waar ik nog nooit gereden had, dus ik kan het niet zo goed uitleggen, maar zal proberen :wink:

Examencentrum uit, naar links, tot je uitkomt op een autoweg? (weet het niet) richting dendermonde, aan de haring richting ninove, dan had ik den kik een stuk in nieuwerkeren waar ik uit kwam, dan uiteindelijk op nog een rondpunt voor je aalst binnenkomt, een rondpunt waar een tankstation staat, dat rondpunt richting denderleeuw en dan zo terug naar examencentrum.

Dit is het zo ongeveer dat ik nog weet. Ik moet wel zeggen: heb geen een keer in het stad van aalst moeten rijden, heb veel borden tegengekomen met "verplichte richting", veel voorrang van rechts en redelijk veel borden met "verboden toegang" enzo.
ik denk dat ik het weet waar je gereden hebt ja links dat klopt dan rechts tot aan het rondpunt dan direct naar links autoweg op voor richting dendermonde te nemen blijven rijden de 2de lichte links af dan kom je zo in een goeie bochten die rijd je voledig uit dan links over de brug dan links af en dan de eerste straat rechts voor parkeren of te keren als je gekeert bent dan weer naar rechts ,recht door en dan links rectdoor dan rechts kan niet anders want je mag er niet in dan rechtdoorblijven rijden cafe tegen gekomen blijven rechtdoor dan naar links zekers en dan kom je terug over een brug 70 mag rijden dan rechtdoor dan ineens weer 50 en dan naar rechts pleintje rond rechtdoor dan liks de rotnde op dan delhaize dan heb je dat nafstation weer een rotonde rechtdoor de brug over en dan naar rechts naar examen centrum klopt mijn uitleg wat laat me iets weten ik hoop dat ik die route ook heb
Anonymous schreef:
Joepie schreef:- In welk examencentrum ben je geweest
Erembodegem
Achteraan rechts
Ik moest een straat inrijden en ze zei: je mag je achter de eerste auto parkeren en in deze straat gaan we ons dan ook keren

Alle lichten, claxon, achteruitontwaseming, verwarming vooraan, pinkers, rem, ruitenwissers, bandenprofiel (ik heb gezegd dat de hoofdgroeven 1,6 mm diep moeten zijn en dan nog een paar slijtageindicatoren aangeduid)

Ik had een heel vriendelijke vrouw van ik schat bijna in de 40, klein van gestalte en ze noemt Karen (achternaam weet ik niet)

Ik heb een paar keer een stomiteit begaan zoals, toen ze vroeg om mijn linkerpinker op te zetten, zette ik de rechter aan en tijdens het rijden was ik blijven hangen aan de knoppen voor de ruitenwissers met gevolg dat mijn achterste ruitenwissers aanstonden zonder dat ik het wist :D ze vroeg gewoon: zou het mogelijk zijn van uw ruitenwissers af te zetten

Ik heb in erembodegem en nieuwerkerken rondgereden, geen een keer in het stad van aalst. De route die ik gedaan heb was toevallig 1 die ik nog nooit gereden had! ze was wel vrij gemakkelijk.
Ik had examen vrijdagmorgen om 7.40 en heb ongeveer iets langer dan een half uur rondgereden.

Eens terug bij het examencentrum was ik er nog voorbij gereden ook :roll: stomweg

ik mocht mij dan terug parkeren op de parking, en toen we uitstapen zei ze met een glimlach: 'Proficiat, u bent geslaagd!' :D Ik een gat in de lucht gesprongen en als ne zot naar het gemeentehuis

Een paar tips:
-zeg tegen zo weinig mogelijk mensen da je examen hebt
-neem kalmeringspillekes uit de apotheek (calmifort) (ik had ze wel nodig)
-tijdens de rit: chikken, chikken[/b]
kun je wat meer uitleg geven over je route zelf ben je dan langs de auto snelweg gereden ook en 2de lichte links af
mod: quotes aangepast
Joepie

Bericht door Joepie »

Ik denk wel da je juist bent ja :D

Ik denk ook wel dat het 1 van de gemakkelijkste route is die je kan trekken. dus lucky me 8)

Ik hoop da het voor jou even gemakkelijk word. Wanneer is uw examen?

beerke schreef:
Joepie schreef:Het was wel een baan waar ik nog nooit gereden had, dus ik kan het niet zo goed uitleggen, maar zal proberen :wink:

Dit is het zo ongeveer dat ik nog weet. Ik moet wel zeggen: heb geen een keer in het stad van aalst moeten rijden, heb veel borden tegengekomen met "verplichte richting", veel voorrang van rechts en redelijk veel borden met "verboden toegang" enzo.ik denk dat ik het weet waar je gereden hebt ja links dat klopt dan rechts tot aan het rondpunt dan direct naar links autoweg op voor richting dendermonde te nemen blijven rijden de 2de lichte links af dan kom je zo in een goeie bochten die rijd je voledig uit dan links over de brug dan links af en dan de eerste straat rechts voor parkeren of te keren als je gekeert bent dan weer naar rechts ,recht door en dan links rectdoor dan rechts kan niet anders want je mag er niet in dan rechtdoorblijven rijden cafe tegen gekomen blijven rechtdoor dan naar links zekers en dan kom je terug over een brug 70 mag rijden dan rechtdoor dan ineens weer 50 en dan naar rechts pleintje rond rechtdoor dan liks de rotnde op dan delhaize dan heb je dat nafstation weer een rotonde rechtdoor de brug over en dan naar rechts naar examen centrum klopt mijn uitleg wat laat me iets weten ik hoop dat ik die route ook heb
Anonymous schreef:kun je wat meer uitleg geven over je route zelf ben je dan langs de auto snelweg gereden ook en 2de lichte links af
Stefan Peeters
Administrator

Bericht door Stefan Peeters »

Joepie schreef:tip: neem kalmeringspillekes uit de apotheek
Geen goed idee... kalmeringspilletjes kunnen de concentratie verminderen en dat is precies wat je moet vermijden in het verkeer.
Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit 8) (J. Cruijff)
Joepie

Bericht door Joepie »

xantingo schreef:
Joepie schreef:tip: neem kalmeringspillekes uit de apotheek
Geen goed idee... kalmeringspilletjes kunnen de concentratie verminderen en dat is precies wat je moet vermijden in het verkeer.
Ze waren nogtans op basis van kruiden. Ze werken relaxerend terwijl ge toch nog alert zijt , heb ze een paar dagen op voorhand ingenomen, en ik was heel kalm (tot de moment zelf) en toch nog heel goed bij mijn verstand. :wink:

Ge moet alleen zien da ge u goed bevraagd op zo'n pillen. Deze konden echt geen kwaad.
bibi585

Bericht door bibi585 »

Pillen slikken om met "den oto" te rijden :roll: goe bezig. :?
Joepie

Bericht door Joepie »

bibi585 schreef:Pillen slikken om met "den oto" te rijden :roll: goe bezig. :?
Als gij nooit zoveel zenuwen hebt om een belangrijk examen te doen, hebt gij da inderdaad niet nodig nee.

Als het voor mij helpt, is da mijn zaak !
beerke

erembodegem

Bericht door beerke »

Joepie schreef:
Als gij nooit zoveel zenuwen hebt om een belangrijk examen te doen, hebt gij da inderdaad niet nodig nee.

ik moet 10 juni gaan om 7u smorgens dan ga ik ook route 1 trekken was het toch he ik ken mijn weg daar een beetje ik zal wel zenuwen hebben want het zal al goed druk zijn rond deze tijd ik vind het tof dat jij reageerd dan weet ik zo wat ik moet doen de controles zijn die daar op de parking als je komt opgereden laat me iets weten
Joepie

Re: erembodegem

Bericht door Joepie »

beerke schreef:
Joepie schreef:

ik moet 10 juni gaan om 7u smorgens dan ga ik ook route 1 trekken was het toch he ik ken mijn weg daar een beetje ik zal wel zenuwen hebben want het zal al goed druk zijn rond deze tijd ik vind het tof dat jij reageerd dan weet ik zo wat ik moet doen de controles zijn die daar op de parking als je komt opgereden laat me iets weten

Het zal wel gaan, je moet geen bang hebben.
De controles zijn inderdaad op de parking zelf. Uw begeleider blijft effe binnenzitten terwijl jij die controles doet. ruit af en deur toe en dan moet je een nummer zeggen van 1 to 7, ik had 1 genomen en dat was controle van lichten, zetel, spiegels, ruitenwissers en bandenslijtage.

Als je nog iets wil weten, laat maar horen ;-)
beerke

Bericht door beerke »

Joepie schreef:
beerke schreef:
Joepie schreef: Als gij nooit zoveel zenuwen hebt om een belangrijk examen te doen, hebt gij da inderdaad niet nodig nee.

Het zal wel gaan, je moet geen bang hebben.
De controles zijn inderdaad op de parking zelf. Uw begeleider blijft effe binnenzitten terwijl jij die controles doet. ruit af en deur toe en dan moet je een nummer zeggen van 1 to 7, ik had 1 genomen en dat was controle van lichten, zetel, spiegels, ruitenwissers en bandenslijtage.

Als je nog iets wil weten, laat maar horen ;-)
spiegels afstellen op je eigen zicht en zetel goed zetten hoe jij best vind toch zegt ze direct dat goed is of schrijf ze het op
Lieve

Bericht door Lieve »

beerke schreef:ik moet 10 juni gaan om 7u smorgens dan ga ik ook route 1 trekken was het toch he ik ken mijn weg daar een beetje
Je kan geen nummer kiezen hoor: Je mag een kaartje trekken, maar je ziet niet welk nummer je trekt.
Je weet pas welk nummer jouw route heeft wanneer je je papier krijgt met de beoordeling.

Met je rijbewijs zal je ook overal moeten kunnen rijden, dus welke route je trekt maakt niet echt zoveel uit :wink:
Oefen nog maar veel en rijdt goed geconcentreerd. Dan lukt het wel.
Even op http://www.derijprof.be/ alles nog even nakijken kan ook helpen.
Succes!
groetjes, Lieve
Noortje

Bericht door Noortje »

EXAMENCENTRUM: BREE

- In welk examencentrum ben je geweest
Bree
Rechtsachter mij
Hij zei : In deze straat moogt ge keren, kies zelf maar een geschikte plaats uit. Het lukte mij niet in 3 keer, dus heb het in 5 keer gedaan. En nog kwam ik over de berm.. Maar daar stond toch niks van op mijn blad achteraf.
- Het parkeren achter een auto: wat moest je juist doen?
Hij zei gewoon Parkeer maar achter die auto. Ik stond goed geparkeerd. Maar omdat ik op het begin te dicht bij die auto stond (Ik had de spiegel er kunnen afrijden) heeft hij mij een onvoldoende gegeven.
Bandenspanning. Maar ik verwarde het met bandenslijtage hehe. En ja, de lichten, claxon, enzo..

Resultaat : Gebuisd
Ik rij teveel rechts
Ik was 1 keer vergeten voorrang van rechts te geven dus onvoldoende
En soms druk ik eerst de koppeling in en dan pas de rem , maar da was een voorbehoud
En op het begin moest ik naar links, maar ik zag een verkeersbord staan met 'Uitgezonderd voor..' Dus ik zei Oei mag ik hier wel in? En dat had ik niet mogen zeggen, dus op mijn verkeersbordenkennis kreeg ik ook een onvoldoende. Terwijl ik wel degelijk die straat in mocht :d
Nuja, woensdag ga ik terug, hopen dat ik slaag :)
ldc

Examencentrum Sint denijs Westrem

Bericht door ldc »

Geslaagd!

Rijbewijs 20u rijschool, 18m.
Begeleider zat naast mij, examinator rechts achter.

Eerst technische controle: motorolie aanduiden, lichten aanduiden, claxonneren, linkerspiegel aanpassen, stoplicht, ontdooien van achterruit, mistlicht, ...
Dan de weg op: de buurt van het centrum heb ik afgereden, een heel gemakkelijke route dus maw.. De buurt van Afsnee ed.. Daar moest ik parkeren achter een auto, ik kreeg veel plaats. Had wel een foutje gemaakt, ik stond voor een garage geparkeerd. (was niet echt duidelijk maar wel fout)
En dan moest ik doen alsof ik een vriendin ging bezoeken, dus auto op slot, langs achteren lopen en langs voren lopen om terugin te stappen.
Dan nog een beetje verder gereden richting station, blaarmeersen. Daar stond wel een bordje 'verboden toegang, uitgezonderd plaatselijk verkeer' Daar mocht ik dus niet inrijden.
Dan terugkeren richting examencentrum. Onderweg kwam ik nog enkele voorrang van rechts tegen en daar vertraagde ik goed. Mss te veel, want hij vond dat ik niet moest overdrijven:) Ik mocht ook wat sneller gereden hebben, maar bon, ik was geslaagd!
Vond het maar een vieze vent die zo snel mogelijk terug wou zijn. Hij was zich al aan het ergeren omdat er een vuilniswagen stond en ik daarvoor wachtte , anders moest ik een volle witte lijn oversteken.

Instinkers: de straat van het examencentrum is al voorrang van rechts geloof ik. Ik heb gestopt voor die straat en ik hoorde anderen zeggen die gebuisd waren dat ze niet gestopt waren...
Soms kan het al zijn dat je al moet parkeren aan het centrum zelf, achter die grote vrachtwagens.. Wel genoeg plaats, maar lijkt me toch niet zo evident.

Succes iedereen!
Plaats reactie