Ik ben vandaag mijn rijexamen gaan doen. Resultaat:GESLAAGD (voor de tweede keer, juist daarom ben ik heel blij want het familiebudget is gered).
Om jullie vragen te beantwoorden:
Zat de examinator naast of achter jou?
Van achter (mijn begeleider naast mij)
Het keren in de straat: in hoeverre mocht je zelf de plaats kiezen?
Het was een heel korte straat, maar ik mocht de plaats zelf kiezen (ik moest opletten dat tijdens het manoeuvre achter mij geen paal staat want daarvoor was ik voor de eerste keer gebuisd =niet defensief rijgedrag)
Het parkeren achter een auto: wat moest je juist doen?
In een rustige straat zegt de examinator (een vrouw die niet te vriendelijk maar ook niet arrogant was: zij kwam professioneel over) dat ik achter een auto moest parkeren en dan uitstappen en weer instappen (het ging vlot, hoewel met het parkeren had ik soms ook slechte ervaringen).
Voorafgaande controles: wat heeft hij gevraagd?
Ik moest de slijtage van de banden tonen en uitlegje geven, ook pinkers, claxon en lichten)
Een minpunt: ik heb op de snelweg de oprit gemist omdat ik niet tijdig voorsorteerde (ik was zeker dat ik gebuisd was maar zij had geen andere opmerkingen behalve dat ik "niet allen moest kijken maar ik moet ook zien. Zij heeft gelijk)
Beste Gratis Rijbewijs team,
Bedankt voor jullie geweldige website en de duidelijke antwoorden die ik op de forum heb gekregen!!!!!!