**** PRAKTIJKEXAMEN !!!! ****

Alles i.v.m. praktijkopleiding en examen.
Plaats reactie
Mark

Bericht door Mark »

bovenstaande is ook van mij maar stond een foutje in

EXAMENCENTRUM: HAASRODE

- In welk examencentrum ben je geweest?
Haasrode dus...

- Zat de examinator naast of achter jou?
achter mijn begeleider

- Het keren in de straat: in hoevere mocht je zelf de plaats kiezen?

Hij zei: "draai in deze straat, ergens waar je wil en kan draaien"

- Het parkeren achter een auto:
Hij vroeg mij te parkeren achter "die" auto. 1e poging zag ik dat ik er niet zou komen. Heb dit gezegd, rustig gebleven en bij 2e poging stond ik perfect (+-5cm van de borduur) Daarna "boodschappen doen"

- Voorafgaande controles: wat heeft hij gevraagd?

Alles Laughing

* Richtingaanwijzers, dimlichten, standlichten, mistlichten, stoplichten voorruitontwaseming, achterruitontwaseming, claxon, ruitenswissers, spiegel en stoel ontregelen en deftig zetten + de vraag 'hoe zie je dat je goed zit'

* vervolgens mocht ik kaartje trekken: moest remvloeistof laten zien. Hierop stond ook een 'knooppunt' dat zeker in je examen op de weg zou voorkomen (bij mij Parkpoort)

- Examen zelf

Verliep zogoed als perfect. Ben dus vorige week geweest, somrgens was het wl zeer mistig, maar gewoon dan snelheid aanpassen en zorgen dat je alles dubbel checkt (zeker gevaarlijk voor fietsers die 'plots' opduiken uit de mist.

Resultaat

Geslaagd Very Happy Slechts één kleine opmerking gekregen ivm rem-en schakelingstechniek (voorbehoud)
Uiteindelijk heb ik maar een kleine 30min gereden, "dit volstaat voor mij, we rijden nu terug naar het examencentrum" zei hij toen we terug de Geldenaaksebaan opreden :D
Lynneke

Haasrode

Bericht door Lynneke »

Hallo lieve schatten,
ik ben vorige week geslaagd in HAASRODE :
Alleen mijn defensief rijden -> snelheid was onvoldoende..

Goed oppassen in de stad voor voetgangers én die fietsers !!!! Oeee.. zo gevaarlijk die jonge mensen die zowat 1/4 van de rijbaan in beslag nemen.. :shock: veel succes !

ik had : bandenspanning.. dus ventieltje aanduiden :p x
Louise

Haasrode

Bericht door Louise »

Datum: 20 februari 08

Ben gisteren, na enkele pogingen geslaagd.
De examinator zat achter mij.
Ik moest de koelvloeistof tonen.

Parkeren achter voertuig ging volledig fout.
1ste keer: tegen de borduur.
2de keer: te dicht naast de auto en opnieuw tegen de borduur.
Ik vroeg of ik het nog eens mocht doen.
3de keer: ging het.

Na het examen zei de examinator dat het parkeren niet goed was. Maar voor de rest had ik goed gereden en dus ben ik GESLAAGD

Drie uur later heb ik in het gemeentehuis mijn rijbewijs gekregen.
Guido 18 jaar

Sint Denijs

Bericht door Guido 18 jaar »

EXAMENCENTRUM: SINT DENIJS

Eerst moest ik mijn motorkap openen en tonen waar ik het oliepeil kon meten. Ook de plaats waar ik olie kon bijgieten moest ik tonen. Daarna moest ik de pinkers, de lichten, en het stoplicht demonstreren. Toen vertrokken we. We reden rechtdoor over de kasseien, een baan waar ik nog nooit eerder had gereden, we bleven maar rechdoor rijden, het was nogal redelijk landelijk daar. Op een bepaald moment kwamen we terug in de bewoonde wereld en moest ik achter een klein autootje parkeren. Veel ruimte was er niet. De examinator was een vriendelijke en soepele man maar zag er wat nors uit. Ik vond het echt niet moeilijk. Keren in een straat is ook een makkie. maw : Je moet echt al slecht kunnen rijden om gebuisd te zijn.

[mod]dubbele posting verwijderd.
Timmeke

praktijkexaam

Bericht door Timmeke »

EXAMENCENTRUM: GEEL

- In welk examencentrum ben je geweest?
Geel - naast autokeuring

- Zat de examinator naast of achter jou?
achter mijn begeleider (ouder)

- Het keren in de straat: in hoevere mocht je zelf de plaats kiezen?
Zeer rustige straat in Herentals, op een baan van +- 200 meter waar ik zelf de geschikte plaats kon kiezen.

- Het parkeren achter een auto:
Na een rustige straat (woonwijk) ingereden, vertelde de examinator (vrij snel), u mag het manouvres parkeren bij de eerstvolgende geparkeerde voertuig uitvoeren

- Voorafgaande controles: wat heeft hij gevraagd?

Eerst de bandenspanning (= ventiel...)
& Vervolgens:

Richtingaanwijzers, dimlichten, standlichten, mistlichten, stoplichten voorruitontwaseming, achterruitontwaseming, claxon, ruitenswissers, spiegel en stoel ontregelen en terug goed zetten.

- Examen zelf

Dit was de 3de keer dat ik mijn praktijkexamen aflegde en ja, deze keer een beetje meer geluk gehad =) Ik had Herentals getrokken, wat me persoonlijk eerst wel afschrikte, omdat ik er nog niet zo veel tijd had doorgebracht in mijn auto. Maar allé, ondanks alle omleidingen, mega veel borde enz... was ik super opgelucht toen hij mij feliciteerde.

Resultaat
= Geslaagd
De enigste fout die ik maakte, was geen voorrang verlenen aan een voertuig (die eigelijk op mij aan het wachten was, terwijl ik het manouvre parkeren over de straat deed). De vrouwelijk bestuurdster, wachtte rustig, dus ik maakte mijn manouvre af & vertrok weer.. dit was het enigste minpuntje.

Dus al bij al, super tevrede! :)

De enigste goeie tip die ik kan geven, wanneer u het examen moet afleggen.

- Ga rustig, normale tijdstip slapen
- Geen alcohol
- En altijd positief blijve denk, ookal schrijft hij iets op zijn blad, gewoon u best doen hé!

Succes & groete Tim
Jozef
Medewerker

Bericht door Jozef »

roopx schreef:Laat u ruiten wisser eens over en weer gaan
Ik hoop dat je daarbij ook de voorruitsproeiers mocht activeren, want de wissers over een droge ruit laten vegen is niet zo best voor de rubbertjes van de wissers.

Nog erger natuurlijk is het als er ijs op de buitenkant van de ruit ligt.

De wisserbladen om de zes maanden (begin oktober en eind maart) vervangen is dan ook geen overbodige luxe.
Benny Stinkens
Administrator

Bericht door Benny Stinkens »

Proficiat met je slagen Timmeke :wink:

Ik heb ook een vraagje voor jou :?:
De enigste fout die ik maakte, was geen voorrang verlenen aan een voertuig (die eigelijk op mij aan het wachten was, terwijl ik het manouvre parkeren over de straat deed). De vrouwelijk bestuurdster, wachtte rustig, dus ik maakte mijn manouvre af & vertrok weer.. dit was het enigste minpuntje.
Is dit jou mening dat dit een minpuntje is of heeft de examinator hier een opmerking over gemaakt :?:
Bezit paardenkrachten onder je motorkap, stop een tijger in je tank, maar wees geen ezel achter het stuur.
Gast

reply

Bericht door Gast »

hoi benny, dit was het enigste puntje dat ik fout had gedaan en hij mij ook duidelijk vertelde (hoe & wat) nadat mijn exaam was afgelopen.
(stond dus op mijn evaluatieblad)

mvg Tim
Benny Stinkens
Administrator

Re: reply

Bericht door Benny Stinkens »

Anonymous schreef:hoi benny, dit was het enigste puntje dat ik fout had gedaan en hij mij ook duidelijk vertelde (hoe & wat) nadat mijn exaam was afgelopen.
(stond dus op mijn evaluatieblad)

mvg Tim
Dank je wel Tim want in deze topic viewtopic.php?t=6715is er iemand die een vraag stelde en jij hem dus perfect kan antwoorden :wink:
Bezit paardenkrachten onder je motorkap, stop een tijger in je tank, maar wees geen ezel achter het stuur.
Gast

reply

Bericht door Gast »

altijd welkom :)
Gast

Bericht door Gast »

Vorige week dinsdag m'n praktijkexamen gaan doen te Haasrode. Voor het examen nog even rondgereden op het industrieterrein daar, gewoon om de zenuwen beetje onder controle te houden.

Ik moest uitleggen hoe je de bandenspanning kon nakijken (gewoon ventiel aanduiden) en waar je de correcte bandenspanning kan terugvinden. Daarna lichten, pinkers enz eens aandoen.

Daarna vertrokken we. De examinator was énorm vriendelijk en gaf een goede uitleg alvorens ik mocht vertrekken. De rit zelf was zeer relax.

Moest keren in een straat (hij zei zelf waar ongeveer) en dan parkeren, ging allemaal perfect.

Terug aangekomen in Haasrode het resultaat: GESLAAGD :) Enige opmerking: vergeten de deuren te sluiten (op slot te doen dus) na het uitstappen bij het parkeermanoeuvre.

Ik ben enorm blij dat ik m'n rijbewijs van de eerste keer heb aangezien ik het nodig heb voor m'n werk.
Karl

Bericht door Karl »

Anonymous schreef:Examencentrum: Haasrode

Terug aangekomen in Haasrode het resultaat: GESLAAGD :) Enige opmerking: vergeten de deuren te sluiten (op slot te doen dus) na het uitstappen bij het parkeermanoeuvre.
Tiens, normaal vragen ze dit niet, want meestal blijft de examinator zitten in de wagen, als ge dan op slot doet dan detecteert de wagen nog beweging en gaat het alarm af.
Charlotje

Bericht door Charlotje »

EXAMENCENTRUM: DEURNE

- In welk examencentrum ben je geweest: Deurne
- Zat de examinator naast of achter jou? Achter mij
- Het keren in de straat: in hoevere mocht je zelf de plaats kiezen? Niet gedaan
- Het parkeren achter een auto: wat moest je juist doen? Niet gedaan
- Voorafgaande controles: wat heeft hij gevraagd? Slijtage van de banden, pinkers en remlicht.

Gebuisd wegens spookrijden.
Inazuma

Bericht door Inazuma »

Charlotje schreef:Gebuisd wegens spookrijden.
Oesje :shock:
vlinder

Bericht door vlinder »

EXAMENCENTRUM: BRAKEL

route: Zottegem

- examinator zat schuin achter mij
- keren in smalle straat: ik moest mij keren in een enorm brede (maar wel vrij drukke straat) er stopte iemand achter mij en die flashte es met z'n lichten en dan heb ik mijn manoevre uitgevoerd dat goed gelukt is
- parkeren: moest ik doen in het centrum van Brakel in een klein druk straatje, maar goed gelukt
- voorafgaande controles: toeter, ruitewisser, pinkers, dimlichten, remlicht, mistlicht en slijtage van de banden (hier was ik vergeten mijn banden te draaien, maar twas geen probleem)

De rit ging vrij vlot. Wel 1 keer stilgevallen :oops: (da was al eeuwen geleden dat da mij nog es overkomen was! :? ) Verder gewoon zien dat je de voorrangen respecteert (goed kijken) en dat je geen straten inrijdt waar je niet inmag.
Opt einde vroeg de examinator wat ik zelf van de rit vond en kzei dak et wel vond meevallen, buiten dan dat stilvallen. Hij zei dat het een perfecte rit was en dat stilvallen was maar een kleinigheidje (kan iedereen wel eens overkomen).
Kortom, ben dus geslaagd! :D

Dit was mijn 2de poging en de examinator veel echt enorm goed mee (i.t.t. tot de vorige keer :? ). Zeer sympathiek, schreef niet zoveel op en zat eigelijk heel relaxed in de auto, waardoor ikzelf ook niet echt zenuwachtig was.

Bedankt aan de makers van deze site. Kheb er echt enorm veel aan gehad![/b]
Plaats reactie