parkeren bij mist

Vragen over de leerstof i.v.m. het Rijbewijs B.
Plaats reactie
Naick

parkeren bij mist

Bericht door Naick »

Ik had zonet de vraag bij de gemengde vragen maar ik vind ze niet direct terug mij de gewone vragen dus ik weet het nummer niet:

&quotEr is dikke mist en de zichtbaarheid is minder dan 50 meter. Als ik mijn wagen parkeer ... &quot

met antwoord

De achtermistlichten moeten blijven branden.

maar mijn ouders hebben mij verteld dat de achtermistlichten niet kunnen blijven branden als je geparkeerd staat?

Klopt dit of hebben mijn ouders het bij het verkeerde eind?

Groetjes
Naick

Nog een vraagje

Bericht door Naick »

bij voorwaarden begeleider staat:

hij mag niet vervallen zijn of gedurende de laatste drie jaar niet vervallen geweest zijn van het recht om een motorvoertuig te besturen

Geldt dit ook bij het 14-dagen rijverbod dat je krijgt als je meer dan 30km/u te snel reed?

grtz
Naick

e

Bericht door Naick »

Zonet had ik weer een gelijkaardige vraag:

Er is mist en de zichtbaarheid bedraagt minder dan 50 meter. Ik wil mijn wagen op de rijbaan parkeren.

Ditmaal was het antwoord

Het achtermistlicht MAG blijven branden

Nu ben ik toch het noorden kwijt ivm met deze regeling
GRO
Administrator

Bericht door GRO »

Bij parkeren als er mist is:

Het achtermistlicht MAG blijven branden.

Als dat met de auto van uw ouders niet kan, dan is dat geen probleem, want het moet niet.

Maak eerst de vragen REEKS PER REEKS.
Als dan iets onduidelijks is heb je een vraagnummer.
Benny Stinkens
Administrator

Re: Nog een vraagje

Bericht door Benny Stinkens »

Naick schreef: bij voorwaarden begeleider staat:

hij mag niet vervallen zijn of gedurende de laatste drie jaar niet vervallen geweest zijn van het recht om een motorvoertuig te besturen

Geldt dit ook bij het 14-dagen rijverbod dat je krijgt als je meer dan 30km/u te snel reed?

grtz
Dit is geen rijverbod maar een verval van recht tot sturen (een rijverbod kan je alleen krijgen als het met alcohol te maken heeft)

En inderdaad geldt dit wel

Ik heb je andere (dezelfde) vraag verwijderd
Bezit paardenkrachten onder je motorkap, stop een tijger in je tank, maar wees geen ezel achter het stuur.
bibi585

Bericht door bibi585 »

Moest ik van u zijn zou ik dat mistlicht toch niet te lang laten opstaan terwijl je geparkeerd staat want het zou wel eens kunnen dat je voertuig niet meer start als het te lang duurd wegens &quotplatte batterij&quot.
GRO
Administrator

Bericht door GRO »

Maar op het examen moet je wel weten dat het MAG. Deze vraag is in haast elke examenreeks.
Plaats reactie