Mijn fouten:
1. Bediening voertuig : onvoldoende
1.7 Rem- en vertragingstechniek (koppeling dus VEEL te vaak ingeduwd)
5. Richtingsverandering: voorbehoud
5.1 zich vergewissen bord F50BIS (toen ik dit opzocht in mijn boekje was dit het bord waar op staat dat je moet opletten bij het rechts afdraaien voor het doorlopende fietspad, vreemd wel want ik kijk ALTIJD uit of er fietsers aankomen
5.2 kenbaar maken
5.3 uitwijken als vereist (tja, smal straatje met rij geparkeerde auto's aan mijn kant, ik wist dat we met twee langs mekaar konden als we traag reden, maar blijkbaar was dat dus niet defensief genoeg. Door de stress was ik ook veel te opgejaagd)
9. Gedrag ten overstaan van : onvoldoende9.1 zwakke weggebruikers (allen oppassen aan het zebrapad bij het oranje flikkerlicht op de naamsesteenweg. Oranje flikkerlicht = voorranggeven aan voetgangers + die vuile bomma stond echt totaal niet in het zicht)
10. defensief rijden: onvoldoende
10.1 plaats op de openbare weg (ik denk dat dit was in de Blijde Inkomststraat waar je net voor het ladeuzeplein moet voorsorteren om links in te slaan. Ik bleef hier rechts aanhouden.)
10.5 richtingsverandering (dit was geloof ik hier: er was een hoofdweg die naar rechts bochtte met een straatje dat er links op uitkwam en entje 'bovenaan'. Ik zat op de hoofdweg en moest rechtdoor. Ik pinkte naar links. Dom van mij, maar ik had 'geleerd' dat je moet pinken als je van de hoofdweg afgaat en niet moet pinken als je erop blijft. Aangezien ik er af ging en NIET naar links heb ik dus mijn rechter pinker aangezet.)
11. Manoeuvres : onvoldoende
11.2.2 keren in een straat / kenbaar maken (niet gepinkt, zeer dom. Maar altijd zitten oefenen in lege straten waar ik dus niet pinkte omdat er toch geen auto's waren
Dit examen was 4 juni. 20 augustus ga ik mijn tweede keer, hopelijk dan meer geluk. Maar als ik weer die kerel met zijn brilletje, grijs haar en hartproblemen heb, weet ik nu al dat ik genaaid ben.