vraag 14364

Plaats reactie
marikesohier
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 aug 2024, 17:01

vraag 14364

Bericht door marikesohier »

vraag 14364
Je rijdt onder dit matrixbord op een autosnelweg met drie rijstroken in jouw rijrichting.
Op welke rijstroken mag je rijden?

A. Op alle drie.
B. Alleen op de rechterrijstrook.

Ik dacht dat je enkel mocht rijden op de rijstroken die aangeduid worden met een groene pijl, maar hier is het antwoord op alle drie. Waarom is dit zo?
GRO
Administrator
Berichten: 13437
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Re: vraag 14364

Bericht door GRO »

Het staat toch uitgelegd bij de extra info van die vraag.
Op de matrixborden staat niet aangegeven dat je op een rijstrook niet mag rijden.
Stefan Peeters
Administrator
Berichten: 4567
Lid geworden op: 16 aug 2007, 11:37
Locatie: Wechelderzande

Re: vraag 14364

Bericht door Stefan Peeters »

Let wel: de verplichting om zo ver mogelijk rechts te rijden blijft wel can toepassing...
Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit 8) (J. Cruijff)
Inazuma
Berichten: 11926
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Re: vraag 14364

Bericht door Inazuma »

marikesohier schreef: 23 aug 2024, 17:03 Ik dacht dat je enkel mocht rijden op de rijstroken die aangeduid worden met een groene pijl, maar hier is het antwoord op alle drie. Waarom is dit zo?
Dan zal je niet vaak op de Vlaamse snelwegen moeten rijden ...

De groene pijlen werken niet wanneer er een snelheidsbeperking aangegeven wordt

Vlaams verkeerscentrum denkt ook nog steeds dat een snelheidsbeperking een rijstrook opnieuw open stelt ... juridisch alvast niet
Plaats reactie