vraag 14364
Je rijdt onder dit matrixbord op een autosnelweg met drie rijstroken in jouw rijrichting.
Op welke rijstroken mag je rijden?
A. Op alle drie.
B. Alleen op de rechterrijstrook.
Ik dacht dat je enkel mocht rijden op de rijstroken die aangeduid worden met een groene pijl, maar hier is het antwoord op alle drie. Waarom is dit zo?
vraag 14364
-
GRO
- Administrator
- Berichten: 13437
- Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00
Re: vraag 14364
Het staat toch uitgelegd bij de extra info van die vraag.
Op de matrixborden staat niet aangegeven dat je op een rijstrook niet mag rijden.
Op de matrixborden staat niet aangegeven dat je op een rijstrook niet mag rijden.
-
Stefan Peeters
- Administrator
- Berichten: 4567
- Lid geworden op: 16 aug 2007, 11:37
- Locatie: Wechelderzande
Re: vraag 14364
Let wel: de verplichting om zo ver mogelijk rechts te rijden blijft wel can toepassing...
Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit
(J. Cruijff)
-
Inazuma
- Berichten: 11926
- Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00
Re: vraag 14364
Dan zal je niet vaak op de Vlaamse snelwegen moeten rijden ...marikesohier schreef: 23 aug 2024, 17:03 Ik dacht dat je enkel mocht rijden op de rijstroken die aangeduid worden met een groene pijl, maar hier is het antwoord op alle drie. Waarom is dit zo?
De groene pijlen werken niet wanneer er een snelheidsbeperking aangegeven wordt
Vlaams verkeerscentrum denkt ook nog steeds dat een snelheidsbeperking een rijstrook opnieuw open stelt ... juridisch alvast niet




