Theorie rijbewijs A

Vragen i.v.m. andere rijbewijzen.
Plaats reactie
2wheeladdict

Theorie rijbewijs A

Bericht door 2wheeladdict »

Ik zit een beetje met een Vreemd probleempje;

Ik zit al een paar weekjes op deze site te lezen, en de oefenvragen te maken voor rijbewijs A.Dit gaat opzig erg goed en de leerstof word op deze site mooi en duidelijk uitgelegt Nu had ik in de boekhandel een oefenboek gekocht voor rijbewijs A waar erg veel vragen in staan, en me dus wel handig als aanvulling op deze site leek. (ik vind van mezelf dat ik niet gemakkelijk leer)

nu zat ik een paar oefen vragen te maken uit het boek maar ik kwam toch een vreemde ontdekking;

een heel aantal vragen verschillen nogal met de vragen van deze site.

bijvoorbeeld

de speling van de kinband bij een helm ; mag maximum 2cm bedragen heb ik hier geleerd.

in het boek staat echter dat dit maar 1 cm mag zijn

ook als je een ademtest ondergaat en je vraagt om 15 min wachttijd, en je moet daarna een ademanalyse ondergaan mag je niet opnieuw 15min wachttijd ondergaan (althans dat dacht ik hier geleerd te hebben ik twijfel nu zelf weer)

in het boek staat dan weer dat dit wel mag,

en zo zijn er nog een heleboel vragen,
ik toch maar een keer eens goed gekeken in het boek en daar staat "eerste uitgave 2006" (had het vorige week gekocht)
op de site heb ik gezien dat sins 2007 er een hele boel regels zijn veranderd betreft rijbewijs A, dus dat oefenboek kan volgens mij nooit kloppen
toen ik naar de standaard boekhandel belde werd ik goed geholpen door een vriendelijke mevrouw aan de telefoon deze vertelde me dan weer dat er op de markt helemaal geen andere boeken te verkrijgen zijn dan deze en ik kreeg ook het telefoon nummer van de uitgeverij. Toen ik hier naar belde vertelde ze me eveneens dat ze geen andere boeken hebben en dat er in der tijd gebeld is naar flor koninx ontremd dit probleem.

Zijn verhaal was dan weer dat de leerstof voor A dezelfde is als B en het dus niet nodig vind om er een nieuw boek voor te maken,

nu vond ik dat nogal een zwakzinnige uitspraak wand iedereen weet dat een heleboel dingen wel degelijk verschillen en dat de vragen in het boek dus naar mijn idee helemaal niet kloppen

om een voorbeeld te geven remafstand etc zijn bij een motorfiets toch wel verschillend als bij een auto

het probleem is iegelijk dat ik het nu heel erg verwarrend vind om de leerstof van A en B door mekaar te leren, ook op deze site staat bv dat je eerst theorie B helemaal moet kenne, voor je aan hoofdstuk A begind

dat vind ik een beetje jammer wand er zijn zoveel vragen die dan al dan wel toepasbare hebben op rijbewijs A en niet parkeerregels etc etc,

ikzelf heb ook iegelijk geen interesse in autos mss een beetje koppig van mij maar dinges die je interesseren leer je toch al een pak sneller dan dingen die je niet interesseren

ik ben benieuwd wat jullie ervaringen zijn, nu heb ik bv het hoofdstuk A op deze site geleerd en de examen simulatie gedaan, hiervoor was ik een aantal keren toch geslaagd, maar mss kwam dat ook doordat ik vaak opnieuw dezelfde vragen kreeg, nu ben ik dus een beetje onzeker, of ik de leerstof nu voldoende ken of niet om voor het echte examen te gaan

met vriendelijke groeten
8)

2wheeladdict
Inazuma

Re: Theorie rijbewijs A

Bericht door Inazuma »

2wheeladdict schreef:een heel aantal vragen verschillen nogal met de vragen van deze site.
Je hebt de oorzaak al zelf gevonden.
Het boek is verouderd.
de speling van de kinband bij een helm ; mag maximum 2cm bedragen heb ik hier geleerd.
in het boek staat echter dat dit maar 1 cm mag zijn
Draag de kinband aansluitend.
Zonder speling, maar ook zonder dat die in je kin snijdt : gewoon aansluitend dus.

Blijkbaar verwacht men op het examen dat je "max 2cm" antwoordt.

ook als je een ademtest ondergaat en je vraagt om 15 min wachttijd, en je moet daarna een ademanalyse ondergaan mag je niet opnieuw 15min wachttijd ondergaan
Je krijgt maar 1 keer 15 minuten wachttijd.
het probleem is iegelijk dat ik het nu heel erg verwarrend vind om de leerstof van A en B door mekaar te leren, ook op deze site staat bv dat je eerst theorie B helemaal moet kenne, voor je aan hoofdstuk A begind
Toch zal je die theorie moeten kennen.
Zelfs de parkeerregels zijn op motoren van toepassing ...

Er is ook maar 1 wegcode, en ze geldt voor alle weggebruikers.
Alleen zijn sommige specifieke regels anders voor andere weggebruikers, maar de basis is en blijft dezelfde.
ikzelf heb ook iegelijk geen interesse in autos mss een beetje koppig van mij maar dinges die je interesseren leer je toch al een pak sneller dan dingen die je niet interesseren
Als je veel langer dan een dag op 2 wielen wil overleven, raad ik je aan om je alvast te beginnen interesseren in autobestuurders en hun gedragingen op de weg ... volgens de wegcode, of net in strijd ermee.
nu ben ik dus een beetje onzeker, of ik de leerstof nu voldoende ken of niet om voor het echte examen te gaan
Als je enkel de leerstof voor A geleerd hebt, ken je onvoldoende voor zowel ons proefexamen als voor het echte examen.
2wheeladdict

Bericht door 2wheeladdict »

Bedankt voor de snelle verduidelijking alvast :D
Plaats reactie