vraagje ivb met theoretisch examen rijbewijs A.
-
guest
vraagje ivb met theoretisch examen rijbewijs A.
ik heb reeds een rijbewijs B(een 4tal jaar) is dat waar dat ik dan geen theoretisch examen voor de moto moet afleggen en direct de 8uren les kan volgen?zolang je het nog geen 5jaar hebt hoeft dat niet heb ik me laten vertellen.. Kn iemand dit bevestigen?alvast bedankt!greetz
-
Stefan Peeters
- Administrator
-
Elke V
Re: vraagje ivb met theoretisch examen rijbewijs A.
"van horen zeggen" en "heb ik mij laten vertellen" zijn meestal héél onbetrouwbare bronnenguest schreef:ik heb reeds een rijbewijs B(een 4tal jaar) is dat waar dat ik dan geen theoretisch examen voor de moto moet afleggen en direct de 8uren les kan volgen?zolang je het nog geen 5jaar hebt hoeft dat niet heb ik me laten vertellen.. Kn iemand dit bevestigen?alvast bedankt!greetz
je moet een apart theoretisch examen doen, aangezien er voor het theoretisch examen A ook moto-specifieke zaken gekend moeten zijn (ivm banden, waar op de rijstrook ge u moet zetten, enz enz) - bekijk de theorie maar eens, er staan veel dingen tussen die je 'zo' niet weet, ook al heb je theorie B onlangs nog gedaan. positief is wel dat het grootste deel van A ook in B voorkomt, dus voorrangsregels enzo komen wel terug, mà à r ook daar zijn in de theorie dingen veranderd de voorbije jaren.
studeren dus! en succes ermee
for it is not truth that makes us see, but miss and mischief that makes us blind. to reckon clarity, be clear, be clean of lie. - Henry VII
-
guest
ahzo ok,want iemand van mijn werk had reeds zijn rijbewijs B en hij hoefde de theorie voor de moto niet af tel eggen.dat is wel al een 6jaar terug,dus dit is reeds verandert?alvast bedankt!greetzxantingo schreef:Dat is niet correct.
Je moet voor je rijbewijs A opnieuw theoretisch en praktisch examen afleggen.
-
Stefan Peeters
- Administrator
Hij heeft waarschijnlijk een moto gekocht met maximum 125 cc en 11 kW.
Die mag je (in België) besturen met een rijbewijs B dat je langer dan 2 jaar in je bezit hebt.
Of hij heeft zijn rijbewijs al van in de tijd dat de dieren nog konden spreken, toen kreeg je bij een rijbewijs B automatisch een rijbewijs A.
Die mag je (in België) besturen met een rijbewijs B dat je langer dan 2 jaar in je bezit hebt.
Of hij heeft zijn rijbewijs al van in de tijd dat de dieren nog konden spreken, toen kreeg je bij een rijbewijs B automatisch een rijbewijs A.
Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit
(J. Cruijff)
-
Gast
Re: vraagje ivb met theoretisch examen rijbewijs A.
weet ik vandaar mijn vraag.bedankt,greetzElke V schreef:"van horen zeggen" en "heb ik mij laten vertellen" zijn meestal héél onbetrouwbare bronnenguest schreef:ik heb reeds een rijbewijs B(een 4tal jaar) is dat waar dat ik dan geen theoretisch examen voor de moto moet afleggen en direct de 8uren les kan volgen?zolang je het nog geen 5jaar hebt hoeft dat niet heb ik me laten vertellen.. Kn iemand dit bevestigen?alvast bedankt!greetz![]()
je moet een apart theoretisch examen doen, aangezien er voor het theoretisch examen A ook moto-specifieke zaken gekend moeten zijn (ivm banden, waar op de rijstrook ge u moet zetten, enz enz) - bekijk de theorie maar eens, er staan veel dingen tussen die je 'zo' niet weet, ook al heb je theorie B onlangs nog gedaan. positief is wel dat het grootste deel van A ook in B voorkomt, dus voorrangsregels enzo komen wel terug, mà à r ook daar zijn in de theorie dingen veranderd de voorbije jaren.
studeren dus! en succes ermee
-
Benny Stinkens
- Administrator
Dit wil zeggen dat de dieren in 1989 nog konden spreken, want wie zijn rijbewijs B van voor 1989 had valt daar nog onderxantingo schreef: Of hij heeft zijn rijbewijs al van in de tijd dat de dieren nog konden spreken, toen kreeg je bij een rijbewijs B automatisch een rijbewijs A.
Bezit paardenkrachten onder je motorkap, stop een tijger in je tank, maar wees geen ezel achter het stuur.
-
Stefan Peeters
- Administrator
Ik weet het, Benny, ik heb mijn rijbewijs A er zo nog bijgekregen...Benny Stinkens schreef:Dit wil zeggen dat de dieren in 1989 nog konden spreken, want wie zijn rijbewijs B van voor 1989 had valt daar nog onderxantingo schreef:Of hij heeft zijn rijbewijs al van in de tijd dat de dieren nog konden spreken, toen kreeg je bij een rijbewijs B automatisch een rijbewijs A.
Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit
(J. Cruijff)
-
Benny Stinkens
- Administrator
Als ik me niet vergis was dit juni (de hoeveelste
) 1989 maar ik weet het niet zeker en kan het niet direkt terug vinden.
Weet jij de juiste datum nog
Ik vind het raar dat als men het heeft over rijbewijs A3 men wel er de volledige datum van 1962 bij zet en bij rijbewijs A niet
Ik vermoed dat dit komt omdat er in het geval A3 voor 1962 geen rijbewijs nodig is terwijl in het geval A nog steeds het rijbewijs B nodig is maar niettemin had men er de datum kunnen bijzetten.
Weet jij de juiste datum nog
Ik vind het raar dat als men het heeft over rijbewijs A3 men wel er de volledige datum van 1962 bij zet en bij rijbewijs A niet
Ik vermoed dat dit komt omdat er in het geval A3 voor 1962 geen rijbewijs nodig is terwijl in het geval A nog steeds het rijbewijs B nodig is maar niettemin had men er de datum kunnen bijzetten.
Bezit paardenkrachten onder je motorkap, stop een tijger in je tank, maar wees geen ezel achter het stuur.
-
Inazuma
Voor 1 januari 1989.Benny Stinkens schreef:Als ik me niet vergis was dit juni (de hoeveelste) 1989 maar ik weet het niet zeker en kan het niet direkt terug vinden.
Weet jij de juiste datum nog![]()
Je kan het het makkelijkst zien aan de rijbewijzen :
http://wegcode.be/wet.php?wet=9&node=bijl
Daar gaat het om de geboortedatum van de bestuurder in kwestie, niet om de datum van uitreiking van het rijbewijs.Ik vind het raar dat als men het heeft over rijbewijs A3 men wel er de volledige datum van 1962 bij zet en bij rijbewijs A niet
Dit is eenzelfde soort oplossing als indertijd het uitdelen van rijbewijzen aan al wie er om kwam vragen, alleen op een andere manier.