vraagje ivb met theoretisch examen rijbewijs A.

Vragen i.v.m. andere rijbewijzen.
Plaats reactie
guest

vraagje ivb met theoretisch examen rijbewijs A.

Bericht door guest »

ik heb reeds een rijbewijs B(een 4tal jaar) is dat waar dat ik dan geen theoretisch examen voor de moto moet afleggen en direct de 8uren les kan volgen?zolang je het nog geen 5jaar hebt hoeft dat niet heb ik me laten vertellen.. Kn iemand dit bevestigen?alvast bedankt!greetz
Stefan Peeters
Administrator

Bericht door Stefan Peeters »

Dat is niet correct.

Je moet voor je rijbewijs A opnieuw theoretisch en praktisch examen afleggen.
Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit 8) (J. Cruijff)
Elke V

Re: vraagje ivb met theoretisch examen rijbewijs A.

Bericht door Elke V »

guest schreef:ik heb reeds een rijbewijs B(een 4tal jaar) is dat waar dat ik dan geen theoretisch examen voor de moto moet afleggen en direct de 8uren les kan volgen?zolang je het nog geen 5jaar hebt hoeft dat niet heb ik me laten vertellen.. Kn iemand dit bevestigen?alvast bedankt!greetz
"van horen zeggen" en "heb ik mij laten vertellen" zijn meestal héél onbetrouwbare bronnen :wink:
je moet een apart theoretisch examen doen, aangezien er voor het theoretisch examen A ook moto-specifieke zaken gekend moeten zijn (ivm banden, waar op de rijstrook ge u moet zetten, enz enz) - bekijk de theorie maar eens, er staan veel dingen tussen die je 'zo' niet weet, ook al heb je theorie B onlangs nog gedaan. positief is wel dat het grootste deel van A ook in B voorkomt, dus voorrangsregels enzo komen wel terug, mààr ook daar zijn in de theorie dingen veranderd de voorbije jaren.

studeren dus! en succes ermee :wink:
for it is not truth that makes us see, but miss and mischief that makes us blind. to reckon clarity, be clear, be clean of lie. - Henry VII
guest

Bericht door guest »

xantingo schreef:Dat is niet correct.

Je moet voor je rijbewijs A opnieuw theoretisch en praktisch examen afleggen.
ahzo ok,want iemand van mijn werk had reeds zijn rijbewijs B en hij hoefde de theorie voor de moto niet af tel eggen.dat is wel al een 6jaar terug,dus dit is reeds verandert?alvast bedankt!greetz
Stefan Peeters
Administrator

Hij heeft waarschijnlijk een moto gekocht met maximum 125 cc en 11 kW.

Die mag je (in België) besturen met een rijbewijs B dat je langer dan 2 jaar in je bezit hebt.

Of hij heeft zijn rijbewijs al van in de tijd dat de dieren nog konden spreken, toen kreeg je bij een rijbewijs B automatisch een rijbewijs A.
Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit 8) (J. Cruijff)
Gast

Re: vraagje ivb met theoretisch examen rijbewijs A.

Bericht door Gast »

Elke V schreef:
guest schreef:ik heb reeds een rijbewijs B(een 4tal jaar) is dat waar dat ik dan geen theoretisch examen voor de moto moet afleggen en direct de 8uren les kan volgen?zolang je het nog geen 5jaar hebt hoeft dat niet heb ik me laten vertellen.. Kn iemand dit bevestigen?alvast bedankt!greetz
"van horen zeggen" en "heb ik mij laten vertellen" zijn meestal héél onbetrouwbare bronnen :wink:
je moet een apart theoretisch examen doen, aangezien er voor het theoretisch examen A ook moto-specifieke zaken gekend moeten zijn (ivm banden, waar op de rijstrook ge u moet zetten, enz enz) - bekijk de theorie maar eens, er staan veel dingen tussen die je 'zo' niet weet, ook al heb je theorie B onlangs nog gedaan. positief is wel dat het grootste deel van A ook in B voorkomt, dus voorrangsregels enzo komen wel terug, mààr ook daar zijn in de theorie dingen veranderd de voorbije jaren.

studeren dus! en succes ermee :wink:
weet ik vandaar mijn vraag.bedankt,greetz
Benny Stinkens
Administrator

Bericht door Benny Stinkens »

xantingo schreef: Of hij heeft zijn rijbewijs al van in de tijd dat de dieren nog konden spreken, toen kreeg je bij een rijbewijs B automatisch een rijbewijs A.
Dit wil zeggen dat de dieren in 1989 nog konden spreken, want wie zijn rijbewijs B van voor 1989 had valt daar nog onder :wink:
Bezit paardenkrachten onder je motorkap, stop een tijger in je tank, maar wees geen ezel achter het stuur.
Stefan Peeters
Administrator

Benny Stinkens schreef:
xantingo schreef:Of hij heeft zijn rijbewijs al van in de tijd dat de dieren nog konden spreken, toen kreeg je bij een rijbewijs B automatisch een rijbewijs A.
Dit wil zeggen dat de dieren in 1989 nog konden spreken, want wie zijn rijbewijs B van voor 1989 had valt daar nog onder :wink:
Ik weet het, Benny, ik heb mijn rijbewijs A er zo nog bijgekregen... :mrgreen:
Benny Stinkens
Administrator

Bericht door Benny Stinkens »

Als ik me niet vergis was dit juni (de hoeveelste :?: ) 1989 maar ik weet het niet zeker en kan het niet direkt terug vinden.

Weet jij de juiste datum nog :?:

Ik vind het raar dat als men het heeft over rijbewijs A3 men wel er de volledige datum van 1962 bij zet en bij rijbewijs A niet :?:

Ik vermoed dat dit komt omdat er in het geval A3 voor 1962 geen rijbewijs nodig is terwijl in het geval A nog steeds het rijbewijs B nodig is maar niettemin had men er de datum kunnen bijzetten.
Bezit paardenkrachten onder je motorkap, stop een tijger in je tank, maar wees geen ezel achter het stuur.
Inazuma

Bericht door Inazuma »

Benny Stinkens schreef:Als ik me niet vergis was dit juni (de hoeveelste :?: ) 1989 maar ik weet het niet zeker en kan het niet direkt terug vinden.

Weet jij de juiste datum nog :?:
Voor 1 januari 1989.

Je kan het het makkelijkst zien aan de rijbewijzen :
http://wegcode.be/wet.php?wet=9&node=bijl

Ik vind het raar dat als men het heeft over rijbewijs A3 men wel er de volledige datum van 1962 bij zet en bij rijbewijs A niet
Daar gaat het om de geboortedatum van de bestuurder in kwestie, niet om de datum van uitreiking van het rijbewijs.

Dit is eenzelfde soort oplossing als indertijd het uitdelen van rijbewijzen aan al wie er om kwam vragen, alleen op een andere manier.
Plaats reactie