een vraag
een vraag
halloo ik heb gehoord dat voor je examen aflegt moet je nummerke trekken kunt jullie me zeggen over watgaat die nummerke??? en ik heb nog gehoord dat exmen duurt ongeveer 40 minuten en dat ik moet 20 minuten rijden op de baan en de andere 20 minuten parkeren dus dat het parkeren op 2 tot 3 plaatsen gebeurt kan dat???
Re: een vraag
het kaartje dat je moet trekken bepaalt langs welke punten de examinator u gaat sturen tijdens uw rit, en je moet maar één keer parkeren, en één keer keren in een straat. Een examen zou normaal gezien veertig minuten moeten duren, maar vaak hoor je van mensen dat ze maar een half uurtje hebben moeten rijden en dat ze er dan van af waren.tineke schreef:halloo ik heb gehoord dat voor je examen aflegt moet je nummerke trekken kunt jullie me zeggen over watgaat die nummerke??? en ik heb nog gehoord dat exmen duurt ongeveer 40 minuten en dat ik moet 20 minuten rijden op de baan en de andere 20 minuten parkeren dus dat het parkeren op 2 tot 3 plaatsen gebeurt kan dat???
succes!
for it is not truth that makes us see, but miss and mischief that makes us blind. to reckon clarity, be clear, be clean of lie. - Henry VII
-
- Berichten: 154
- Lid geworden op: 08 dec 2008, 21:37
-
- Berichten: 9
- Lid geworden op: 27 feb 2009, 11:07
-
- Administrator
- Berichten: 6824
- Lid geworden op: 27 apr 2005, 00:00
- Locatie: Dilsen
Kiezen mag je de route hoe dan ook niet.razorblade23 schreef:in bree maakt het geen hol uit welk nummertje je trekt. ik koos 2 keer 7 en de eerste keer kreeg ik route 8 en de tweede keer route 4. het maakt niets uit. (althans niet in bree)
Dus ik ga er van uit dat je 2 keer route 7 getrokken hebt, maar ik vraag me wel af hoe jij kan weten dat je éénmaal route 8 en éénmaal route 4 hebt afgelegd
Bezit paardenkrachten onder je motorkap, stop een tijger in je tank, maar wees geen ezel achter het stuur.
Het nummer op zich maakt niets uit nee. Wat men doet is u nummer ingeven in de computer, en de computer geeft dan een aantal waardes terug. Dit zijn zaken die je moet aanduiden aan je wagen of kruispunten waar je langs moet.razorblade23 schreef:in bree maakt het geen hol uit welk nummertje je trekt. ik koos 2 keer 7 en de eerste keer kreeg ik route 8 en de tweede keer route 4. het maakt niets uit. (althans niet in bree)
Maar je kan dus bijvoorbeeld voor nummer 6 en nummer 2 dezelfde route krijgen aangezien dit door de computer gegenereerd word. Ook logisch, anders zou je gewoon de 2de keer dat je examen gaat doen dezelfde nummer zeggen als de 1ste keer.
anders
Van mij is het praktijkexamen nogal wat anders verlopen.
Voor ik de baan op moest vroeg de examinator of ik een kaartje wou trekken. Daarop stond dan wat ik moest tonen i.v.m de voorafgaande controles (remvloeistof, oliepijl, ventiel,...). Zelf moest ik de koelvloeistof aantonen. Toen dit gedaan was stopte de examinator de kaarten weg en heeft hij me wat laten rondrijden. Tijdens de rit heb ik moeten parkeren en keren in een straat. En dit allemaal in 40 min. Echt lang is dit niet...
Toen ik achteraf vroeg hoe men de rit uitstippelt vertelde de examinator me dat het niets te maken heeft met de kaartjes. Hij heeft zelf een route bepaald waar hij de mensen laat rijden. uiteraard heeft hij er meerdere.
Een vriend van me moest de volgende week ook zijn examen afleggen. hij had hetzelfde kaartje als ik maar een andere route. Dit toont dus aan dat het niet meer afhangt van een "kaartje".
Nu voor de duidelijkheid: praktijkexamen was in Oostende. In kan me inbeelden dat niet alle examencentra dezelfde methode gebruiken.
Succes
Voor ik de baan op moest vroeg de examinator of ik een kaartje wou trekken. Daarop stond dan wat ik moest tonen i.v.m de voorafgaande controles (remvloeistof, oliepijl, ventiel,...). Zelf moest ik de koelvloeistof aantonen. Toen dit gedaan was stopte de examinator de kaarten weg en heeft hij me wat laten rondrijden. Tijdens de rit heb ik moeten parkeren en keren in een straat. En dit allemaal in 40 min. Echt lang is dit niet...
Toen ik achteraf vroeg hoe men de rit uitstippelt vertelde de examinator me dat het niets te maken heeft met de kaartjes. Hij heeft zelf een route bepaald waar hij de mensen laat rijden. uiteraard heeft hij er meerdere.
Een vriend van me moest de volgende week ook zijn examen afleggen. hij had hetzelfde kaartje als ik maar een andere route. Dit toont dus aan dat het niet meer afhangt van een "kaartje".
Nu voor de duidelijkheid: praktijkexamen was in Oostende. In kan me inbeelden dat niet alle examencentra dezelfde methode gebruiken.
Succes
Re: anders
Van hetgeen ik mij herinner van het kaartje op mijn praktijk-examen, bestaan er geen vaste routes, maar wel vaste doorgangspunten: straten en/of pleinen waar je langs moet passeren. Met als gevolg dat er een heleboel 'routes' kunnen zijn.J.B. schreef:Van mij is het praktijkexamen nogal wat anders verlopen.
Voor ik de baan op moest vroeg de examinator of ik een kaartje wou trekken. Daarop stond dan wat ik moest tonen i.v.m de voorafgaande controles (remvloeistof, oliepijl, ventiel,...). Zelf moest ik de koelvloeistof aantonen. Toen dit gedaan was stopte de examinator de kaarten weg en heeft hij me wat laten rondrijden. Tijdens de rit heb ik moeten parkeren en keren in een straat. En dit allemaal in 40 min. Echt lang is dit niet...
Toen ik achteraf vroeg hoe men de rit uitstippelt vertelde de examinator me dat het niets te maken heeft met de kaartjes. Hij heeft zelf een route bepaald waar hij de mensen laat rijden. uiteraard heeft hij er meerdere.
Een vriend van me moest de volgende week ook zijn examen afleggen. hij had hetzelfde kaartje als ik maar een andere route. Dit toont dus aan dat het niet meer afhangt van een "kaartje".
Nu voor de duidelijkheid: praktijkexamen was in Oostende. In kan me inbeelden dat niet alle examencentra dezelfde methode gebruiken.
Succes
maw, je route kan lopen over echt eender welke openbare weg, zolang je maar de doorgangspunten gehad hebt, en zolang je maar op tijd terug op het examencentrum bent.
Elke weg, van een zandweggetje tot een autosnelweg (al gaat er volgens mij niet 1 examinator het in z'n hoofd halen je een boerenpadje in te sturen, wat nut heeft dat nu om je kunnen in het verkeer te toetsen...)
Maar theoretisch gezien zou het dus kunnen...
Elke weg, van een zandweggetje tot een autosnelweg (al gaat er volgens mij niet 1 examinator het in z'n hoofd halen je een boerenpadje in te sturen, wat nut heeft dat nu om je kunnen in het verkeer te toetsen...)
Maar theoretisch gezien zou het dus kunnen...
-
- Administrator
- Berichten: 6824
- Lid geworden op: 27 apr 2005, 00:00
- Locatie: Dilsen
Heb toch al op boerenpaden gezeten tijdens een examen.
lekker smal, vooral als je een tegenligger tegenkomt en dus goed voor te polsen of de plaats op de openbare weg ok is.
daar boven op nog voorrang van rechts t.o.v. een ander boerenpadje
lekker smal, vooral als je een tegenligger tegenkomt en dus goed voor te polsen of de plaats op de openbare weg ok is.
daar boven op nog voorrang van rechts t.o.v. een ander boerenpadje
Bezit paardenkrachten onder je motorkap, stop een tijger in je tank, maar wees geen ezel achter het stuur.