te veel lawaai

Alles i.v.m. praktijkopleiding en examen.
tineke

te veel lawaai

Bericht door tineke »

:shock: haloo ik oefent met mijn begeleider hij is rond iets ouder en veel allen hij is 45 jaar en altijd zenuwachtig hij is noooiit rustif hele tijd aan praten en meestal dingen wat me niet inteseert nou mijn vraag is komt het daardoor dat ik me niet kan concertreeren op de weg ik kijk uit als ik mijn examen ga afllegen want dan is hij stil zaalig das zijn auto dus heb ik niks te zeggen ik ben ook altijd zenuwachtig en is heel streng op gebied van reiden ik vind zelf dat hij daar niks van kent ook al heeft hij zijn rijbewijs 25 jaar en nooit een axident
Metallicdeth
Berichten: 154
Lid geworden op: 08 dec 2008, 21:37

Bericht door Metallicdeth »

Ik zou een andere begeleider zoeken. Mensen die de hele tijd zitten te panikeren en te praten over allerlei kolder zijn niet geschikt als begeleider.

Of beter nog: leer rijden met een rijschool, dan mag je daarna alleen oefenen. (na 20u les).

Wat is nou de echte vraag?
Inazuma
Berichten: 11417
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Re: te veel lawaai

Bericht door Inazuma »

tineke schreef::shock: haloo ik oefent met mijn begeleider hij is rond iets ouder en veel allen hij is 45 jaar en altijd zenuwachtig hij is noooiit rustif hele tijd aan praten en meestal dingen wat me niet inteseert
Dat kan een probleem worden op het examen.
De begeleider dient dan zijn mond te houden.
nou mijn vraag is komt het daardoor dat ik me niet kan concertreeren op de weg ik
Babbelen over koetjes en kalfjes tijdens het rijden kan 2 effecten hebben :
- de leerling-bestuurder afleiden van het autorijden
- de leerling-bestuurder zelf rustiger maken.

In jouw geval is het dus afleiden.
Dan moet je dat ook durven zeggen tegen je begeleider.

ik ben ook altijd zenuwachtig
Als je van nature al wat zenuwachtig bent, dan helpt het niet als een begeleider daar nog wat bovenop doet ...
Je neemt die gemoedstoestand mee over.
is heel streng op gebied van reiden ik vind zelf dat hij daar niks van kent ook al heeft hij zijn rijbewijs 25 jaar en nooit een axident
Leerling-bestuurders zijn niet direct de beste om andermans rijkunsten te beoordelen, maar er zijn veel mensen die in de loop der jaren foute rijtechnieken zijn gaan gebruiken.
Fout remmen komt zeer vaak voor.

Als je je niet goed voellt bij een begeleider,gaat dat effect hebben op je leerproces.
Dan is het misschien tijd om eens uit te kijken naar een andere begeleider die je wil leren rijden ... maar die zijn dikwijls niet eenvoudig te vinden.
tineke

Bericht door tineke »

ja das waar maar ik voel mij dan zo slecht als ik ga andere begeleider vragen want hij doet heet voor niks voor me en al vanaf het begin dus ik ga moeten hard nadenken wat voor mij het beste isalvast dank ik jullie voor snelle reakcie
Inazuma
Berichten: 11417
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Bericht door Inazuma »

tineke schreef:ja das waar maar ik voel mij dan zo slecht als ik ga andere begeleider vragen
Je kan al eens laten verstaan dat je het wel waardeert dat hij je leert autorijden, maar dat je het lastig vind om je te concentreren op het autorijden als jullie zitten te babbelen.

Dat een begeleider aanwijzingen geeft, is natuurlijk de normale zaak.
tineke

Bericht door tineke »

daar ben ik mee eens als hij anwijzingen doet dat vind ik goed maar over zijn leven en politiek dat inteseert me dus echt niet en mijn vraag was rijd ik daarom zo snel en hevig en ne gekoncentreert omdat hij zoveel praat???????????????? :?:
Metallicdeth
Berichten: 154
Lid geworden op: 08 dec 2008, 21:37

Bericht door Metallicdeth »

Toch moet je leren rijden terwijl er iemand naast je praat. Als je begint met rijden is dat wel wat lastig inderdaad. Kan je hem niet gewoon vragen om wat minder te praten omdat je je dan niet kan concentreren? Ik bedoel, hij wil je helpen toch? Hij weet waarschijnlijk niet eens dat het je stoort.
BuBbA
Berichten: 515
Lid geworden op: 19 sep 2008, 22:57

Bericht door BuBbA »

Inderdaad, als je nooit tegen hem gezegd hebt dat zijn praten jou stoort is het voor hem natuurlijk moeilijk om daar rekening mee te houden.

Vooraleer je de volgende keer vertrekt, vertel hem gewoon even dat je het zou appreciëren moest hij minder praten omdat dit jou afleid en je daardoor fouten maakt. Hij gaat daar zeker en vast niet kwaad om zijn hoor, als je daar bang voor bent.
tineke

Bericht door tineke »

dat heb ik al gezegd tegen hem maar hij vindt dat ik goed rijd terwijl ik vind van nee want mijn man is mee geweest en hij zegt dat het zo niet gaat maar bedankt voor jullie antworden dat maakt me sterk ik ga da vandaag zeker zeggen dat hij moet niet zo veel babellen das waat dat ik moet leren dat als ik rijdt dat er iemand praat dat vind ik normaal maar hij praat meestal echt heel luid en stomme dingen wan waar je zeker koppijn gaat hebben echt waar die man is niet normaal beetje in zijn kop :lol:
Plaats reactie