Kennis theorie Rijbewijs B bij Examen Rijbewijs A

Vragen i.v.m. andere rijbewijzen.
Plaats reactie
Geert C.

Kennis theorie Rijbewijs B bij Examen Rijbewijs A

Bericht door Geert C. »

Ben momenteel bezig om alles te studeren wat betreft rijbewijs type B om af te ronden met het leren van de cursus Type A om later deze maand mijn theoretisch examen te gaan afleggen.

Nu stel ik mij de vraag of je op het examen voor je rijbewijs type A vragen over (onder andere) het laden van een wagen, hoe de mistlampen of de parkeerlichten te gebruiken van een wagen, vragen over een aanhangwagen, enz... kan krijgen aangezien het hier over een examen van een motor gaat.

Met andere woorden kan je voor je examen rijbewijs type A ook vragen krijgen die eigenlijk niet direct op je motorrijden slaan?

Alvast bedankt voor de info!
GRO
Administrator

Bericht door GRO »

Wettelijk moet je de wegcode kennen. Dus alles van B en de aanvullende theorie A

Op het examen gaat men niet vragen hoe snel je met een auto op de autosnelweg mag rijden, maar wel met een motorfiets. Iets wat echt typisch is voor een auto zal men in principe niet vragen.

Kan je auto vervangen door motorfiets, dan wel.
Dus niet welke lichten moeten bij een auto branden als ... maar wel: welke lichten bij de motorfiets.
Niet hoever de lading vooraan mag uitsteken bij een auto, maar wel bij de motorfiets. Niet of een auto hier of daar mag parkeren, maar wel een motorfiets enz...
Geert C.

Bericht door Geert C. »

Klaar en duidelijk! Bedankt voor de info en een pluim voor de site!
Plaats reactie