(EX) gebuist praktijk

Alles i.v.m. praktijkopleiding en examen.
jeroentje1990

(EX) gebuist praktijk

Bericht door jeroentje1990 »

hallo ,

ben gisteren opgeweest voor men praktijk examen in alken

ik werd gebuist voor vind ik kleine redenen die niet veel met men rijgedrag te maken hadden

- te bruusk geremd ( voor het oranje licht ) het was groen 20 m ervoor springt het op oranje ik ga vol op rem kom nog net stil

- door dat ik zoveel zenuwen had begon men ruit te condenseren was ik vergeten de ventilatie open te zetten

- te defensief rijden ? wat is dat voor een dom reden je mag toch rijden hoe je wilt als ik nu liever rustig rij dan snel

wat vinden jullie hier van ?

eugene ?

ik heb een nieuwe afspraak gemaakt op 17 november
BuBbA
Berichten: 515
Lid geworden op: 19 sep 2008, 22:57

Re: gebuist praktijk

Bericht door BuBbA »

jeroentje1990 schreef:hallo ,

ben gisteren opgeweest voor men praktijk examen in alken

ik werd gebuist voor vind ik kleine redenen die niet veel met men rijgedrag te maken hadden

- te bruusk geremd ( voor het oranje licht ) het was groen 20 m ervoor springt het op oranje ik ga vol op rem kom nog net stil
Indien er wagens achter je rijden lijkt me dit een logische opmerking. Enkel stoppen indien dat veilig kan. Als er auto's achter je rijden en jij gaat plots vol op de rem staan...

Het is sowieso niet echt aan te raden om zo'n bruuske stop te maken aangezien je zo de controle wel eens kan verliezen. Stel je bijvoorbeeld voor dat je dit zou doen op een glad wegdek, je zou waarschijnlijk in het midden van het kruispunt stilstaan.
jeroentje1990 schreef:- door dat ik zoveel zenuwen had begon men ruit te condenseren was ik vergeten de ventilatie open te zetten
Dit is ook zoiets gevaarlijks hé. Voor je het weet kan je niet meer door één van je ruiten kijken.
jeroentje1990 schreef:- te defensief rijden ? wat is dat voor een dom reden je mag toch rijden hoe je wilt als ik nu liever rustig rij dan snel
Er is een verschil tussen rustig rijden en het verkeer hinderen. Als men zegt dat je te defensief rijd heeft dat misschien niet enkel te maken met hoe snel je rijd, maar ook met het te vaak weggeven van je voorrang of het te lang wachten vooraleer je een drukke straat oprijd ofzo.
jeroentje1990 schreef:wat vinden jullie hier van ?

eugene ?

ik heb een nieuwe afspraak gemaakt op 17 november
Allé, dat is mijn mening hé. Maar ik ben zelf nog maar een studentje dusja... :p

De zaken die je opnoemt zijn trouwens nogal situatie gebonden.

En je weet toch dat je eventueel klacht kan indienen bij je examencentrum als je niet akkoord bent met de bevindingen van de examinator?
jeroentje1990

*

Bericht door jeroentje1990 »

ochja 17 november ga ik al terug ,

wat ik wel graag is wil weten is het volgende : men heel leeftijdsgenoten zijn allemaal van de 1ste keer gebuist geweest in alken

maar 2 weken erna zijn ze allemaal doorgekomen dus van de 2 de keer is iedereen door 1ste keer gebuist ? ligt dat aan de strengheid van de examinatoren of ?


wat denk je?
GRO
Administrator
Berichten: 12784
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Bericht door GRO »

te defensief rijden ? wat is dat voor een dom reden je mag toch rijden hoe je wilt als ik nu liever rustig rij dan snel
Te traag rijden is niet defensief rijden, maar wel andere bestuurders achter jou hinderen en bijgevolg een overtreding.
jeroentje1990

*

Bericht door jeroentje1990 »

maar eugeen waarom komt iedereen ( bijna) de 2de keer wel door en de 1ste keer niet

wees is eerlijk , word er naar gekeken als je al de 2de keer terugkomt ?
jeroentje1990

*

Bericht door jeroentje1990 »

dit zou ik nog wel graag willen weten, hoe dat komt gelieve te antwoorden
BuBbA
Berichten: 515
Lid geworden op: 19 sep 2008, 22:57

Bericht door BuBbA »

Ze zullen de tweede keer beter presteren dan de eerste keer zeker?

Het is in ieder geval geen complot om meer geld te verdienen hoor, daar moet je niet bang voor zijn.
jeroentje1990

Bericht door jeroentje1990 »

dat weet ik nog niet zo zeer, omdat er veel zijn die zelfde gepresteerd hadden en toch doorgeraakt zijn ?

waaroom geraakt bijna iedereen van de 2 de keer door kan toch niet
Rafael
Administrator
Berichten: 2651
Lid geworden op: 12 jan 2006, 00:00

Bericht door Rafael »

jeroentje1990 schreef:dat weet ik nog niet zo zeer, omdat er veel zijn die zelfde gepresteerd hadden en toch doorgeraakt zijn ?

waaroom geraakt bijna iedereen van de 2 de keer door kan toch niet
Omdat de meeste snuggeren hun minpunten dan kennen, en daar gaan op oefenen. De examinatoren zien dan dat ze vordering gemaakt hebben, en voila.
jeroentje1990

*

Bericht door jeroentje1990 »

je hebt toch 2 x andere examinatoren?

kijken ze alleen naar de minpunten die je de vorige keer had?
BuBbA
Berichten: 515
Lid geworden op: 19 sep 2008, 22:57

Re: *

Bericht door BuBbA »

jeroentje1990 schreef:je hebt toch 2 x andere examinatoren?

kijken ze alleen naar de minpunten die je de vorige keer had?
Nee. Maar aangezien je je minpunten gaat verbeteren en je goede punten goed blijven ...
Inazuma
Berichten: 11417
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Bericht door Inazuma »

De slaagpercentages liggen nationaal rond de 50%

DWZ dat velen inderdaad een keer moeten terugkomen ... en niet alleen in Alken.
jeroentje1990

Bericht door jeroentje1990 »

de 2de keer buizen er niet meer veel klopt dit?



[mod] : kan je je berichten in dezelfde draad plaatsen ? Dank u ! [/mod]
GRO
Administrator
Berichten: 12784
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Bericht door GRO »

de 2de keer buizen er niet meer veel klopt dit?
Omdat je minder zenuwen hebt en omdat je dan rekening kunt houden met de fouten van de eerste keer.

Als je ons praktijkboek nog niet hebt, download het dan en neem het zeker nog eens rustig door.

Lees daarin ook het hoofdstuk: "wat te doen tegen zenuwen en stress"
Klik op onze site op PRAKTIJK

http://www.gratisrijbewijsonline.be/handboekpraktijk
Gast

Bericht door Gast »

Grappig. Ik werd gebuisd omdat ik niet ging stoppen. Er zat immers een vrachtwagen kort achter mij...

En als uitleg gaf die, je gaf geen aanzet tot vertragen...
Natuurlijk niet als ik beslis om door te rijden, ga ik niet vertragen hé :)

Achja binnekort ga ik voor mijn 2e keer. Hopelijk geen pech onderweg dan.
Plaats reactie