EXAMENCENTRUM ALKEN

Alles i.v.m. praktijkopleiding en examen.
Gast

EXAMENCENTRUM ALKEN

Bericht door Gast »

Hallo
ik moet binnenkort examen gaan afleggen in Alken. Heeft er iemand ervaring met de examinatoren (zijn ze heel streng of niet). Waarop moet ik zeker letten en welke parcours worden er afgelegd? Ik zou graag zoveel mogelijk informatie willen.
Alvast bedankt voor jullie antwoorden
Groetjes
Stefan Peeters
Administrator
Berichten: 4332
Lid geworden op: 16 aug 2007, 11:37
Locatie: Wechelderzande

Bericht door Stefan Peeters »

Kijk eens in de sticky "PRAKTIJKEXAMEN", bovenaan in de onderwerpenlijst.
Je zal er meerdere keren de naam ALKEN tegenkomen.
Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit 8) (J. Cruijff)
Gast

Bericht door Gast »

Om geen nieuwe topic te moeten openen stel ik hier mn vraagje even...

Om een afspraak te maken voor het praktisch rijexamen (in Alken), kan je daarvoor bellen naar het examencentrum of moet je expliciet langsgaan in het examencentrum om een afspraak vast te leggen?

Met vriendelijke groet
Gast
de rijprof
Medewerker
Berichten: 8352
Lid geworden op: 01 jul 2008, 00:24

Bericht door de rijprof »

Als je met de rijschool gaat, regelt de rijschool de afspraak.
Als je met je eigen auto gaat, moet je zelf ter plaatse je afspraak regelen en vooraf betalen.
http://www.derijprof.be - Zoekend kijken, doet je veiliger en vlotter rijden
Nina

Re: EXAMENCENTRUM ALKEN

Bericht door Nina »

Hallo iederen!
Ik ben gisteren in Alken geweest voor en afspraakje.
Ik krijg ook een hele lijst mee welke voorwaarden men auto moet hebben enzo..
Er stond er ook bij dat er geen extreme verduisternis voorhanden mag zijn maar mijne man heeft er zo van die folie vanachter en aan de zijkanten geplakt.
Ale ja je kunt er gemakkelijk door kijken van buiten..das niet erg donker maar toch vroeg ik me af of het mss eraf moet?

En heeft er iemand nog belangrijke tips?
Ik heb al enkele berichtjes hier gelezen maar ben toch bang dat ik zeker 100 fouten ga maken.
Zeker bij het parkeren!
Van men 20uren heeft hij zeker maar 1uur met me geoefend..en ik heb spijtig genoeg bijna 4maanden niet kunnen oefen met de auto..
Dus ja om eerlijk te zijn weet ik zelf niet meer hoe je te goed parkeert.
Ik heb al die animatie gezien van derijproef en heeft al geholpen maar toch heb ik nog een vraag als ik naast de auto sta en wil in draaien is het dan 1keer draaien of helemaal?

Sorry voor zo stomme vragen :oops:
Gast

Re: EXAMENCENTRUM ALKEN

Bericht door Gast »

Er is één vrouwelijke examinator in Alken die overdreven streng is maar voor de rest zijn ze allemaal heel redelijk :D
Ze kijken vooral of je ook op de motor remt en heel veel in je spiegels kijken.
Ook kijken als ze bijv. zeggen de eerste straat naar rechts of je er ook in mag (en of er geen verbodsborden hangen).
Goed op je snelheid letten want ze kijken mee :D Voet van de koppeling als je niet moet schakelen (letten ze ook op)
In Hasselt letten op de zones 30 en voorrang van rechts. Voor de rest rustig blijven en goed uitkijken en dan lukt het wel. :mrgreen:
Oh ja, alle knopjes en bedieningen van je voertuig kennen.
Gast

Re: EXAMENCENTRUM ALKEN

Bericht door Gast »

Als je nog vragen hebt moet je ze maar stellen. Heb er vier pogingen gedaan dus ken het daar nu toch al iets of wat :oops:
Nina

Re: EXAMENCENTRUM ALKEN

Bericht door Nina »

Beste "Gast"

Bedankt voor je reactie.
Ik kan tamelijk goed rijden en afremmen maar ja berg op rijden nadien dat ik gestopt was vindt ik soms nog moeilijk en val meestal stil.
Maarja tot 11-10 is er nog tijd maar toch.. :oops:
Nina

Re: EXAMENCENTRUM ALKEN

Bericht door Nina »

Gast schreef:Er is één vrouwelijke examinator in Alken die overdreven streng is maar voor de rest zijn ze allemaal heel redelijk :D
Ze kijken vooral of je ook op de motor remt en heel veel in je spiegels kijken.
Ook kijken als ze bijv. zeggen de eerste straat naar rechts of je er ook in mag (en of er geen verbodsborden hangen).
Goed op je snelheid letten want ze kijken mee :D Voet van de koppeling als je niet moet schakelen (letten ze ook op)
In Hasselt letten op de zones 30 en voorrang van rechts. Voor de rest rustig blijven en goed uitkijken en dan lukt het wel. :mrgreen:
Oh ja, alle knopjes en bedieningen van je voertuig kennen.
Zijn er veel Zone 30? en zijn de boorden goed zichtbaar?
In sommige gemeente zijn ze echt vertstopt..
Gast

Re: EXAMENCENTRUM ALKEN

Bericht door Gast »

Er zijn toch redelijk veel zones 30, bijna aan elke school en ook aan het ziekenhuis.
Het moet al lukken dat ze je de brug opsturen (ivm het vertrekken op heuvels)
Denk ook af te remmen voor vluchtheuvels want als die aangegeven staan moet je er ook 30 op rijden en zeker niks voorbijsteken op die vluchtheuvels (maar dat weet je waarschijnlijk al).
In Runkst (als ze je daar doorsturen) tegenover die supermarkt zijn er ook twee voorrangen van rechts als ik mij goed herinner (er is daar ook een parking)
Jari
Berichten: 237
Lid geworden op: 23 nov 2009, 22:02
Locatie: Antwerpen

Re: EXAMENCENTRUM ALKEN

Bericht door Jari »

Nina, wat bedoel je net die 20 uren?
Wanneer is je examen?

Probeer om vanaf nu echt heel regelmatig te gaan oefenen en liefst in de buurt van het examencentrum!
Gast

Re: EXAMENCENTRUM ALKEN

Bericht door Gast »

De knooppunten hangen trouwens uit aan een prikbord in de wachtzaal van het examencentrum :lol:
Jari
Berichten: 237
Lid geworden op: 23 nov 2009, 22:02
Locatie: Antwerpen

Re: EXAMENCENTRUM ALKEN

Bericht door Jari »

Die staan ook online...
http://extranet.autoveiligheid.be/Doorg ... ionNr=1005" target="_blank
Nina

Re: EXAMENCENTRUM ALKEN

Bericht door Nina »

Jari schreef:Nina, wat bedoel je net die 20 uren?
Wanneer is je examen?

Probeer om vanaf nu echt heel regelmatig te gaan oefenen en liefst in de buurt van het examencentrum!
Ik bedoelde dat hij maar een uur met mij aant oefenen was om te parkeren en ik vindt het te wenig.Want ik had 20uren.Dus is er een uur echt niet veel.

Bedankt voor die site ik zal er morgen is gaan oefenen..ik heb 11-10 om 16h examen
Gast

Re: EXAMENCENTRUM ALKEN

Bericht door Gast »

Nog tijd genoeg om te oefenen. Zoveel hoe mogelijk zou ik zeggen en dik succes gewenst!! :D
Vertel je later eens of je geslaagd bent?
Plaats reactie