Bord E1 (=parkeerverbod) geldt op en naast de rijbaan....vanaf het bord met "opwaartse pijl" ------>tot aan.......het volgend kruispunt !
Waar kan bevestigd worden dat het kruispunt daarin wel begrepen is en het verbod dus pas eindigt onmiddellijk nà het kruispunt! Graag antwoord staven met wetgeving, arresten.......dus geen eigen interpretaties aub.
parkeerverbodsbord E1
WEGCODE
Wat dacht je, dat je in het midden van het kruispunt mocht parkeren?70.2.2. Geldigheid van de verkeersborden E1, E3, E5, E7 en E9a tot E9g.
1° De verkeersborden E1, E3, E5, E7 en E9a tot E9g gelden langs de kant van de openbare weg waar zij geplaatst zijn en vanaf het verkeersbord tot het volgende kruispunt.
De verkeersborden E1 en E3 gelden op de rijbaan en op de berm.
De verkeersborden E5 en E7 gelden op de rijbaan.
De verkeersborden E1, E3, E5, E7 en E9a tot E9g worden aangevuld met de hiernavolgende borden:
a) begin van de reglementering b) einde van de reglementering
Wanneer het verbod of de toelating ophoudt vóór het volgend kruispunt, wordt de plaats waar de reglementering eindigt, aangewezen door een verkeersbord gelijkaardig aan het verkeersbord dat het begin aanwijst, aangevuld met bovenaangeduid bord.
Het einde van de reglementering wordt evenwel niet aangeduid :
-- in het geval voorzien onder c) hierna;
-- wanneer het samenvalt met het begin van een andere reglementering van het stilstaan of het parkeren.
bord E1
Ja Eugeen, je moet geen Eugeen noemen, om te weten dat dit inderdaad niet kan.............halverwege het kruispunt parkeren........maar even serieus nu.......een T-vormig kruispunt, de zijstraat links in je rijrichting. Net voor je het "kruispunt" oprijdt staat een bord E1 met opwaartse pijl. Naast de rijbaan is er een niet afgebakende "uitwijkruimte" gecreëerd, bedoeld als plaats naast de eigenlijke rijbaan (alhoewel die daar ter plaatse niet "afgelijnd door middel van denkbeeldige randmarkering"), eigenlijk nog "op het kruispunt" als het ware.................voorwaar geen gemakkelijke uitleg......om dat er aldaar een winkel is en men aldus toelaat dat er "geladen en gelost" wordt (dus stilstaan) en men aldus niet hinderend opgesteld staat. Mijn uiteindelijke vraag is.....stopt de waarde van het bord E1 bij eigenlijke kruispûntoppervlakte of wordt de totale kruispuntoppervlakte begrepen met de woordspeling "tot aan het volgend kruispunt"............wat louter woordelijk wil zeggen: tot en nièt kruispunt oppervlakte inbegrepen.
In het Nederlands maakt men een onderscheid tussen TOT en TOT EN MET
Om het simpel te zeggen:
De getallen van 1 tot 10 zijn 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9
Van 1 tot en met 10: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10
Tot aan het kruispunt is het kruispunt niet inbegrepen.
Misschien kan een andere moderator je beter van dienst zijn, want ik ben momenteel aan de andere kant van de aardbol.
Om het simpel te zeggen:
De getallen van 1 tot 10 zijn 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9
Van 1 tot en met 10: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10
Tot aan het kruispunt is het kruispunt niet inbegrepen.
Misschien kan een andere moderator je beter van dienst zijn, want ik ben momenteel aan de andere kant van de aardbol.
-
- Administrator
- Berichten: 6824
- Lid geworden op: 27 apr 2005, 00:00
- Locatie: Dilsen
Art 24 Parkeer en stilstaan verbod.
7° in de nabijheid van de kruispunten, op minder dan 5 meter van de verlenging van de naastbijgelegen rand van de dwarsrijbaan, behoudens plaatselijke reglementering
7° in de nabijheid van de kruispunten, op minder dan 5 meter van de verlenging van de naastbijgelegen rand van de dwarsrijbaan, behoudens plaatselijke reglementering
Bezit paardenkrachten onder je motorkap, stop een tijger in je tank, maar wees geen ezel achter het stuur.
Re: parkeerverbodsbord E1
De rechtspraak interpreteert TOT als TOT EN MET.Herman schreef:Bord E1 (=parkeerverbod) geldt op en naast de rijbaan....vanaf het bord met "opwaartse pijl" ------>tot aan.......het volgend kruispunt !
Waar kan bevestigd worden dat het kruispunt daarin wel begrepen is en het verbod dus pas eindigt onmiddellijk nà het kruispunt! Graag antwoord staven met wetgeving, arresten.......dus geen eigen interpretaties aub.
(Wat overigens ook de gebruikelijke interpretatie is als we "tot" gebruiken in die contekst.)
Je gaat het niet nadrukkelijk zo in de wegcode vinden.