Sint Denijs Westrem

Alles i.v.m. praktijkopleiding en examen.
Saar*

Sint Denijs Westrem

Bericht door Saar* »

Hey!

Ik moet binnenkort mijn praktijkexamen gaan doen in Sint Denijs Westrem. Ik heb leren rijden met behulp van mijn ouders. Ik zou graag willen weten wat de knooppunten zijn zodat ik deze allemaal voldoende kan oefenen. Knooppunten die ik al geoefend heb en waarvan ik denk dat ze eventueel kunnen voorkomen op het examen:
Dampoort
Sterre
Watersportbaan (vooral voor het fietspad met twee richtingen dacht ik)
Kortrijksesteenweg
Oudenaarsesteenweg
Station

Zijn er ook examens die meer richting de Pinte en dergelijk gaan of gaan alle examens door in het centrum van Gent?

Alvast bedankt!
Saar
bibi585
Berichten: 954
Lid geworden op: 25 mei 2006, 00:00

Bericht door bibi585 »

Wanneer je alle wegen die binnen het half uur van het examencentrum liggen aandoet zal je in princiepe geen volkomen onbekende punten tegenkomen tijdens het examen.

Nu moet je in Gent wel extra opletten voor het eenrichtingsverkeer en de zones 30 want die veranderen daar nogal vaak.
dannyvho
Berichten: 41
Lid geworden op: 08 dec 2007, 11:35
Locatie: Gentbrugge

Bericht door dannyvho »

De rol van het tramverkeer is ook niet te onderschatten. Kruispunt De Pintelaan met Zwijnaardsestwg en de Zwijnaarsestwg zelf natuurlijk. Ook de Albertlaan kan behoorlijk boeiend zijn als je hem moet oversteken op een kruispunt zonder verkeerslichten.
Bij de belangrijke kruispunten wil ik nog Heuvelpoort en Rooigemlaan - Albertlaan toevoegen.
smeyter

Bericht door smeyter »

ik moest daar vlak in het centrum van sint denijs denkik, allesinds zo'n groot rondpunt waar ge nie van zou denken da het een rondpunt is, dus wel voor opletten.
en idd massaal veel zone 30's waar ge enkel de eindeborden van ziet staan natuurlijk ;)
ik raad u aan om enkele keren in de buurt rond te rijden.
EN vergeet het stopbord niet als je het terrein van examencentrum afrijdt ;)

grtz
Plaats reactie