Bij de manouvres van het rijbewijs A(motorfiets) moet men o. a. 10 meter afleggen in minimum 12 seconden zonder met de voeten aan de grond te komen als ik het goed begrijp...
- Maar vanaf wanneer worden die seconden geteld? Vanaf de voorband de startlijn raakt of vanaf de hele motor over de startlijn is?
en wanneer word er gestopt met tellen? vanaf de hele motor over de finishlijn is of wanneer de voorband de finishlijn raakt?
kan namelijk enkele seconden schelen...
Rijbewijs A praktijk manouvres
-
Inazuma
Re: Rijbewijs A praktijk manouvres
Er wordt uiteraard aan beide kanten hetzelfde genomen, anders leg je een andere afstand af dan 10m.Jeff schreef: - Maar vanaf wanneer worden die seconden geteld? Vanaf de voorband de startlijn raakt of vanaf de hele motor over de startlijn is?
en wanneer word er gestopt met tellen? vanaf de hele motor over de finishlijn is of wanneer de voorband de finishlijn raakt?
Ik dacht voorwiel over de lijn, maar ik ben er niet 100% zeker van.
-
Bart.
De tijd begint te lopen vanop het moment dat het voorwiel binnenkomt in de strook van 10 meter. Telkens er een spaak van het voorwiel gaat voorbijrijden aan het meetapparaat gaat men een signaal horen. Dus vanaf het horen van het eerste signaal begint de tijd te lopen. Bij het buitenrijden is dit juist hetzelfde. Vanaf het moment dat er een stuk van de band voorbij de meetapparatuur gaat stopt de tijd.
Voor een perfecte uitvoering van het maneuver is het de bedoeling om zo traag mogelijk binnen te rijden waardoor je op het einde van deze 10 meter een beetje overschot krijgt.
Succes ermee
Bart.
Voor een perfecte uitvoering van het maneuver is het de bedoeling om zo traag mogelijk binnen te rijden waardoor je op het einde van deze 10 meter een beetje overschot krijgt.
Succes ermee
Bart.