Heeft al iemand opgemerkt dat er in een lopend tekst vaak chinese tekens opduiken? Of ligt dat aan mijn computer een en ë en en en eel worden door een chinees teken vervangen zodat het soms even zoeken is wat er eigenlijk oorspronkelijk stond
----------------------------------
in mijn bericht dus niet, blijkbaar... raar
Lieve schreef:Heeft al iemand opgemerkt dat er in een lopend tekst vaak chinese tekens opduiken? Of ligt dat aan mijn computer een en ë en en en eel worden door een chinees teken vervangen zodat het soms even zoeken is wat er eigenlijk oorspronkelijk stond
----------------------------------
in mijn bericht dus niet, blijkbaar... raar
Dat heb ik ook al bemerkt. Ligt aan het feit dat de karakters in de gegevensbank met een andere code opgeslagen werden of worden dan de server aan je browser wijsmaakt. Heeft te maken met:
...
Voorrang altijd verlenen indien nodig en neem je voorrang (tenzij je een aanrijding gaat doen, maar tonen dat je weet van h鹬 hier heb IK voorrang).
Bekijk eens de 'encoding' van je browser. Dit kan je via view encoding. Normaal gezien zal hier UTF8 staan. Ik kan je probleem simuleren door deze encoding op bv. Chinese simplified te zetten.
Je kan trouwens deze chinese tekens enkel zien waar je de asian language support hebt geïnstalleerd.
Blijkbaar is het forum nog niet zo lang geleden verhuist naar een andere server, en vermoedelijk is door die transfer wat anders gelopen met speciale karakters.
Dit zal normaliter dus enkel bij oude berichten voorvallen, en niet bij nieuwe.