gebuisd voor de 2de keer praktijk

Alles i.v.m. praktijkopleiding en examen.
Gast

gebuisd voor de 2de keer praktijk

Bericht door Gast »

Hallo
Ik heb vandaag mn 2de praktijkexamen gedaan en was weer gebuisd, allhoewel ik niet vond dat k superslecht had gereden, vond de examinator dat blijbkaar wel ! Ik wil gewoon even zeggen dat de rijschool mij handenvol geld heeft gekost en nog zal kosten want nu moet ik nog eens 6 extra rijlessen nemen, omdat ik 2 keer niet geslaagd ben. Persoonlijk vind ik dat er wat meer controle mag zijn op de examinatoren want mijn instructeur vond ook dat ik het goed had gedaan !
GRO
Administrator
Berichten: 12784
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Bericht door GRO »

Beste,

Op het document dat je van GOCA kreeg staan onderaan een reeks opmerkingen.

Wil je die hier even noteren, zodat we kunne zien wat de examinator als fout beoordeelde (geen angst, het is anoniem).
Benny Stinkens
Administrator
Berichten: 6824
Lid geworden op: 27 apr 2005, 00:00
Locatie: Dilsen

Bericht door Benny Stinkens »

Persoonlijk vind ik dat er wat meer controle mag zijn op de examinatoren want mijn instructeur vond ook dat ik het goed had gedaan !
Als ik als instructeur vindt dat jij ten onrechte gebuisd bent dan stap ik met je examinator naar de hoofdexaminator.

Ik vind het dus raar dat jou instructeur dit blijkbaar niet gedaan heeft. :?:
Bezit paardenkrachten onder je motorkap, stop een tijger in je tank, maar wees geen ezel achter het stuur.
Gast

Bericht door Gast »

waar heb jij moeten rijden zijn ze daar zo streng bij jou
vera
Berichten: 6
Lid geworden op: 06 mar 2008, 20:58

Bericht door vera »

hier had ik ook een vraagteken bij,

ik heb 20 uur gereden met de rijschool en ga op het eind van de maand mijn examen doen (zonder de begeleider van de rijschool)
hoeveel keer mag ik proeberen? 2 keer en dan weer 6 uur lessen volgen?
en daarna weer 2 keer proeberen??
(ja , ik ga ervanuit er niet direct door te zijn)
Benny Stinkens
Administrator
Berichten: 6824
Lid geworden op: 27 apr 2005, 00:00
Locatie: Dilsen

Bericht door Benny Stinkens »

vera schreef:hier had ik ook een vraagteken bij,

ik heb 20 uur gereden met de rijschool en ga op het eind van de maand mijn examen doen (zonder de begeleider van de rijschool)
hoeveel keer mag ik proeberen? 2 keer en dan weer 6 uur lessen volgen?
en daarna weer 2 keer proeberen??
(ja , ik ga ervanuit er niet direct door te zijn)
Je mag inderdaad 2 keer proberen en als je niet slaagt moet je 6 uren volgen en dan mag je weer 2 keer proberen als het dan nog niet lukt nog eens 6 uren enz enz enz ......
(ja , ik ga ervanuit er niet direct door te zijn)
Waarom ga je dan op examen :roll:
Als je gaat moet je zeker zijn dat je het wel kan en als je weet dat je het kan moet je op een examen gaan met de mentaliteit van "ik kan het en ik kom laten zien dat ik het kan"

Veel succes en laat maar eens weten hoe het afliep he :wink:
Bezit paardenkrachten onder je motorkap, stop een tijger in je tank, maar wees geen ezel achter het stuur.
vera
Berichten: 6
Lid geworden op: 06 mar 2008, 20:58

Bericht door vera »

dank je voor het antwoord

ik kan het ook!!!!
heb alleen bang voor de zenuwen maar ik zal aan je ingesteldheid denken
Jozef
Medewerker
Berichten: 3992
Lid geworden op: 28 mar 2005, 12:02
Locatie: Schönau am Königssee (D)

Bericht door Jozef »

Benny Stinkens schreef:Als ik als instructeur vindt dat jij ten onrechte gebuisd bent dan stap ik met je examinator naar de hoofdexaminator.

Ik vind het dus raar dat jou instructeur dit blijkbaar niet gedaan heeft. :?:
Er zijn rijschooldirecteurs die hun instructeurs een dergelijke tussenkomst verbieden.

Weet je, dat is op het werk ook zo. Als je niet tot een overenkomst kunt komen met je chef, kun je naar zijn chef stappen. Maar je denkt natuurlijk wel twee keren na voor je zo een stap onderneemt, want je moet nog verder werken met je chef.

Op de rechtbank heb ik eens een cliënt aan zijn advocaat horen vragen waarom hij een bepaald argument niet uitgespeeld had in zijn pleidooi. De advocaat antwoordde: "U moet hiet waarschijnlijk niet meer komen, maar ik zo goed als zeker nog wel."
Benny Stinkens
Administrator
Berichten: 6824
Lid geworden op: 27 apr 2005, 00:00
Locatie: Dilsen

Bericht door Benny Stinkens »

Er zijn rijschooldirecteurs die hun instructeurs een dergelijke tussenkomst verbieden.


Bij mij hebben ze in mijn stage direct gezegd dat ik daar het recht toe had.

Ik kan best begrijpen dat je niet bij elke gebuisde naar de hoofdexaminator moet stappen, maar als het echt ten onrechte is kies ik tussen 2 mogelijkheden: of ik ga zelf naar de hoofdexaminator of ik laat mijn baas er contact mee opnemen, maar het erbij laten vergeet dat maar.
Weet je, dat is op het werk ook zo. Als je niet tot een overenkomst kunt komen met je chef, kun je naar zijn chef stappen. Maar je denkt natuurlijk wel twee keren na voor je zo een stap onderneemt, want je moet nog verder werken met je chef.
Je kent me goed genoeg om te weten dat ik me daar genen bal van aantrek en een examencentrum is hoe dan ook niet de chef van een rijschool.

In heel mijn loopbaan ben ik nog nooit naar de hoofdexaminator moeten stappen voor zoiets moet ik er ook wel bij zeggen.

Eénmaal hebben we met meerdere instructeurs via onze baas duidelijkheid geëist

Het was op een zeer moeilijk kruispunt waar je niet kon links afslaan zonder over een volle witte streep te rijden die verkeerd was aangebracht door de wegbeheerder.
Sommige examinatoren buisden omdat het een zware overtreding betrof andere niet omdat ze maar al te goed wisten dat het gewoonweg niet anders kon.
Aan tafel gezeten met die mannen een duidelijkheid geëist ofwel allemaal buizen ofwel allemaal door de vingers zien, maar niet eenmaal zo en ander maal anders.

Ondertussen bestaat deze streep gelukkig niet meer :arrow: 8)
Bezit paardenkrachten onder je motorkap, stop een tijger in je tank, maar wees geen ezel achter het stuur.
Jozef
Medewerker
Berichten: 3992
Lid geworden op: 28 mar 2005, 12:02
Locatie: Schönau am Königssee (D)

Bericht door Jozef »

Benny Stinkens schreef:een examencentrum is hoe dan ook niet de chef van een rijschool.
Dat klopt. Maar een examinator is ook maar een mens: de ene voert zijn job al correcter uit dan de andere. En je bent er als rijschool natuurlijk niet bij gebaat dat een examinator voortaan extra streng gaat zijn tegenover jullie leerlingen, omdat je hem eens op het matje doen komen hebt bij de hoofdexaminator.
Benny Stinkens
Administrator
Berichten: 6824
Lid geworden op: 27 apr 2005, 00:00
Locatie: Dilsen

Bericht door Benny Stinkens »

Dat is maar hoe je het bekijkt als ik moet kiezen tussen een examinator die mijn volgende leerlingen strenger behandeld of mijn leerling van nu ten onrechte buist is mijn keuze snel gemaakt :wink:
Bezit paardenkrachten onder je motorkap, stop een tijger in je tank, maar wees geen ezel achter het stuur.
Jozef
Medewerker
Berichten: 3992
Lid geworden op: 28 mar 2005, 12:02
Locatie: Schönau am Königssee (D)

Bericht door Jozef »

Benny Stinkens schreef:Dat is maar hoe je het bekijkt als ik moet kiezen tussen een examinator die mijn volgende leerlingen strenger behandeld of mijn leerling van nu ten onrechte buist is mijn keuze snel gemaakt :wink:
:shock:

Dus liever nu één twijfelgeval erdoor ten koste van vele gebuisde twijfelgevallen in de toekomst?
Benny Stinkens
Administrator
Berichten: 6824
Lid geworden op: 27 apr 2005, 00:00
Locatie: Dilsen

Bericht door Benny Stinkens »

Jozef schreef: :shock:

Dus liever nu één twijfelgeval erdoor ten koste van vele gebuisde twijfelgevallen in de toekomst?
Ik heb het wel over een ten onrechte gebuisde en niet over een twijfelgeval.
Als ik maar voor 99% zeker ben van mijn zaak zal je me niet horen.

Andersom bekeken één ten onrechte gebuisde door de vingers zien om geen strengere examinator op mijn dak te krijgen is niet mijn stijl.
Bezit paardenkrachten onder je motorkap, stop een tijger in je tank, maar wees geen ezel achter het stuur.
GRO
Administrator
Berichten: 12784
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Bericht door GRO »

Ik vind toch ook dat als een rijinstructeur mee examen gaat doen en die rijinstructeur is er zeker van dat de examinator ten onrechte iets als foutief aanrekent, waardoor de bestuurder niet slaagt voor het examen, dat die intructeur die jongere dan moet verdedigen.

Stel dat er rood licht is en er staat een verkeersagent die bevel geeft om voorbij het rode licht te rijden. De examinator (achterin de wagen) heeft om één of andere reden alleen maar het verkeerslicht gezien en niet de agent. De jongere buist omdat hij voorbij het rood licht is gereden. Ik denk dat het dan de plicht is van de instructeur om tegen de examinator te zeggen: sorry, maar de agent gaf teken om verder te rijden.
Jozef
Medewerker
Berichten: 3992
Lid geworden op: 28 mar 2005, 12:02
Locatie: Schönau am Königssee (D)

Bericht door Jozef »

eugeen schreef:Ik denk dat het dan de plicht is van de instructeur om tegen de examinator te zeggen: sorry, maar de agent gaf teken om verder te rijden.
Deze morele plicht is inderdaad een aspekt dat zich aandient in een dergelijke situatie.

Een ander aspekt is dat de rijschoolinstructeur, als werknemer, geacht wordt de belangen van deze laatste te behartigen. In een bedrijf beslissen niet de uitvoerende medewerkers wat dat inhoudt, doch het management. En dan rijst de vraag of de rijschooldirecteur het opportuun acht dat een instructeur een examinator tegen de haren in strijkt.
Plaats reactie