Mag ik langs deze weg de volgende vraag stelln!
Indien ik mij op de autosnelweg bevindt en ik krijg een oproep op mijn GSM, mag ik mij dan voor deze oproep te beantwoorden mij even op de pechstrook zetten met mijn 4 pinkers. daar het verboden is al rijdend mijn GSM te gebruiken.
Graag hierover jullie advies.
Everts Tamara
Een speciale vraag
-
Bertje
Het is tevens verboden om op de pechstrook te parkeren, en dat is wat je doet als je daar gaat staan om te telefoneren. Het gelijktijdig gebruiken van alle richtingaanwijzers verergert enkel de overtreding.
Als het zo belangrijk is om ten allen tijde te kunnen telefoneren, moet je je een handen-vrij set aanschaffen.
Als het zo belangrijk is om ten allen tijde te kunnen telefoneren, moet je je een handen-vrij set aanschaffen.
-
GRO
- Administrator
Zoals de anderen reeds hebben geantwoord, mag dit dus niet. Dit staat trouwens ook uitgelegd op de theoriepagina's van de site.Quote: Indien ik mij op de autosnelweg bevindt en ik krijg een oproep op mijn GSM, mag ik mij dan voor deze oproep te beantwoorden mij even op de pechstrook zetten met mijn 4 pinkers. daar het verboden is al rijdend mijn GSM te gebruiken.
Maar jij zou het nog erger maken door de vier pinkers (waarschuwingslichten' te ontsteken. Zo bega je een dubbele overtreding, want die lichten mag je maar in enkele welbepaalde gevallen gebruiken.
De moraal: Als je ergens verkeerd geparkeerd staat of stilstaat, maak het dan niet erger door ook nog eens de vier waarschuwingslichten aan te zetten. Zo trek je niet alleen de aandacht van de politie, zo geef je meteen ook toe dat je goed weet dat je daar niet mag staan en je gebruikt de lichten verkeerd.
foutief geparkeerd en foutief gebruik van waarschuwingslichten-
Inazuma
Zelfs stilstaan is verboden op de "pechstrook".Bertje schreef: Het is tevens verboden om op de pechstrook te parkeren,
21.4. Op autosnelwegen is het verboden :
1° de dwarsverbindingen te gebruiken
2° te keren
3° achteruit te rijden of te rijden in de tegenovergestelde rijrichting
4° een voertuig te laten stilstaan of te parkeren, behalve op de parkeerstroken, aangewezen door het verkeersbord E9a.

De pechstrook wordt NIET aangeduid met dergelijk bord - daarvoor zal je tot op een toegelaten parking / tankstation langs de snelweg moeten rijden.