wetgeving
-
Inazuma
Re: wetgeving
Heb je de methode die hier op http://www.gratisrijbewijsonline.be gevolgd wordt, al geprobeerd te volgen of nog niett-beertje schreef: ik heb problemen bij het leren altijd al zo een beetje geweest kan iemand mij uitleggen hoe ik de wetgeving best leer want het lukt niet zo
-
t-beertje
-
GRO
- Administrator
-
t-beertje
-
Inazuma
Het verkeersreglement is geen gemakkelijk verteerbare, snelle hap.t-beertje schreef: ik leer van deze site maar ik zoek een gemakkelijke leermetode voor die wetgeving in het algemeen
Er is dan ook geen echte mirakel-methode.
De methode die Eugeen hier uitgezet heeft werkt wel, en is vlotter dan uit een boekske dat binnen de kortste keren achterloopt op de wetgeving.
-
t-beertje
-
Benny Stinkens
- Administrator
@ t-beertje,t-beertje schreef: mtm = een lege camion+ het toegelaten gewicht van de fabrikant
mbm=alles wat zich in de camion bevind lading passagiers bestuurder enz
Ik begrijp niet goed waarom je dit hier post
Ten eerste is het woord "camion" frans, wij hebben het liever over een vrachtwagen.
Het gaat niet alleen over een "camion" het moet dus dan ook zijn:Quote: mtm = een lege camion+ het toegelaten gewicht van de fabrikant
MTM= een leeg voertuig + het max toegelaten gewicht van de fabrikant
Ook dit klopt niet.Quote: mbm=alles wat zich in de camion bevind lading passagiers bestuurder enz
MB = het gewicht van het voertuig + wat het op dit moment geladen heeft samengeteld met het gewicht van de bestuurder + passagiers.
Met andere woorden is MB het gewicht wat het voertuig met alles erop en eraan en ook erin op dit moment weegt
Bezit paardenkrachten onder je motorkap, stop een tijger in je tank, maar wees geen ezel achter het stuur.
-
t-beertje
-
Inazuma
t-beertje schreef: wel ik vroeg me ook af bij wetgeving een plein is dit een rotonde met gras in of iets kan iemand anders een foto of een link hier plaatsen om dit duidelijk te maken
2.10. "Plein" : elke open ruimte, waarop een openbare weg uitkomt of meerdere openbare wegen samenkomen, en waar de plaatsgesteldheid het mogelijk maakt dat het verkeer en andere activiteiten er tezamen georganiseerd worden.
Het plein is een openbare weg onderscheiden van die welke er op uitkomen.
Een rotonde kan verschillende vormen aannemen, maar uiteraard moet voldoen aan be bepalingen die er een rotonde van maken.
Die vind je hier geïllustreerd :
http://www.soundandvision.be/rijbewijs/wegwet4.htm
-
Benny Stinkens
- Administrator
Een kruispunt = wanneer 2 openbare wegen bij elkaar uitkomen heeft men het over een kruispunt (de vorm maakt niet uit) je kan dus een + of een T kruispunt tegenkomen (andere vormen zijn ook mogelijk)t-beertje schreef: wat is het verschil tussen een plein en een kruispunt
Een plein= een uitgestrekte ruimte waarop meerdere wegen op uit komen (de vorm maakt hier ook niet uit) je kan een rond of een vierkant plein hebben (andere vormen zijn ook mogelijk)
Bezit paardenkrachten onder je motorkap, stop een tijger in je tank, maar wees geen ezel achter het stuur.
-
t-beertje