Je theorie-uitslag blijft 3 jaar geldig.
Je kunt een voorlopig rijbewijs afhalen zonder een examen.
Voorlopig rijbewijs
-
Galaxie
-
digital
We spreken niet over een verlenging omdat je een nieuw voorlopig rijbewijs krijgt. Met dit voorlopig rijbewijs mag je ten vroegste na 3 maanden je praktijk-examen afleggen.Galaxie schreef: Dus, ik kan dit voorlopig bewijs laten verlengen? En zo mijn praktijk-examen afleggen? Hoe zit het dan als ik praktijklessen wil nemen?
Praktijklessen:
VRb 36M:
- je moet min 17 jaar zijn
- je mag enkel rijden met begeleider
- je hoeft geen praktijklessen te volgen maar je mag dit wel doen.
VRb 18M:
- je mag alleen rijden
- je moet wel 20 u praktijk gevolgd hebben
- je moet een bekwaamheidsattest hebben
- je moet min 18 jaar zijn
-
Galaxie
-
Galaxie
Voorlopig rijbewijs
Hey allemaal,
Ik heb een vraagje i.v.m voorlopig rijbewijs.
Ik heb in april 2005 mijn voorlopig rijbewijs gehaald, dit verviel in mei 2006, ik heb mijn praktijkexamen nog niet afgelegd.
Kan dit voorlopig rijbewijs verlengd worden? Of moet ik opnieuw mijn theorie halen, zodat ik helemaal opnieuw moet starten?
Graag antwoord..
xx
Ik heb een vraagje i.v.m voorlopig rijbewijs.
Ik heb in april 2005 mijn voorlopig rijbewijs gehaald, dit verviel in mei 2006, ik heb mijn praktijkexamen nog niet afgelegd.
Kan dit voorlopig rijbewijs verlengd worden? Of moet ik opnieuw mijn theorie halen, zodat ik helemaal opnieuw moet starten?
Graag antwoord..
xx
-
Benny Stinkens
- Administrator
-
THE driver
voorlopig rijbewijs
Enkele maanden geleden zou je, het feit dat ge uw voorlopig rijbewijs hebt laten vervallen,enkele uren rijschool gekost hebben+ een examen met een rijschoolvoertuig,maar dankzij de volle inzet van Minister Landuyt kost je dit niets.
-
digital
Ik weet niet of je vorige aanvraag geldt om te bewijzen dat je theorie-uitslag niet ouder is dan 3 jaar. Het kan zijn dat je eerst opnieuw een aanvraag voor een voorlopig rijbewijs moet laten invullen door het examencentrum en kun je daarmee naar het gemeentehuis gaan.Galaxie schreef: Dus als ik het goed begrijp, kan ik zonder opnieuw een theorie-examen af te leggen, een nieuw voorlopig rijbewijs gaan halen, dat 3 jaar geldig is. En zo kan ik dus kiezen tussen de mogelijkheden om de praktijk te oefenen..
Ben ik juist?