Dronken vervoeren met voorlopig rijbewijs?

Plaats hier andere vragen die niet meteen met de leerstof te maken hebben.
Denes
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 jun 2007, 13:04

Dronken vervoeren met voorlopig rijbewijs?

Bericht door Denes »

Ik heb ergens gehoord, weet niet of het waar is vandaar ik het hier even vraag..

Als je weg bent geweest met je vrienden en ze hebben teveel op om zelf nog te rijden dat jij als je je voorlopig rijbewijs nog hebt je verantwoordelijkheid kan nemen om deze mensen veilig thuis te brengen..

Krijg je hiervoor op je donder als je een controle tegenkomt met je voorlopig rijbewijs?
GRO
Administrator
Berichten: 12784
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Bericht door GRO »

Ja, want met een voorlopig rijbewijs mag je niet meerdere passagiers (vrienden) vervoeren.

Hetzelfde zou zijn: jij als bestuurder bent dronken en iemand moet dringend naar een hospitaal gebracht worden. Dan mag jij dat ook niet doen als er geen ambulance is.
Denes
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 jun 2007, 13:04

Bericht door Denes »

Ok bedankt,
Dan weet ik dat ik mijn verantwoordelijkheid niet hoef te nemen en stuur ik ze wel met een taxi naar huis ;)
Benny Stinkens
Administrator
Berichten: 6824
Lid geworden op: 27 apr 2005, 00:00
Locatie: Dilsen

Bericht door Benny Stinkens »

Denes schreef:Ok bedankt,
Dan weet ik dat ik mijn verantwoordelijkheid niet hoef te nemen en stuur ik ze wel met een taxi naar huis ;)
Juist door ze met een taxi naar huis te sturen neem je je verantwoordelijkheid wel :wink:
Bezit paardenkrachten onder je motorkap, stop een tijger in je tank, maar wees geen ezel achter het stuur.
Plaats reactie