voorrang verliezen
-
gast
voorrang verliezen
Hey!
Ik wil jullie alvast bedanken voor deze zéér handige site!
Ik vond de theorie hier leren een stuk makkelijker dan in die saaie boekjes! De oefenvragen kan ik ondertussen en dus heb ik er het volste vertrouwen in te slagen wanneer ik mijn examen ga afleggen!
Alleen had ik nog een vraagje ivm het verliezen van de voorrang.
De regel is - als ik me niet vergis - dat je je voorrang pas verliest wanneer je na het stoppen terug in beweging komt.
Bij de vragen over de voorrang staat er vaak : "voertuig A en B zijn in beweging, voertuig C is gestopt".
In deze gevallen is voertuig C dus ook steeds zijn voorrang kwijt.
Dat is zowat mijn enige struikelblok, hoe zit het precies ineen?
Alvast bedankt!
Ik wil jullie alvast bedanken voor deze zéér handige site!
Ik vond de theorie hier leren een stuk makkelijker dan in die saaie boekjes! De oefenvragen kan ik ondertussen en dus heb ik er het volste vertrouwen in te slagen wanneer ik mijn examen ga afleggen!
Alleen had ik nog een vraagje ivm het verliezen van de voorrang.
De regel is - als ik me niet vergis - dat je je voorrang pas verliest wanneer je na het stoppen terug in beweging komt.
Bij de vragen over de voorrang staat er vaak : "voertuig A en B zijn in beweging, voertuig C is gestopt".
In deze gevallen is voertuig C dus ook steeds zijn voorrang kwijt.
Dat is zowat mijn enige struikelblok, hoe zit het precies ineen?
Alvast bedankt!
-
Bertje
Dit is een dwaasheid in de verkeerswet die hopelijk in de niet-al-te-verre toekomst rechtgezet zal worden bij de herziening van de voorrang van rechts.
Bij de examenvragen moet je maar bedenken dat een wagen die gestopt is ooit weer in beweging zal gebracht wortden en op dat moment zijn voorrang zal verliezen. Voor het examen mag je er dus van uit gaan dat een wagen die gestopt is zijn voorrang verloren heeft.
Bij de examenvragen moet je maar bedenken dat een wagen die gestopt is ooit weer in beweging zal gebracht wortden en op dat moment zijn voorrang zal verliezen. Voor het examen mag je er dus van uit gaan dat een wagen die gestopt is zijn voorrang verloren heeft.
-
appelboom
voorrangverliezen
zijn de regels van het voorrang-verliezen bij het stoppen niet onlanks veranderd?
het is mij nu niet meer duidelijk hoe het nu moet.
Op het nieuws zijden ze dat het veranderd was.
het is mij nu niet meer duidelijk hoe het nu moet.
Op het nieuws zijden ze dat het veranderd was.
-
Benny Stinkens
- Administrator
Op het nieuws verteld men veel wat op niets trektQuote: Op het nieuws zijden ze dat het veranderd was.
Je moet een beetje vertrouwen hebben in ons ,vanaf het moment dat het wel veranderd is staat het hier op de site
Bezit paardenkrachten onder je motorkap, stop een tijger in je tank, maar wees geen ezel achter het stuur.
-
GRO
- Administrator
Het is helaas waar. En ik zal even uitleggen hoe dit komt met een voorbeeld.Quote: Op het nieuws verteld men veel wat op niets trekt
Veronderstel de minister is van plan om op 1 september 2006 het rijbewijs G in te voeren.
Hij geeft in april 2006 al een persconferentie om aan te kondigen dat een paar maanden later (op 1 september) het rijbewijs G wordt ingevoerd.
De kranten schrijven in april: "vanaf 1 september is er het rijbewijs G"
Ondertussen wordt het augustus en men is niet klaar met de nieuwe wet. Ze kan dus niet tijdig in het Staatsblad verschijnen.
Dit wil dus zeggen dat op 1 september er niets veranderd en er geen rijbewijs G is.
Maar veel mensen denken dan toch nog dat op 1 september alles veranderd is, want het heeft zo in de krant gestaan.
Wij passen onze site altijd aan vanaf het moment dat iets in het Staatsblad verschijnt. Dan pas is het officiëel. Al de rest is gewone praat.
-
Benny Stinkens
- Administrator
-
Inazuma
-
bibi585
Eigenlijk zoals we soms lachend zeggen "omtereerst"Inazuma schreef:Dan moeten ze alletwee weer vertrekken, doen ze dus alletwee een maneuver, en heeft de van rechts komende bestuurder voorrang.digital schreef:
De rijdende auto kan ook stoppen. Verliezen ze dan alle 2 de voorrang?
(Art 12.4 : 12.3.1 Cassatie )
En het strafste vanal zijn de wetten zodanig complex gemaakt in de loop der tijd dat het verdorie zo geworden is.
-
digital
De rijdende auto kan ook stoppen. Verliezen ze dan alle 2 de voorrang?Bertje schreef: Dit is een dwaasheid in de verkeerswet die hopelijk in de niet-al-te-verre toekomst rechtgezet zal worden bij de herziening van de voorrang van rechts.
-
Inazuma
Ook niet eigenlijk ...bibi585 schreef: Eigenlijk zoals we soms lachend zeggen "omtereerst"
Een maneuver duurt tot je weer je normale rijpositie ingenomen hebt - en de voorrang is gedurende het hele maneuver verschuldigd.
Gelijktijdige maneuvers zijn geen maneuvers die gelijktijdig beginnen, maar (geheel of gedeeltelijk) gelijktijdig verlopen - het helpt dus niet gegarandeerd om de eerste te zijn.
Vraag is natuurlijk wel wanneer een maneuver afgelopen is dat er uit bestaat zijn voertuig in beweging te brengen.
-
Benny Stinkens
- Administrator
Vanaf het moment dat mijn wielen 1 mm bewegen (mag zelfs een halve)zijn is mijn voertuig terug in beweging.Quote: Vraag is natuurlijk wel wanneer een maneuver afgelopen is dat er uit bestaat zijn voertuig in beweging te brengen.
Ander voorbeeld: als ik een stopbord tegenkom met een stopstreep dus moet ik volledig stoppen en voorrang verlenen.
Op een examen wil dit zeggen dat je wielen niet meer bewegen, want als je het waagt om zeer sterk te vertragen maar je wielen bewegen nog 1 (halve) mm dan kijk maar eens in je spiegel: dan zie je letterlijk de examinator schrijven dat de kandidaat niet gestopt heeft
Vraag is dus eerder hoe kan ik bewijzen dat ik eerder wasQuote: Vraag is natuurlijk wel wanneer een maneuver afgelopen is dat er uit bestaat zijn voertuig in beweging te brengen.
Bezit paardenkrachten onder je motorkap, stop een tijger in je tank, maar wees geen ezel achter het stuur.