inhaalverbod

Plaats hier andere vragen die niet meteen met de leerstof te maken hebben.
Gast

inhaalverbod

Bericht door Gast »

Bij deze wou ik graag toch even melden dat alles wat hier op vermeld staat in uw omzendbrief voor verbetering vatbaar is. U citeert:rechts inhalen is sowieso verboden... dit klopt niet,want als de voorligger te kennen heeft gegeven dat hij links gaat afslaan en al is uitgeweken mag u deze wel RECHTS inhalen(definitie inhalen..??) Punt 2: u mag niet inhalen bij het naderen van een zebrapad.... wil jij er dan bij vermelden dat dit WEL mag als deze plaats geregeld wordt door een bevoegd persoon of verkeerslichten.Punt 3:men mag ook in een onoverzichtelijke bocht inhalen als de witte volle lijn hierbij niet overschreden wordt,ik lees enkel maar...een onoverzichtelijke helling. Beste groet van een leraar theorie en praktijk in een erkende rijschool.Nog veel succes met de site.
Benny Stinkens
Administrator
Berichten: 6824
Lid geworden op: 27 apr 2005, 00:00
Locatie: Dilsen

Bericht door Benny Stinkens »

Beste gast en ook collega :wink:

Ik heb één van je posten verwijderdt omdat het net dezelfde is als deze :wink:

Op onze omzendbrieven staat alleen wat er veranderdt in het verkeersreglement en niet wat er nog hetzelfde blijft.

We moeten een verschil maken tussen een omzendbrief en de site zelf want anders moet Eugeen bij elke verandering die "onze geest van de wet het land uit" nog voor ons in petto heeft niet alleen de hele site nakijken en aanpassen, maar ook nog eens bijna de hele site in een omzendbrief steken :wink:

@ Eugeen

Toch kan ik onze gast begrijpen als hij meent dat er vele gebruikers op het verkeerde been gezet worden omdat zij dus niet het verschil kennen tussen een omzendbrief en de site.

Dus is het misschien beter dat je ergens op een duidelijke mannier in de omzetbrieven vermeld dat de gebruikers die van alles juist en volledig op de hoogte willen blijven best het betreffende hoofdstuk nog eens nakijken.
Bezit paardenkrachten onder je motorkap, stop een tijger in je tank, maar wees geen ezel achter het stuur.
Rafael
Administrator
Berichten: 2651
Lid geworden op: 12 jan 2006, 00:00

Re: inhaalverbod

Bericht door Rafael »

Anonymous schreef:dit klopt niet,want als de voorligger te kennen heeft gegeven dat hij links gaat afslaan en al is uitgeweken mag u deze wel RECHTS inhalen(definitie inhalen..??)
16.3. Het inhalen geschiedt links.

Het inhalen geschiedt echter rechts wanneer de in te halen bestuurder te kennen heeft gegeven dat hij voornemens is links af te slaan of zijn voertuig op te stellen aan de linkerkant van de openbare weg en zich naar links begeven heeft om deze beweging uit te voeren.
Akkoord, maar mag jij daarvoor over een fietspad rijden dan? Het lijkt me moeilijk dat er 2 wagens op 1 rijstrook passen, want wanneer het om meerdere rijstroken gaat in dezelfde richting, is er immers geen sprake van inhalen. Of zie ik hier nog iets over het hoofd?
Benny Stinkens
Administrator
Berichten: 6824
Lid geworden op: 27 apr 2005, 00:00
Locatie: Dilsen

Bericht door Benny Stinkens »

Rafael schreef,

Akkoord, maar mag jij daarvoor over een fietspad rijden dan? Het lijkt me moeilijk dat er 2 wagens op 1 rijstrook passen, want wanneer het om meerdere rijstroken gaat in dezelfde richting, is er immers geen sprake van inhalen. Of zie ik hier nog iets over het hoofd?
Best eens het hoofdstuk over het inhalen nog eens doornemen :wink:
Er zijn wel rijbanen waar dit mogelijk is.

Maar deze topic kunnen we best gebruiken voor de omzendbrieven, en niet over het inhalen zelf ondanks de titel "inhaalverbod" :mrgreen:
Bezit paardenkrachten onder je motorkap, stop een tijger in je tank, maar wees geen ezel achter het stuur.
GRO
Administrator
Berichten: 12784
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Bericht door GRO »

rechts inhalen is sowieso verboden.
Dat is de algemene regel.
Er zijn inderdaad uitzonderingen. Niet alleen als de bestuurder voor jou linksaf wil slaan, maar ook een bevoegd persoon kan teken doen dat je rechts mag inhalen.
Plaats reactie