oude rijopleiding naar nieuwe

Vragen over de leerstof i.v.m. het Rijbewijs B.
Plaats reactie
wesley15/08/1988

oude rijopleiding naar nieuwe

Bericht door wesley15/08/1988 »

hallo

ik heb enkele vraagjes over mijn autorijbewijs dat ik zo snel mogelijk wil behalen.

ik rij momenteel met een vervroegde rijopleidings rijbewijs en moet dus 12 maanden stage rijden met mijn begeleider en mag dan mijn praktijk examen gaan afleggen.
momenteel rij ik al 8maand en een half en ben ik sinds vandaag 18jaar.

maar nu men vraag: vanaf 1 september veranderen de rijopleidingen ofzo en ik heb horen zeggen dat ik dan al vanaf 1 september mijn praktisch examen zou kunnen afleggen omdat ik al 18 ben en al meer dan 3 maand stage heb gereden.

Klopt dit? en moet er dan nog iets veranderd worden aan mijn verlopigrijbewijs?

groetjes wesley
GRO
Administrator

Bericht door GRO »

Quote: vanaf 1 september veranderen de rijopleidingen ofzo en ik heb horen zeggen dat ik dan al vanaf 1 september mijn praktisch examen zou kunnen afleggen omdat ik al 18 ben en al meer dan 3 maand stage heb gereden.
Als je vanaf 1 september overstapt naar het nieuwe systeem (met begeleider) krijg je een totaal nieuw voorlopig rijbewijs, zoals afgebeeld op onze site onder NIEUWE RIJOPLEIDING.

Uren rijopleiding die je al in een rijschool gevolgd hebt, blijven bij overschakeling tellen.
wesley15/08/1988

Bericht door wesley15/08/1988 »

oke, maar moet ik dan met dat nieuw verlopig rijbewijs terug 3 maanden(minimum) rijden voor ik aan mijn praktisch examen mag beginnen?
Of tellen mijn 8 maand en een half rijervaring dan al direct terug mee dat ik momenteel al heb?
GRO
Administrator

Bericht door GRO »

De uren parktijk die je in een rijschool gevolgd hebt voor 1 september blijven tellen.

Het aantal maanden dat je voor 1 september al met een begeleider hebt gereden tellen niet mee.

Als je overschakelt naar het nieuwe systeem moet je eerst minstens 3 maand met begeleider rijden. Zodra je 18 bent kan je examen afleggen.
Plaats reactie