Examenvraag online:
Je brengt je kinderen naar school met de auto. Mag je dan deze straat inrijden om de kinderen aan de school af te zetten (op de foto is een verplaatsbaar hek te zien met een verkeersbord C3 met onderbord 'schoolstraat' en een bord 'uitgezonderd fietsers':
A. ja, op voorwaarde dat de kinderen hier effectief naar school gaan
B. neen, tenzij je in die straat woont of er een garage hebt
C. neen, nooit
Ik antwoord B en er komt dat dit fout is en het juiste antwoord is C. MAAR dan komt er onder wel:
Sommige bestuurders mogen ook de schoolstraat in:
- prioritaire voertuigen
- vergunninghouders
- bewoners en garagehouders
Dan is het antwoord toch B????? Ook in de cursus staat "Alleen bestuurders van motorvoertuigen die in de straat wonen of van wie de garage in die straat gelegen is,...... enz.
AR427 (Boek Autorijden)
-
Kim44
Re: AR427
Ik lees hier wat verder op het forum dat iemand over dezelfde vraag, een vraag stelt.
Mag ik noteren dat wat er in het boek staat: ' bestuurders van motorvoertuigen die in de straat wonen of van wie de garage in die straat gelegen is' wel toegang hebben, dus niet klopt?
En dus ook de online vraag niet klopt? Het antwoord dat de computer geeft is wel aangepast naar C maar de uitleg die er onder komt niet.
En wat gebruik ik op het officiële examen? Is het daar aangepast of antwoord ik daar dat bewoners wel toestemming hebben?
Mag ik noteren dat wat er in het boek staat: ' bestuurders van motorvoertuigen die in de straat wonen of van wie de garage in die straat gelegen is' wel toegang hebben, dus niet klopt?
En dus ook de online vraag niet klopt? Het antwoord dat de computer geeft is wel aangepast naar C maar de uitleg die er onder komt niet.
En wat gebruik ik op het officiële examen? Is het daar aangepast of antwoord ik daar dat bewoners wel toestemming hebben?
-
Rafael
- Administrator
Re: AR427
Zie dit topic. De definitie van een schoolstraat is in de loop der jaren gewijzigd, eerst mochten ‘bewoners of personen die er een garage hebben’ er wel in, maar nu niet meer. De uitleg bij de vraag liep wat achter en werd aangepast; antwoord C is het juiste, ook op het echte examen. Bewoners mogen er dus ook niet in.