Op een bijzonder overrijdbare bedding mag je niet stilstaan en niet parkeren, maar mag je er wel even stoppen om iemand te laten uitstappen?
Dit werd namelijk zo gezegd in een oefenexamen, dat dit wel mocht, maar iemand laten uitstappen, is toch stilstaan?
Ik snap dit dus niet helemaal goed.
Bijzonder overrijdbare bedding
-
GRO
- Administrator
Re: Bijzonder overrijdbare bedding
Als je de definitie van STILSTAAN weet, dan ken je het antwoord op deze vraag. Neen dus.
En in welke vraag???
Zou het kunnen dat de vraag over een bushalte ging?
En in welke vraag???
Zou het kunnen dat de vraag over een bushalte ging?
-
Billie
Ho, u trekt wel snel conclusies.
Stilstaan is de tijd die nodig is om iemand in of uit te laten stappen, en de nodige tijd om goederen uit of in te laden.
Dat is stilstaan.
Gaat het om een langere tijd, spreken we over parkeren.
Het nummer van de vraag, had ik effectief best kunnen noteren, maar ik kwam het tegen tijdens een oefenexamen, en ben er wel wat door in de war.
Dus: bij een bijzondere overrijdbare bedding mag je niet stilstaan noch parkeren. Zo heb ik het geleerd.
Als het voertuig, vlak voor de bijzonder overrijdbare bedding staat, mag dit daar dan iemand laten uitstappen? Volgens mij mocht dit dus niet. Volgens de vraag wel.
Als ik de vraag nog eens tegenkom, zal ik het nummer even noteren.
Stilstaan is de tijd die nodig is om iemand in of uit te laten stappen, en de nodige tijd om goederen uit of in te laden.
Dat is stilstaan.
Gaat het om een langere tijd, spreken we over parkeren.
Het nummer van de vraag, had ik effectief best kunnen noteren, maar ik kwam het tegen tijdens een oefenexamen, en ben er wel wat door in de war.
Dus: bij een bijzondere overrijdbare bedding mag je niet stilstaan noch parkeren. Zo heb ik het geleerd.
Als het voertuig, vlak voor de bijzonder overrijdbare bedding staat, mag dit daar dan iemand laten uitstappen? Volgens mij mocht dit dus niet. Volgens de vraag wel.
Als ik de vraag nog eens tegenkom, zal ik het nummer even noteren.
-
Billie
Re: Bijzonder overrijdbare bedding: vraag 2611
OK, ik ben ondertussen de vraag terug tegen gekomen: het gaat om vraag 2611
Ondertussen denk ik het te snappen. Hij mag daar iemand laten uitstappen omdat de auto niet bij de bijzonder overrijdbare bedding komt.
Ondertussen denk ik het te snappen. Hij mag daar iemand laten uitstappen omdat de auto niet bij de bijzonder overrijdbare bedding komt.
-
GRO
- Administrator
En omdat hij daar, voor zover we op de afbeelding kunnen zien, op de rijbaan mag stilstaan.ndertussen denk ik het te snappen. Hij mag daar iemand laten uitstappen omdat de auto niet bij de bijzonder overrijdbare bedding komt.
-
Auto
Dat oefenexamen is waarschijnlijk een beetje ouder, want vroeger mocht je wel stilstaan en dus wel iemand laten uitstappen op een bijzonder overrijdbare bedding. Sinds 1 april 2023 is de wegcode veranderd en is dit niet meer.
-
bert.covens
Neen, hoor. Dat mocht voor 1 april 2023 al evenmin.
Het stond (en staat) er niet letterlijk in, dat je daar niet mag stilstaan of parkeren.
Mààr ....
3° Andere voertuigen.
De andere voertuigen mogen:
a) op de bijzondere overrijdbare bedding rijden om omheen een hindernis op de rijbaan te rijden;
b) de bijzondere overrijdbare bedding dwarsen op kruispunten;
c) de bijzondere overrijdbare bedding dwarsen om een eigendom of een parkeerplaats gelegen langsheen de bedding in te nemen of te verlaten.
Elk ander gebruik, is dus verboden.
Nu, er is inderdaad wél een KB, van 16 maart 2023, die in voege gegaan is op 1 april 2023.
Klik eens >>> hier, daar staat het tamelijk goed uitgelegd, mét een link naar het KB waar je 't over hebt.
Goed autorijden, betekent vooral ook aan anderen denken