Staat de grijze Fiat juist gesteld op deze Google Maps afbeelding om de straat in te voegen of moet die achter het zebrapad en dus weg van het fietspad wachten?
https://www.google.be/maps/@51.1765791, ... FQAw%3D%3D
Plaats op de weg
-
Stefan Peeters
- Administrator
Re: Plaats op de weg
Eigenlijk mag die niet op het fietspad en de oversteekplaats staan.
Of die dan het aankomende verkeer kan zien durf ik te betwijfelen...
Of die dan het aankomende verkeer kan zien durf ik te betwijfelen...
Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit
(J. Cruijff)
-
JP-D
Stommiteit van de wegbeheerder om de omgekeerde driehoeken daar aan te brengen.
Ja, hij staat daar correct opgesteld, in het midden van het fietspad dat hij aan het blokkeren is, en de oversteekplaats voor voetgangers...
In de regel mag je dat niet doen, maar verkeerstekens gaan boven verkeersregels, en een dwarsstreep gevormd door omgekeerde driehoeken, duidt de plaats aan waar de bestuurders, zo nodig, moeten stoppen om voorrang te verlenen als er een omgekeerde driehoek als voorrangsbord staat.
Ja, hij staat daar correct opgesteld, in het midden van het fietspad dat hij aan het blokkeren is, en de oversteekplaats voor voetgangers...
In de regel mag je dat niet doen, maar verkeerstekens gaan boven verkeersregels, en een dwarsstreep gevormd door omgekeerde driehoeken, duidt de plaats aan waar de bestuurders, zo nodig, moeten stoppen om voorrang te verlenen als er een omgekeerde driehoek als voorrangsbord staat.
Gebrevetteerd praktijklesgever rijbewijs B
-
Inazuma
-
Inazuma
Ik passeer daar geregeldStefan Peeters schreef: 30 mar 2025, 17:10 Of die dan het aankomende verkeer kan zien durf ik te betwijfelen...
Dan zie je inderdaad weinig tot niks want je staat dan verder achteruit dan de geparkeerde auto's op midden'berm'
Voor wie daar passeert: sluit niet te kort aan bij voorligger als die daar gaat staan om iets te zien, dan kan die nog achteruit indien nodig