Vraag 785
-
amparo
Vraag 785
Naar mijn mening geeft de foto die bij vraag 785 staat de indruk dat we hier kijken naar een fietspad, afgeleid uit het feit dat je duidelijk de weg wat verder, links van het pad met de markeringen, ziet liggen, en rond het pad zowel stenen van een voetpad als een stoplicht in de buurt ziet staan. In de veronderstelling dat dit een fietspad is, heb ik "nee" geantwoord op de vraag of je met een auto over deze wegmarkering mag rijden. Blijkbaar is het juiste antwoord "ja". Wordt er met die foto dan een fietszone gesuggereerd? Ik vind zowel de foto die bij de vraag komt en de de uitleg bij foutief antwoord verwarrend.
-
Inazuma
Re: Vraag 785
Het gaat om te beginnen om markeringen die niet toegelaten zijn op de rijbaan ...
... maar ze staan er wel.
Het zijn markeringen om voorsorteringen voor fietsers aan te duiden, zie Art 77.7 , die massaal oneigenlijk gebruikt worden (wat op zich een inbreuk is) om "de aanwezigheid of plaats van de fietser aan te geven"
Alleen slaat dat nergens op ...
OP een rijbaan dienen alle bestuurders immers rechts te houden, en te rijden waar deze symbolen staan
(behoudens bij uitzonderingen)
... maar ze staan er wel.
Het zijn markeringen om voorsorteringen voor fietsers aan te duiden, zie Art 77.7 , die massaal oneigenlijk gebruikt worden (wat op zich een inbreuk is) om "de aanwezigheid of plaats van de fietser aan te geven"
Alleen slaat dat nergens op ...
OP een rijbaan dienen alle bestuurders immers rechts te houden, en te rijden waar deze symbolen staan
(behoudens bij uitzonderingen)
-
amparo.
Dit maakt het wat mij betreft nog verwarrender, en ik begrijp niet goed waarom ze die vraag zouden stellen als ze de theorie hierover op voorhand naar mijn herinnering niet geven. Althans bedankt om het te willen verduidelijken!
-
Inazuma
Je gààt die wegmarkeringen (of de eveneens juridisch onbestaande "fietssuggestiestrook" ) tegenkomen als je met begeleider of rijschool de weg op gaat
GRO - en zeker hier op het forum- gaat iets verder dan louter wat je moet weten op theorie-examen ...
Je komt dus effectief mensen tegen die zelfs bij kruisen niet op dergelijke markeringen of fietssuggestiestroken op de rijbaan willen/durven gaan rijden met de auto
Levensgevaarlijk