Vraag 423 en 420

Vragen over de leerstof i.v.m. het Rijbewijs B.
Plaats reactie
AnkeB

Vraag 423 en 420

Bericht door AnkeB »

Beste,

Ik snap niet waarom het antwoord op vraag 423 ja is. Als je kijkt naar betekenis van verkeersbord C39 (= vanaf het verkeersbord tot en met volgend kruispunt verbod voor bestuurders van voertuigen of slepen gebruikt voor het vervoer van zaken, waarvan de MTM meer dan 3500 kg bedraagt, een gespan of een voertuig met meer dan twee wielen links in te halen) mag dit toch niet? Ik snap dat een vrachtwagen niet mag inhalen ivm de MTM maar moet je ook niet kijken naar wat er ingehaald wordt? En in dit geval in de bruine vrachtauto toch een voertuig met meer dan twee wielen?

Zo snap ik ook vraag 420 niet. Ik zou denken nee aangezien een vrachtauto, hetgeen wat ingehaald wordt, meer dan twee wielen heeft.

Alvast bedankt.
Inazuma

Re: Vraag 423 en 420

Bericht door Inazuma »

420 gaat om een inhaalverbod door vrachtwagens en hun slepen, van (tesamen) meer dan 3,5 ton MTM

Afbeelding

C39. Vanaf het verkeersbord tot en met het volgend kruispunt, verbod voor bestuurders van voertuigen of slepen gebruikt voor het vervoer van zaken, waarvan de maximale toegelaten massa meer dan 3.500 kg bedraagt, een gespan of een voertuig met meer dan twee wielen links in te halen.

Het aantal wielen is een bepaling over het in te halen voertuig ...
Inazuma

Re: Vraag 423 en 420

Bericht door Inazuma »

423 is net hetzelfde:

Een personenwagen mag de vrachtwagen inhalen

Andersom mag dat niet
Plaats reactie