Het verkeerslicht wordt rood en je stopt.
Leg je best de motor stil?
A. Ja.
B. Neen, dat hoeft niet.
Het juiste antwoord is blijkbaar A.
Ik kan dit moeilijk geloven. Dus elke motorrijder moet zijn motor uit zetten als hij stopt aan een rood licht?
En als het groen wordt, altijd een seconde of zo wachten want de motor moet eerst weer aangezet worden? Is dit echt zo?
Vraag 16716
-
Rafael
- Administrator
- Berichten: 2712
- Lid geworden op: 12 jan 2006, 00:00
Re: Vraag 16716
Het is niet omdat bijna niemand het (zelf) doet, dat het niet zou kloppenWegcode schreef:8.6. Het is iedere bestuurder verboden de motor in vrijloopstand herhaaldelijk te versnellen.
De bestuurders mogen daarenboven de motor niet laten draaien in vrijloopstand, behalve ingeval van noodzaak.




