Is het mogelijk ergens motorkledij te huren? ( regio Antwerpen )
Bij de rijschool waar mijn vader wilt gaan gaat dit niet.
We zouden dit willen huren om te zien of hij aanleg heeft of niet en dus geen waardeloze investering zouden doen...
Laat een rijschool je toe zonder beveiligende kledij op hun motoren te stappen?
Alsvast bedankt!
Steven
Motorkledij huren
-
Inazuma
Re: Motorkledij huren
Vreemd.Stevenbb schreef:Is het mogelijk ergens motorkledij te huren? ( regio Antwerpen )
Bij de rijschool waar mijn vader wilt gaan gaat dit niet.
Op de website van een andere rijschool (in Geel) lees ik :
Verder stellen wij onze kandidaten GRATIS een volledige motoruitrusting ter beschikking: helm, handschoenen, jassen, broeken, laarzen, regenkledij en zendapparatuur.
En zo hoort het ook.
Het zou dom van ze zijn.Laat een rijschool je toe zonder beveiligende kledij op hun motoren te stappen?
De kans dat je omvalt tijdens de eerste lessen is behoorlijk groot.
-
wooter
Re: Motorkledij huren
De helm is verplicht op de motorfiets, maar voor de rest maken de meeste rijscholen enkel een strenge aanbeveling voor motorkledij maar gaan ze niet moeilijk doen als je moet stevige schoenen, een jeansbroek en een dikke jas de lessen aanvangt. Het is wettelijk, maar niet aan te raden want eigenlijk voorziet geen van die kledij voor een degelijke bescherming bij een val, zelfs bij lage snelheden.
Ook mijn dealer van motorkledij en motorfietsen heeft artikelen te huur. Misschien eens daar informeren?
Ook mijn dealer van motorkledij en motorfietsen heeft artikelen te huur. Misschien eens daar informeren?