praktijk rijbewijs A3

Vragen i.v.m. andere rijbewijzen.
Plaats reactie
YAho

praktijk rijbewijs A3

Bericht door YAho »

hey

ik heb vandaag men praktijk gaan afleggen (in oostende) voor rijbewijs A3 en ben niet geslaagd.:(
ik heb dit gedaan met aprilia rs50 zo'n moto brommertje.
ik krijg net hetzelfde parcourt zoals al die scooters en die daxjes.
hadden ze mij niet wat meer ruimte moeten geven tussen de kegels enzo. ik dacht dat ik dit ergens gelezen had.
tegen mij zeiden ze dat het wat moeilijker zou zijn maar dat het toch zou lukken want dat moto's dat ook kunnen,ik zie daar niet direct een yamaha r1 dat parcourtje afleggen.

mvg
YAho
GRO
Administrator

Re: praktijk rijbewijs A3

Bericht door GRO »

Je plaats je vraag over het PRAKTIJKEXAMEN op het forum onder THEORIE / Andere rijbewijzen.
Waarom ???

Code: Selecteer alles

hadden ze mij niet wat meer ruimte moeten geven tussen de kegels enzo. ik dacht dat ik dit ergens gelezen had.
En waar heb je dat gelezen? Voor zover ik weet moet men tijdens het examen het parcours niet aanpassen omdat jij verkiest om het examen af te leggen met een moeilijker hanteerbaar voertuig.
Stefan Peeters
Administrator

Bericht door Stefan Peeters »

Je krijgt voor een examen A3 ongeveer evenveel ruimte als voor een rijbewijs A.

Aangezien er toch voldoende kandidaten slagen met een motorfiets zie ik niet in waarom dat met een bromfiets niet zou gaan.
Zo'n brommer weegt nog geen 100 kilo. Mijn moto weegt 250 kilo en die stuur ik daar moeiteloos door. Mijn vorige moto was een BMW K1200R en met die moto heb ik ook dergelijke oefeningetjes afgewerkt.
Geef mij een uur de tijd om het ding gewoon te worden en ik rijd een R1 daar ook door...

Het rijden met een brom- of motorfiets zit niet in de handen, maar tussen de oren. Kijktechniek is het belangrijkste.

Volgens mij moet je gewoon wat meer oefenen...
Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit 8) (J. Cruijff)
adam

Bericht door adam »

een R1 is even groot als uw rs'je !
Plaats reactie