Voorlopig A3?

Vragen i.v.m. andere rijbewijzen.
Plaats reactie
branne

Voorlopig A3?

Bericht door branne »

Vrijdag ochtend heb ik mijn A3 rijbewijs voor het eerst geslaagd, moest daarna meteen gaan werken en had dus geen tijd meer op mijn rijbewijs te gaan aanvragen. Dus heeft mijn vader dit in mijn plaats gedaan. Op het gemeente zeiden ze dat ik Max. 5 werkdagen moet wachten tot ik mijn Voorlopig A3 rijbewijs mag afhalen.
De vraag is nu: Mag ik in afwachting al rijden of niet?
Ik wil eerst zeker zijn voor ik in overtreding ga :P
Stefan Peeters
Administrator

Re: Voorlopig A3?

Bericht door Stefan Peeters »

Wanneer je nog een geldig voorlopig rijbewijs hebt, mag je daarmee nog rijden.
Indien niet, mag je niet rijden.

Je moet immers een geldig rijbewijs bij je hebben wanneer je een voertuig bestuurt waarvoor een rijbewijs vereist is.
Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit 8) (J. Cruijff)
branne

Bericht door branne »

xantingo schreef:Wanneer je nog een geldig voorlopig rijbewijs hebt, mag je daarmee nog rijden.
Indien niet, mag je niet rijden.

Je moet immers een geldig rijbewijs bij je hebben wanneer je een voertuig bestuurt waarvoor een rijbewijs vereist is.
Het punt is, ik ben vrijdag 7 juni geslaagd en de rijbewijs aangevraagt.
Ik heb de papieren gekregen voor de aanvraag van het voorlopig A3 rijbewijs, en dit allemaal is echter nieuw voor me. Ze gingen me bellen wanneer ik het mag gaan afhalen. Maar ik wil weten of ik NU in afwachting al mag rijden of niet? Ik heb papieren van de brommer en ben in orde met verzekering + ik ben geslaagd voor A3 (moet alleen nog afhalen dus)

Dus mag NU al rijden of niet? :(
Dit is egt allemaal nieuw voor me :(
bert.covens

Bericht door bert.covens »

Neen, louter het aanvraagformulier volstaat niet. Je zal moeten wachten op je voorlopige rijbewijs....
Goed autorijden, betekent vooral ook aan anderen denken
Stefan Peeters
Administrator

Bericht door Stefan Peeters »

branne schreef:Het punt is, ik ben vrijdag 7 juni geslaagd en de rijbewijs aangevraagt.
Ik heb de papieren gekregen voor de aanvraag van het voorlopig A3 rijbewijs
Aha, nu ben ik mee...
ik dacht dat je geslaagd was voor je praktisch examen.

Met het aanvraagformulier voor een voorlopig rijbewijs mag je inderdaad nog niet rijden. Je moet het voorlopig rijbewijs zelf steeds bij je hebben wanneer je de bromfiets bestuurt.
Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit 8) (J. Cruijff)
Gast

Bericht door Gast »

mag je met een voorlopig a3 werken als pizza-kourreur ??
bert.covens

Bericht door bert.covens »

Neen. Als pizzza-courreur vervoer je goederen in commercieel verband, en dat mag niet met een voorlopig rijbewijs:

De scholing op basis van een voorlopig rijbewijs is aan de volgende voorwaarden onderworpen :

Het voertuig mag in commercieel verband geen goederen vervoeren
, behalve als de bestuurder houder is van een voorlopig rijbewijs geldig voor de categorieën C of C + E of de subcategorieën C1 of C1 + E
Goed autorijden, betekent vooral ook aan anderen denken
Plaats reactie