Wij hebben een vrachtwagen van 16ton9, enkel voor onze hobby.
Deze staat niet ingeschreven op een bedrijf, is privé.
Ook hebben we een 30-ritten kaart.
Is er ergens een duidelijke lijst van in welke landen we wel/niet mogen rijden ?
> Wordt er een onderscheid gemaakt tussen rijden voor een bedrijf en privé ?
Wij gaan binnen 2 weken naar Croatie, dus passeren we Nederland,Duitsland,...
Wat mag op zondag voor prive-doeleinden ?
Vrachtwagens waar rijden op zondag ?
-
acer
-
Stefan Peeters
- Administrator
Re: Vrachtwagens waar rijden op zondag ?
Deze vraag was me even ontgaan
Ik kijk het morgen na en zal dan een antwoord plaatsen.
Ik kijk het morgen na en zal dan een antwoord plaatsen.
Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit
(J. Cruijff)
-
Stefan Peeters
- Administrator
Een korte (en onvolledige) opsomming:
Nederland: geen rijverbod
Duitsland: Voor vrachtwagens met een mtm van meer dan 7.5 ton geldt een rijverbod op zondagen en officiële feestdagen vanaf 00.00 tot 22.00u.
Frankrijk: Voor vrachtwagens met een mtm van meer dan 7.5 ton geldt een rijverbod vanaf zaterdag of de dag voorafgaande aan een feestdag 22.00u tot de zondag of de feestdag 22.00u.
Italië: Voor voertuigen met een mtm van meer dan 7.5 ton geldt een rijverbod
- op alle zon- en feestdagen in de maanden januari, februari, maart, april, mei, oktober, november en december van 08.00 – 22.00u
- op alle zon- en feestdagen in de maanden juni, juli, augustus, september van 07.00 – 24.00u
Oostenrijk: er geldt een rijverbod van zaterdag 15.00 tot zondag 22.00u voor vrachtwagens met een mtm van meer dan 7.5 ton.
In de periode van juli t/m september gelden er aanvullende rijverboden op zaterdag.
Er geldt ook een nachtelijk rijverbod voor vrachtwagens met een mtm van meer dan 7.5 ton tussen 22.00 en 05.00u.
Slovenië: er geldt een rijverbod voor voertuigen met een mtm van meer dan 7.5 ton op zon- en feestdagen van 08.00-21.00u
Een volledige opsomming kost me een halve dag typen, maar wil je meer weten over bepaalde data, lokale feestdagen,... dan mag je me contacteren via mail, met de exacte gegevens (vertrekdatum, reisweg, gewicht en lengte van het voertuig,...) en dan zoek ik wel een en ander verder uit.
xantingo@gmail.com
Nederland: geen rijverbod
Duitsland: Voor vrachtwagens met een mtm van meer dan 7.5 ton geldt een rijverbod op zondagen en officiële feestdagen vanaf 00.00 tot 22.00u.
Frankrijk: Voor vrachtwagens met een mtm van meer dan 7.5 ton geldt een rijverbod vanaf zaterdag of de dag voorafgaande aan een feestdag 22.00u tot de zondag of de feestdag 22.00u.
Italië: Voor voertuigen met een mtm van meer dan 7.5 ton geldt een rijverbod
- op alle zon- en feestdagen in de maanden januari, februari, maart, april, mei, oktober, november en december van 08.00 – 22.00u
- op alle zon- en feestdagen in de maanden juni, juli, augustus, september van 07.00 – 24.00u
Oostenrijk: er geldt een rijverbod van zaterdag 15.00 tot zondag 22.00u voor vrachtwagens met een mtm van meer dan 7.5 ton.
In de periode van juli t/m september gelden er aanvullende rijverboden op zaterdag.
Er geldt ook een nachtelijk rijverbod voor vrachtwagens met een mtm van meer dan 7.5 ton tussen 22.00 en 05.00u.
Slovenië: er geldt een rijverbod voor voertuigen met een mtm van meer dan 7.5 ton op zon- en feestdagen van 08.00-21.00u
Een volledige opsomming kost me een halve dag typen, maar wil je meer weten over bepaalde data, lokale feestdagen,... dan mag je me contacteren via mail, met de exacte gegevens (vertrekdatum, reisweg, gewicht en lengte van het voertuig,...) en dan zoek ik wel een en ander verder uit.
xantingo@gmail.com
(J. Cruijff)
-
acer
Héél erg bedankt !! Voorlopig weet ik genoeg : Dank u ! 
Maar ik heb u toch een mailtje gestuurd...
Maar ik heb u toch een mailtje gestuurd...
-
Stefan Peeters
- Administrator
acer schreef:Maar ik heb u toch een mailtje gestuurd...
(J. Cruijff)