Een verkeersbord C31 met een blauwe onderbord met 7.5 ton. waaronder plaatselijke verkeer
Mag ik als mijn M.B.T van mijn voertuig 9 ton is er door aangezien ik in die straat wil lossen?
Dus heft het plaatselijk verkeer het verkeersbord C21, C23 en C31 uit als ik meer geladen ben dan het blauwe onder
bordje als ik daar moet zijn met mijn vrachtwagen?
Indien het niet mag hoe kan ik dan lossen?
Met vriendelijke groeten
vraagje over M.B.T
-
Inazuma
Re: vraagje over M.B.T
Uitgezonderd plaatselijk verkeer waarschijnlijk dan.Pieter55 schreef:Een verkeersbord C31 met een blauwe onderbord met 7.5 ton. waaronder plaatselijke verkeer
Ja, omdat je dan plaatselijk verkeer bent :Mag ik als mijn M.B.T van mijn voertuig 9 ton is er door aangezien ik in die straat wil lossen?
2.47. De opschriften "uitgezonderd plaatselijk verkeer" of "plaatselijke bediening" duiden op een openbare weg die slechts toegankelijk is voor de voertuigen van de bewoners van die straat en van hun bezoekers, de voertuigen voor levering inbegrepen; ook voertuigen voor onderhoud en toezicht, wanneer de aard van hun opdracht dit rechtvaardigt, de prioritaire voertuigen bedoeld in artikel 37 en fietsers en ruiters, hebben er zonder uitzondering toegang.
-
pieter55
Ben je er zeker van, want mijn theorielesgever c beweerde dat je er niet in mag?
Zijn redenering: als een brug maar 7.5 ton kan verdragen moet jij niet over met je 9 ton ook al staat daar een bord c31 met onderbord uitgezonderd plaatselijk verkeer
Ik dacht ook dat het mocht, want waarom zouden ze daar "uitgezonderd plaatselijke verkeer" zetten
Ik snap er niets meer van
m.v.g
Zijn redenering: als een brug maar 7.5 ton kan verdragen moet jij niet over met je 9 ton ook al staat daar een bord c31 met onderbord uitgezonderd plaatselijk verkeer
Ik dacht ook dat het mocht, want waarom zouden ze daar "uitgezonderd plaatselijke verkeer" zetten
Ik snap er niets meer van
m.v.g
-
Stefan Peeters
- Administrator
Als een brug maar 7 ton kan verdragen zal daar een verbod staan voor meer dan 7 ton, en zeker geen uitzondering voor plaatselijk verkeer.
Wanneer een uitzondering aangeduid staat, mag je die ook gebruiken.
Let maar eens op: bij een hoogtebeperking van 3 meter zal je niet gauw een uitzondering vinden voor plaatselijk verkeer...
Wanneer een uitzondering aangeduid staat, mag je die ook gebruiken.
Let maar eens op: bij een hoogtebeperking van 3 meter zal je niet gauw een uitzondering vinden voor plaatselijk verkeer...
Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit
(J. Cruijff)
-
Inazuma
Je zal niet gauw nog een C21pieter55 schreef:Zijn redenering: als een brug maar 7.5 ton kan verdragen moet jij niet over met je 9 ton ook al staat daar een bord c31 met onderbord uitgezonderd plaatselijk verkeer
tegenkomen die gebruikt wordt volgens de eigenlijke bedoeling van het bord : een massabeperking omwille van een structurele beperking.C21s worden vandaag de dag gebruikt om "ongewenst" verkeer te weren - vandaar dat er ook probleemloos uitzonderingen op kunnen toegestaan worden.
Om leveringen aan bvb winkels toe te laten in die straat of zone, anders is dat verboden.Ik dacht ook dat het mocht, want waarom zouden ze daar "uitgezonderd plaatselijke verkeer" zetten
-
bert.covens
Zeker in vele (stads)centra, zal men dit doorgangsverbod vaak beperken tot voertuigen bestemd voor het vervoer van zaken (vrachtwagens dus), door bijhorend symbool van een vrachtauto (c23)
Autobussen/autocars mogen er in dat geval wel nog door, ongeacht hun MTM. Logisch: vrachtwagens wil men weren, autocars vol toeristen daarentegen, worden met open armen ontvangen.
Autobussen/autocars mogen er in dat geval wel nog door, ongeacht hun MTM. Logisch: vrachtwagens wil men weren, autocars vol toeristen daarentegen, worden met open armen ontvangen.
Goed autorijden, betekent vooral ook aan anderen denken