vakbekwaamheid

Vragen i.v.m. andere rijbewijzen.
Plaats reactie
alainww

vakbekwaamheid

Bericht door alainww »

iemand met gewoon rijbewijs C behaald na 10 september (Brandweerma) wenst nu zijn vakbekwaamheid halen! welke examens moet hij nu doen?

mvg
Stefan Peeters
Administrator

Re: vakbekwaamheid

Bericht door Stefan Peeters »

Het examen basiskwalificatie. Niet zo'n snuggere zet van die persoon, het had hem heel wat moeite kunnen besparen wanneer hij van de eerste keer zijn vakbekwaamheid had behaald...

theorie
praktijk
Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit 8) (J. Cruijff)
Inazuma

Bericht door Inazuma »

alainww schreef:iemand met gewoon rijbewijs C behaald na 10 september (Brandweerman) wenst nu zijn vakbekwaamheid halen!
Voor het besturen van brandweervoertuigen heeft hij die niet nodig.
Voor voertuigen die (of gebruik dat) niet onder de uitzonderingen vallen uiteraard wel.

Artikel 4.

§ 1. De vereiste van vakbekwaamheid is niet van toepassing op bestuurders :
2° van voertuigen in gebruik bij of onder controle van de strijdkrachten, de burgerbescherming, de brandweer en diensten verantwoordelijk voor de handhaving van de openbare orde;

De andere uitzonderingen :
http://www.wegcode.be/wet.php?wet=140&node=t2h1" target="_blank
alainww

Bericht door alainww »

Rijbewijs C was aangeboden door Stad!
kan hij dit oplossen door vakbekwaamheid CE te behalen?
Stefan Peeters
Administrator

Vakbekwaamheid CE bestaat eigenlijk niet.

De vakbekwaamheid behoort tot de groep C en omvat de rijbewijzen C1, C1E, C en CE.
De vakbekwaamheid staat in feite los van het rijbewijs.

Wie een rijbewijs C1 met vakbekwaamheid behaalt, en later zijn rijbewijs opwaardeert naar CE, behoudt steeds diezelfde vakbekwaamheid.
Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit 8) (J. Cruijff)
brammie

Bericht door brammie »

Ik heb vrijdag mijn mondelinge proef over vakbekwaamheid.
Iemand enig idee hoe deze in z'n werk gaat?
Moet ik voor deze proef dat volledig boek vanbuiten kennen?
Kan ik die andere 2 proeven op een andere datum vastleggen?
Stefan Peeters
Administrator

Je krijgt 10 vragen, en daarna krijg je ruim voldoende tijd om die vragen voor te bereiden. Na de voorbereidingstijd zal de examinator je de vragen stellen, en dan moet je die mondeling beantwoorden. Je mag daarvoor gebruik maken van je voorbereiding.

De tijd tussen het moment dat je de vragen krijgt en het moment dat je het laatste antwoord geeft, is maximum 1 uur.

Voor wie zijn stof kent, is een uur ruim voldoende. Wie gestudeerd heeft in het boek van WeesWegwijs, heeft voldoende gezien om te kunnen slagen.
brammie

Bericht door brammie »

xantingo schreef:Je krijgt 10 vragen, en daarna krijg je ruim voldoende tijd om die vragen voor te bereiden. Na de voorbereidingstijd zal de examinator je de vragen stellen, en dan moet je die mondeling beantwoorden. Je mag daarvoor gebruik maken van je voorbereiding.

De tijd tussen het moment dat je de vragen krijgt en het moment dat je het laatste antwoord geeft, is maximum 1 uur.

Voor wie zijn stof kent, is een uur ruim voldoende. Wie gestudeerd heeft in het boek van WeesWegwijs, heeft voldoende gezien om te kunnen slagen.
ok bedankt :D
Plaats reactie