Lessen volgen vlak voor praktijk examen?

Vragen i.v.m. andere rijbewijzen.
Plaats reactie
gil

Lessen volgen vlak voor praktijk examen?

Bericht door gil »

Hallo, ik moet voor augustus geslaagd zijn voor mijn motor examen, maar zou liefst eerst nog een lesje willen volgen vlak voor het examen.. Wat moet ik daarvoor doen? Welke rijschool contacteren? En waar moet ik dan mijn examen afleggen? etc...

Alvast bedankt

Mvg
GRO
Administrator

Re: Lessen volgen vlak voor praktijk examen?

Bericht door GRO »

Rijschool mag je zelf kiezen.

Het examen leg je af in het examencentrum dat verantwoordelijk is voor jouw gemeente als je alleen gaat. Ga je met de rijschool examen doen, dan doe je dat in het centrum dat verantwoordelijk is voor de rijschool.
gil

Bericht door gil »

Maar wat is nu het verschil tussen nog 1 les te volgen voor het examen, of je examen te doen met de rijschool?

Mvg
bert.covens

Bericht door bert.covens »

Een les nemen ergens in de buurt van het examen (uiteraard voor het examen zelf), geeft je de kans om een evaluatie op te maken van je vorderingen op dat ogenblik. De instructeur kan nog wat bijschaven waar nodig, je nog waardevolle tips meegeven, je wijzen op mogelijke foutjes die in je rijstijl geslopen zouden kunnen zijn,.... ed. Dan weet jij perfect waar je nog goed op moet letten bij je verdere stage, om dan uiteindelijk op examen te gaan.

Een examen doen met de rijschool betekent eenvoudigweg dat jij onder het waakzame oog van je instructeur je examen gaat afleggen. Een examenbegeleiding heet zoiets. Let wel: de instructeur kan/mag NIET tussenbeide komen op je examen. Wanneer hij dat dan toch moet doen, betekent dat namelijk ONHERROEPELIJK dat je gebuisd bent.
Goed autorijden, betekent vooral ook aan anderen denken
Plaats reactie