Rijbewijs A3 , aantal uren motorlessen+ mijn moto ?

Vragen i.v.m. andere rijbewijzen.
Plaats reactie
Olivier Ide

Rijbewijs A3 , aantal uren motorlessen+ mijn moto ?

Bericht door Olivier Ide »

Hallo ,

ik heb nu net mn theoretisch rijbewijs vOOr de moto afgelegd. :)
ik heb mn eigen moto ( vespa 125 cc )

nu moet ik dus aan m'n lessen beginnen, de lessen moet ik zowieso met een moto van de rijschool doen aangezien de mijne niet zwaar genoeg is .

nu is mijn vraag : mag ik 6 uur rijles nemen , en vervolgens met mij moto ( 125 CC !! ) het rijexamen afleggen ? Of moet ik eerst 6 uur nemen , vervolgens zelf oefenen met mijn moto , en nadien nog eens die 2 uur met de moto van de rijschool en dan het examen afleggen ? ( dus dan ben ik verplich
t 8 uren te nemen )
bedankt voor de hulp , want ik geraak er zelf even niet mee uit :D

Groetjes , Olivier !
GRO
Administrator

Re: Rijbewijs A3 , aantal uren motorlessen+ mijn moto ?

Bericht door GRO »

Waarom geef jij jouw posting de titel: RIJBEWIJS A3?
Voor het voertuig waarover jij praat heb je een RIJBEWIJS A nodig.

STAPPEN OM EEN RIJBEWIJS A TE BEKOMEN
Inazuma

Bericht door Inazuma »

Olivier Ide schreef:nu moet ik dus aan m'n lessen beginnen, de lessen moet ik zowieso met een moto van de rijschool doen aangezien de mijne niet zwaar genoeg is .
Rijlessen voor het behalen van een rijbewijs gebeuren eigenlijk altijd met een motorfiets van de rijschool.
nu is mijn vraag : mag ik 6 uur rijles nemen , en vervolgens met mij moto ( 125 CC !! ) het rijexamen afleggen ?
Neen.
Met een 125cc / 11 kW motorfiets kunnen geen examens afgelegd worden, zelfs niet voor het tot 25kW beperkte motorrijbewijs.
Of moet ik eerst 6 uur nemen , vervolgens zelf oefenen met mijn moto , en nadien nog eens die 2 uur met de moto van de rijschool en dan het examen afleggen ?
Je moet altijd naar de rijschool voor rijbewijs A.
Ofwel ineens minstens 8 uur, en dan examen doen met de rijschool.

Ofwel minstens 6 uur, dan rijden met een voorlopig rijbewijs A (minstens een maand, maximum een jaar) en dan examen afleggen.
Met een voorlopig rijbewijs A mag je met je 125cc motorfiets rijden.
Het examen kan met een eigen motor gebeuren ALS die geschikt is (en je 125cc is dat dus niet) , ofwel (uiteraard tegen betaling) met de rijschool.
Een paar uurtjes terug wennen aan de rijschoolmotor is dan best welkom.
olivier ide

Bericht door olivier ide »

Uiteraard bedoelde ik rijbewijs A , ik zat met mn broet te praten over zijn A3 , tis daarmee :lol:

ok , bedankt voor de info , dit wordt dus een duur grapke ,

Grtz , Olivier ! :D
Plaats reactie