Ik heb net mijn rijbewijs gehaald voor type A3
nu staat op mijn rijbewijs (het echte, roze dingetje).. Alles doorkruist...
voorbeeld
A< xxxxxxxxxxx xxx xxxx
A xxxxxxxxxxx xxx xxxx
B xxxxxxxxxxx xxx xxxx
etc.
Alleen op de achterkant van mijn rijbewijs staat er wel
categorieën van voertuigen waarvoor het rijbewijs in het nationale verkeer geldig is:
A3
van 19 11 2009
tot permanent
Stempel:
BEL
Mijn vraag is, moet er ook niet bij "A<" een stempeltje staan?
Ik moet de grens over elke dag voor unief, dus is het een belangrijk detail :')
Hoop dat iemand mij kan helpen
Onduidelijk rijbewijs?
-
Stefan Peeters
- Administrator
Re: Onduidelijk rijbewijs?
Een rijbewijs A3 is geldig voor een bromfiets en wordt wel degelijk aangeduid op de achterzijde van het rijbewijs.
Een rijbewijs A< op de voorzijde is geldig voor lichte motorfietsen. Daar heb je waarschijnlijk geen examens voor afgelegd.
Een rijbewijs A< op de voorzijde is geldig voor lichte motorfietsen. Daar heb je waarschijnlijk geen examens voor afgelegd.
Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit
(J. Cruijff)
-
Inazuma
Neen, dat zijn de lichte motorfietsen, en daar heb je blijkbaar geen rijbewijs voor.MathiasK schreef: Mijn vraag is, moet er ook niet bij "A<" een stempeltje staan?
Een futiliteit.Ik moet de grens over elke dag voor unief, dus is het een belangrijk detail :')
Het internationaal verdrag inzake het wegverkeer, voorziet dat men zonder rijbewijs een bromfiets mag besturen in het internationale verkeer.
Daar kan je nog eens een agent mee verbazen als ze je doen stoppen
Dus als Belgisch inwoner kan je in het buitenland rijden met een bromfiets zonder rijbewijs (wegens internationaal verkeer)
Maar niet als Belg in B want dan heb je wel een rijbewijs nodig ... en de Nederlanders in NL ook (wegens nationaal verkeer).
Vandaar dat op je rijbewijs A3 staat dat het geldig is voor het nationale verkeer .
-
Tom84
En welk verdrag mag dit dan zijn? Wij hebben er nog niet van gehoord 
-
Inazuma
Vraag het dan maar eens na bij Team-W.Tom84 schreef:En welk verdrag mag dit dan zijn? Wij hebben er nog niet van gehoord
De eerste link bij Google is al prijs ...
http://www.wegcode.be/forum/index.php?a ... ic=20121.0" target="_blank